Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privatisteksamen - Norsk muntlig VG3


Anbefalte innlegg

Hei!
 

Jeg skal ha norsk muntlig privatisteksamen neste fredag, men er litt usikker på hvor jeg skal begynne.

Har forstått det slik at man skal holde et foredrag på 10 min om 2 tekster man skal ha analysert.

Så skal man snakke om disse relativt til temaet man får, og litt generelt. 

 

Selv er jeg forferdelig dårlig på å analysere tekster, men tenkte å finne tekstene ferdig analysert nettet. Hva tenker dere om dette? Så er det vel bare å lære de store linjene fra norrøn til nåtiden?

 

Hva tenker dere? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minimum 3er. Om man gjengir analyse fra nettet spiller vel ingen rolle? 

Så lenge man får fram det som er relevant, ser jeg ingen problem i bruke ferdige analyser fra boka eller nettet. Er tross alt muntlig eksamen og ikke skriftlig. 

Fikk litt info av læreren vår nylig ang. muntlig eksamen. Hun sa at disse første 10 minuttene hadde veldig lite å si, det var mest bare for å ha en ramme, eller for å komme i gang. Det viktigste er tiden etterpå, når sensor stiller spørsmål. Det er da du må vise at du kan det du har presentert, + litt annet. Å kopiere en analyse fra netter går nok helt fint, men du må passe på å sette deg godt inn i den, så sensor ikke skjønner at du har funnet den noe annet sted ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...