Gå til innhold

Amen fyren


Riki

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Klart at våre evner for memorering har med saken å gjøre, så du kan roe moderator lystene dine, eller rapportere hvis du mener det må til

 

Og den barnslige tonen kan du gjerne legge av deg, selv om den faktisk kler deg godt  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart at våre evner for memorering har med saken å gjøre, så du kan roe moderator lystene dine, eller rapportere hvis du mener det må til

 

Og den barnslige tonen kan du gjerne legge av deg, selv om den faktisk kler deg godt  

Jada, klart de evnene har noe med saken å gjøre, hvorfor slår du fast det selvsagte her?

 

Det er jo nettopp derfor jeg sier at tekstene med jesus sine monologer ikke kan være annet enn oppdiktet jo, fordi ingen kan huske slik så lang tid eterpå... Det skjønte du først nå?

 

Slutt med barnslighetene dine selv du før du forlanger at andre skal gjøre det... Og moderrator lystene? Var faktisk et velmenende råd... Merkelig hvordan du vrir og vrenger alt i din verden, men du er vel ikke helt bevisst heller etter hva jeg skjønner , så du er unnskyldt...  

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kanskje du kan underbygge påstandene om at nøyaktig memorering over eks 50 år ikke er mulig. Til nå er det jo bare en personlig påstand, slik jeg har fått det med meg. Jeg baserer mine innspill på tradisjonen som buddhist munker praktiserer, og den er reell nok. 

 

Og avslutningen din er nesten nede på siklestadiet til en snørrunge, og det får være mitt velmente råd i så måte

Lenke til kommentar

 

 

Kanskje du kan underbygge påstandene om at nøyaktig memorering over eks 50 år ikke er mulig. Til nå er det jo bare en personlig påstand, slik jeg har fått det med meg. Jeg baserer mine innspill på tradisjonen som buddhist munker praktiserer, og den er reell nok. 

Da får du nesten hoste opp hvilken tekster du mener skibentene av kristendommens NT brukte da, når de skrev NT... Hvis ikke blir det bare tull... Eller mener du seriøst at kristendommens NT er skrevet av dine venner munkene?

 

Sa jeg at jeg hadde bevis for det? Sa jeg ikke eksplisitt at dette var mine påstander? Jeg påstår at det er en umulighet at noen ville husket disse dialogene som bibelen skal ha oss til å tro på femti år pluss etter og så kommer du med munke heltene dine som liksom  er helt glimrende til å huske allerede skrevne TEKSTER for å motbevise den påstanden? Come on....

 

 

 

Det andre du skrev gidder jeg ikke å kommentere... Er ikke interessert i person karakteristikker, men sak.. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg nevner munker som en gruppe vanlige mennesker som terper på teknikker for å memorere og resterende lange tekster, og den eldste jeg kjenner til er nå 90 år gammel. Og han later til å huske tekster han lærte for ca 70 år siden, så da motbeviser han alene synsepåstanden din.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg nevner munker som en gruppe vanlige mennesker som terper på teknikker for å memorere og resterende lange tekster, og den eldste jeg kjenner til er nå 90 år gammel. Og han later til å huske tekster han lærte for ca 70 år siden, så da motbeviser han alene synsepåstanden din. 

Sukk...

 

En mann altså... Som har TRENT spesielt for å huske lange tekster...? Hvilken tekster var det skribentene av de 27 bøkene som NT består av som skribentene trengte på å huske, for så å skrive dem ned 50 til 200 år etter jesus begivenhetens gang? 

 

Og alle de andre tekstene som IKKE kom med i bibelen, rundt 2500 tekster om jeg ikke husker feil, pluss og minus, var dette munker spesialtrent til å huske tekster også? Og hviken tekster er det snakk om som du mener at de løp rundt og husket ordrett i femti år? Hva var det som var skrevet ned av slike tekster før førstemann begynte å dikte opp den store kristne helten 50 år etterpå?

 

Syntes overhodet ikke at du har motbevist noe som helst jeg...

 

Og hva er vitsen med å vente så lenge før det ble skrevet noe? Hvorfor ikke skrive det ned med en gang? En av grunnen ser ut til å være personen kristendommen egentlig skulle vært oppkalt etter, Paulus, når han skriver at det ikke er noen vits i å gifte seg, for jesus kommer tilbake innen noen uker eller så, men må du ha sex er det best å gifte seg.. Hva var vitsen med å skrive noe om dette når helten snart ville gjøre vendereis og komme for andre gang liksom.... Så gikk det vel opp for en eller annen at dette andre komme kunne drøye en stund og de begynte å skrive... Og det fine med at det hadde gått en god stund var at de kunne skrive hva som helst uten å bli arrestert for det... Eller kanskje de ble arrestert på det, for de krydde av forskjellige oppfattninger på den tiden før kirke møtet i nikea i år 375 eller deromkring, da biblene ble kanonisert og det ble den offisielle versjonen av dette... Vi vet ikke, for det meste av det de tidlige kristne utenfor kirken skrev eller gjorde ble effektivt ryddet av veien da disse løgnene ble den offisielle religonen for det romerske keiserriket og blodbadet som fulgte lærte ihvertfall ikke jeg noe om på skolen... Der hørte vi bare om de slemme annerledes tenkende som foret kristne til løvene, ikke at det var de kristne selv som sto for foringen... 

 

Løgn bygget på løgn og siden det er seiers herrene som skrive historien kom ikke disse kjedelige detaljene med.. Selv jula er en løgn i kristendommen... 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Sukk ...

 

Dette handler ikke om 1 mann - den ene mannen var bare ett erfart eksempel på en tradisjon hvor alle må lære seg å memorere og resitere lange tekster som en del av utdanningen. Og resten av det du skriver er jo dine vanlige tokt på den personlige kjepphesten din, og den hesten har jeg ikke noe med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...