Gå til innhold

Smerte i triceps/albue under benken


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nylig økt fra 50kg til 60 kg i benkpress, og opplever nå relativt store smerter fra albuen og oppover triceps, nesten helt opp til "skulderkulen". Dette forekommer under oppvarming (bar stang, 20 kg) og på 40 kg. Smertene forsvinner imidlertid når jeg når 50kg og oppover. Dette er for meg veldig underlig. 

 

Er det noen som har opplevd lignende eller eventuelt vet hva dette er? Har testet Voltarol Forte uten merkbar bedring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Kjører du til "Lockout" ?

 

Jeg er storfan av slike pressøvelser i decline(nedoverliggende med hodet) for å unngå uheldig belastning akkurat der du beskriver :)

 

Kan du forklare hva "lockout" vil si? Kjenner ikke til begrepet i denne sammenheng.

Lenke til kommentar

Sjekk teknikken, ikke legg ansvaret over på den sterke armen, prøv å hold stangen bent, eventuelt gå ned i vekt å tren deg opp.

 

Kan også være du tar benkpress for ofte og er i ferd med å utvikle betennelse i skulderen, kan være verdt å sjekke det isåfall

 

Kan ikke uttale meg om teknikken, annet enn at jeg tror den er riktig. Stangen pleier å være helt rett. Det som forundrer meg er at det forekommer allerede ved oppvarming (bar stang) og at det gir seg når jeg kommer opp i tung vekt. Trener forøvrig benkpress to til tre ganger i uken. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Kjører du til "Lockout" ?

 

Jeg er storfan av slike pressøvelser i decline(nedoverliggende med hodet) for å unngå uheldig belastning akkurat der du beskriver :)

 

Kan du forklare hva "lockout" vil si? Kjenner ikke til begrepet i denne sammenheng.

 

Lockout betyr at albueleddet stives av ved at du strekker armene så langt ut som de går (som jeg tør påstå de aller fleste gjør i benkpress). 

 

Kan det tenkes at smerten forsvinner fordi du begynner å bli varm i muskulaturen etter hvert som vekten øker? Altså det er vondt på lav vekt fordi du ikke er varm? Enten så skjerper du deg når vekten blir høyere og teknikken rett og slett er dårlig på oppvarmingen eller så høres det veldig rart ut at smerten forsvinner. Har du forsøkt å ta stanga x 20 i noen serier bare for å se om det løser seg? 

 

Hvor bredt er grepet ditt? Holder du for smalt kan det tenkes at triceps får altfor mye belastning i forhold til hva du egentlig ønsker (da kalles det smalbenk og er hovedsaklig en tricepsøvelse).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...