Gå til innhold

Utested/nattklubb på lekter ? deres mening


Anbefalte innlegg

Jeg kom over en liste med europas beste utesteder, og nesten alle var på vannet! altså lekter/flytebrygge. Atmosfæren,musikken og alt annet er helt topp ifølge de som har opplevd det. 

 

Så la oss si en riking kommer til oslo, får noen til å bygge en lekter og dermed vil stasjonere den i nærheten av oslo. 

 

Hvor og hvem går man til for tilatelse og alt annet??  antar at lekter er ikke samme som utested i et bygg for eks??? 

 

Vil bare høre deres mening. 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det største utestedet på Aker Brygge i Oslo heter Lektern. It's already been done :p De har også Norges dyreste utepils mener jeg å huske. 92,- for en 0,4.

 

 

Akkurat det vett :). Hvorfor ikke starte No større, mer nattklubb aktig??

 

Ganske dyr pils, og forsatt er det altid proppfult.

Lenke til kommentar

Du må jo søke kommunen uansett.

Men, at det er på en lekter betyr jo ikke automatisk suksess, at det faktisk er en lekter gir deg nok ikke så mye gratis utenom at det er utsikt ut over havet.

 

Var noen kompiser av neg som startet utested på en lekter her, relativt billig drikke, bra anlegg, DJ's osv.

Gikk konk etter ett par år...

Lenke til kommentar

Største fordelen med ein lekter er vell forholdsvis billig "tomtepris" slik at det er overkommelig å få etablert ein uteplass som ligger veldig sentrumsnært.

Ulempen ligger i at ting blir meir komplisert med tanke på behov for septiktank og liknande, eller så må du lage ei ordning med fleksibel kloakkledning om lekteren skal ligge der semi-permanent.

 

Du må uansett få skjenkeløyve i den aktuelle kommunen.

 

Skal du lage nattklubb så er det ikkje så mykje å hente med tanke på utsikt og atmosfære når det er mørkt. Skulle du sattse på uteservering så hadde det vært noke anna.

 

Lektere må vell også gjennom ei sertifiseringsordning for å sikre at den er trygg og ikkje ender opp med å brenne ned eller forlise.

Lenke til kommentar

Du må jo søke kommunen uansett.

Men, at det er på en lekter betyr jo ikke automatisk suksess, at det faktisk er en lekter gir deg nok ikke så mye gratis

utenom at det er utsikt ut over havet.

 

Var noen kompiser av neg som startet utested på en lekter her, relativt billig drikke, bra anlegg, DJ's osv.

Gikk konk etter ett par år...

Okeii, hvor startet de det??

Var de for lite folk da eller???

 

Jeg tenkte type Lektern som på Aker brygge

Lenke til kommentar

Største fordelen med ein lekter er vell forholdsvis billig "tomtepris" slik at det er overkommelig å få etablert ein uteplass som ligger veldig sentrumsnært.

Ulempen ligger i at ting blir meir komplisert med tanke på behov for septiktank og liknande, eller så må du lage ei ordning med fleksibel kloakkledning om lekteren skal ligge der semi-permanent.

 

Du må uansett få skjenkeløyve i den aktuelle kommunen.

 

Skal du lage nattklubb så er det ikkje så mykje å hente med tanke på utsikt og atmosfære når det er mørkt. Skulle du sattse på uteservering så hadde det vært noke anna.

 

Lektere må vell også gjennom ei sertifiseringsordning for å sikre at den er trygg og ikkje ender opp med å brenne ned eller forlise.

 

Nå som du nevner sentrum nært plass, hvordan i alle dager får jeg retten til å ha lekter på Aker for eks???

 

Har jo pratet med firmaer, diger lekter for man for noen hundre tusen, kanskje milion.. men den plasseringa er nok det største problemet?? ikke mange plasser i Oslo til lekter spør du meg

Lenke til kommentar

Okeii, hvor startet de det??

Var de for lite folk da eller???

 

Jeg tenkte type Lektern som på Aker brygge

Det er nok folk her til at det kunne gått fint, men var nok for lite folk som kom dit ja, selv om det alltid var noen der.

Men, dette er vel bare ett tanke-eksperiment?

F.eks hvor på aker brygge skal du ha den? Er jo ikke flust av ledige plasser der. Å starte på en lekter og tro det går bare fordi mange av de på topp 10 er på lektere er veldig naivt.

Men for all del, har du ledig kapital og troa så kjør på, god erfaring å dra med seg uansett hva som skjer :)

Lenke til kommentar

 

Okeii, hvor startet de det??

Var de for lite folk da eller???

 

Jeg tenkte type Lektern som på Aker brygge

Det er nok folk her til at det kunne gått fint, men var nok for lite folk som kom dit ja, selv om det alltid var noen der.

Men, dette er vel bare ett tanke-eksperiment?

F.eks hvor på aker brygge skal du ha den? Er jo ikke flust av ledige plasser der. Å starte på en lekter og tro det går bare fordi mange av de på topp 10 er på lektere er veldig naivt.

Men for all del, har du ledig kapital og troa så kjør på, god erfaring å dra med seg uansett hva som skjer :)

Heheh ikke all verden med penger... Derfor tenkte jeg å bruke dem heller på lekter en vanlig sted på land.

 

Var det foresten mat servering på den Lektern???

Lenke til kommentar

 

Okeii, hvor startet de det??

Var de for lite folk da eller???

 

Jeg tenkte type Lektern som på Aker brygge

Det er nok folk her til at det kunne gått fint, men var nok for lite folk som kom dit ja, selv om det alltid var noen der.

Men, dette er vel bare ett tanke-eksperiment?

F.eks hvor på aker brygge skal du ha den? Er jo ikke flust av ledige plasser der. Å starte på en lekter og tro det går bare fordi mange av de på topp 10 er på lektere er veldig naivt.

Men for all del, har du ledig kapital og troa så kjør på, god erfaring å dra med seg uansett hva som skjer :)

 

 

Ja dette er bare en vill ide oppi huet. Men kanskje endag jeg bestemmer meg.  Skulle gjerne pratet med noen som har endel erfaring, hva som tiltrekker folk og hvordan ???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...