Gå til innhold

Forgifter jeg hunden min?


Anbefalte innlegg

Det er flått tid! Flott, ikke sant?

 

Ikke særlig for de 4-bente vennene våres heller! Skjønt "de merker ikke noe", men for noen ekle blodsugende dyr! Deres blodaktivitet bare for å fremme fremdrift av egen art, også. Så var det å finne frem til middelet, og som vi benyttet oss av i fjorårets sesong. Vi kjøpte det, en "6-packs" hos veterinæren. Dessverre ikke på lager, dvs. vi var en 4-5 dager i forkant av forventet på lageret.

 

Tilfeldighetene skulle ha det til at vi kom forbi en butikk med salg av dyr, en dyrebutikk altså. Og flott ble det, vi kjøpte også i år en "six-packs". Selve tubene, flaskene med middelet i var noe annerledes i utforming og farge, enn det vi fikk av veterinæren. Dette preparatet var av Bio-typen med navnet  Beaphar.

 

Jeg Googlet om navnet og ble svært overrasket. "Vil du forgifte dyret ditt"!, var det første som kom opp! Skjønte fort at det er en kamparena mellom aktørene, veterinærene på den ene siden og løsningsmidlerselgeren på den andre siden (=dyrebutikkene). Veterinæren hevder å ha vitenskaplig dokumentasjon for sitt produkt, både av bivirkninger men også effekten av middelet, mens løsningsmiddel selgeren hevder at motpartens middel er kraftsalver, å regnes for med å gi til ett dyr.

 

Hva skal man tro på? Noen med erfaringer av begge deler?

 

Jeg venter i spenning på ditt svar! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Har nødvendigvis ikke et direkte svar på spørsmålet ditt, men.

Kjøpte selv Beaphar for noen år siden, og middelet fungerte ikke i det hele !

 

Har sverget til drypp i nakken siden, resept hos veterinær og kjøpt på apotek. 

Lenke til kommentar

Har nødvendigvis ikke et direkte svar på spørsmålet ditt, men.

Kjøpte selv Beaphar for noen år siden, og middelet fungerte ikke i det hele !

 

Har sverget til drypp i nakken siden, resept hos veterinær og kjøpt på apotek. 

OK, da er vi litt forberedt her. Andre mener at middelet er hel max! Kanskje benyttet på dyr som bor i blokk og aldri er ute i naturen :)?

Lenke til kommentar

En uavhengig test fra tredjepart,

 

Hva med å tipse TV2 hjelper deg og Forbruker inspektørene på NRK og er du heldig tar de en test.

 

Det er jo noe som burde være av almen interesse bland alle som har kjæledyr, og det er det mange i Norge som har.

Kunne ha vært en ide, men TV2 og produksjonsselskapene som de leier inn for sine oppdrag, bruker gjerne flott sesong til forberedelser og klargjøring. Kanskje en ide for  neste sesong ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Min hund er heldigvis ikke noe glad i å bade (av egen vilje).
De gangene jeg dusjer han eller han har blitt dynket i regn, drypper jeg han heller på nytt. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Problemet drypp i nakken og flåtthalsbånd er at det mister mye effekt ved bading..

 

Man får også tyggetabletter som gjør jobben.

 

Og jada, alle sammen inneholder gift selv om det ikke er farlig for en frisk hund.

 

Nei exspot som dryppes i nakken går ut ved bading, det trekker inn i huden Derav det virker. 

Lenke til kommentar

Problemet drypp i nakken og flåtthalsbånd er at det mister mye effekt ved bading..

 

Man får også tyggetabletter som gjør jobben.

 

Og jada, alle sammen inneholder gift selv om det ikke er farlig for en frisk hund.

 

Det er korrekt, man bør kontrollere badingen, slik at effekt holder seg helt oppe, mens utgifter holdes nede. Når det gjelder tabletter, jo de virker 99.9%, ulempen er at flåtten må bite seg fast først. Dermed kan det vrimle av flott i pelsen til dyret, mens drypp og halsbånd forhindrer at flåtten blir værende i pelsen. Den liker seg rett og slett ikke, og vil hoppe av! Så + og - er det ved begge preparater. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...