Gå til innhold

Nå er det offisielt: US Navy kjøper Kongsberg-missiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fint at usa kjøper norske mesiler.

da kan gode Norge være med og ødelegge /knuse alle de vi er uvenner med.

en spesiell takk til Børge brende som styrer den norske utenrikspolitikken.

tusen takk for at vi igjen har fått russland til fiender.

hvorfor selger vi ikke ut hele våpenproduksjonen.

la heller Norge gå foran som et fredens land, det hadde vørt hyggeligere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

fint at usa kjøper norske mesiler.

da kan gode Norge være med og ødelegge /knuse alle de vi er uvenner med.

en spesiell takk til Børge brende som styrer den norske utenrikspolitikken.

tusen takk for at vi igjen har fått russland til fiender.

hvorfor selger vi ikke ut hele våpenproduksjonen.

la heller Norge gå foran som et fredens land, det hadde vørt hyggeligere.

 

En gang i tiden forsøkte vi å gå foran som et fredens land... så kom Gruppe 5 seilende inn Oslofjorden.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

fint at usa kjøper norske mesiler.

da kan gode Norge være med og ødelegge /knuse alle de vi er uvenner med.

en spesiell takk til Børge brende som styrer den norske utenrikspolitikken.

tusen takk for at vi igjen har fått russland til fiender.

hvorfor selger vi ikke ut hele våpenproduksjonen.

la heller Norge gå foran som et fredens land, det hadde vørt hyggeligere.

 

Norge hadde knapt forsvar før 2 verdenskrig. Den naive strategien fungerte meget dårlig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

fint at usa kjøper norske mesiler.

da kan gode Norge være med og ødelegge /knuse alle de vi er uvenner med.

en spesiell takk til Børge brende som styrer den norske utenrikspolitikken.

tusen takk for at vi igjen har fått russland til fiender.

hvorfor selger vi ikke ut hele våpenproduksjonen.

la heller Norge gå foran som et fredens land, det hadde vørt hyggeligere.

 

At Russland ikke er så happy for tiden er vel like så mye Russland selv skyld i med den mer eller mindre primitive holdningen de viser ovenfor andre, jmf. Krim, og for eksempel ukulturen i det Russiske systemet til å lyve om alt og allting (jmf Kursk og Tsjernobyl), akkurat det har ikke endret seg mye med tiden.

 

Skulle gjerne sett at vi hadde gått forran som ett fredens land, jeg skulle aplaudere om vi gjorde akkurat det og at andre derfor fulgte etter, men det er ikke det som vil skje. Om du er såpass naiv at du tror det så er det nesten så at du fortjener en invasjon.

 

<b>Vi takkler jo ikke å utdele en fredspris engang uten at det blir ufred </b>

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har aldri ansett meg selv som pasifistisk, men jeg sliter med å forstå hvordan normale og oppegående mennesker klarer å rettferdiggjøre for seg selv at de jobber med utvikling av slike typer våpen.

 

Man trenger ikke å bruke mange sekundene på Internett for å finne bilder som viser hva slike våpen kan gjøre med kroppene til uskyldige mennesker, men man trenger kanskje faktisk å se de bildene før man får de tankene jeg beskriver over.

Lenke til kommentar

Før vi får en overstadig god nasjonalfølelse så er det viktig å huske på at dette er et produkt som bare fyller en liten del av spekteret.

 

Det er et subsonisk missil med medium til kort rekkevidde. Til lengere rekkevidde eller når det er behov for supersoniske hastigheter benyttes andre missiler.

Lenke til kommentar

 

Det er jeg klar over, det ligger jo i navnet.

Da var vel kommentaren i din ( #9) om "uskyldige kropper" ganske malplassert. Er kroppene på et fintlig skip,  er de ikke så uskyldige. :) Så bra, at vi kan lage noe brukbart, eller bra som vi kan selge til utlandet.

 

 

 

Ja, hvis missiler utelukkende hadde vært brukt mot frivillig stridende så hadde saken vært noe annerledes. 

Posten min var forøvrig mer generelt ment.

Hvis du gidder kan du søke etter bilder fra bombeangrepene i Syria.

Det gjorde noe med meg å se hele familier ligge i gaten i flere biter.

 

Til sist så hadde jeg nok heller brukt evnene mine til noe annet enn våpen om jeg var aktuell som kandidat for Kongsberg Våpenfabrikk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

 

 

Ja, hvis missiler utelukkende hadde vært brukt mot frivillig stridende så hadde saken vært noe annerledes. 

 

Til sist så hadde jeg nok heller brukt evnene mine til noe annet enn våpen om jeg var aktuell som kandidat for Kongsberg Våpenfabrikk.

 

Missilene egner seg nok dårlig mot sivilbefolkningen (og bygninger), i Syria. De er avansert missiler, som søker programerte ståkonstruksjoner/båter, like over havoverflaten (les: bølgene)!

 

Tviler på om du har komprtanse, til å gjøre noe som helt på kongsberg.  Men det er kanskje en grunn til, at du er så ofte. :)

Endret av Friluftskar
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Kim Remy Holtet skrev (På 7.5.2016 den 14.33):

Du lever i en fiktiv verden. "Fredens land"... Jeg er veldig glad for at vi har så mange flinke og utdannede mennesker i dette landet som går frem med teknologi som til og med US Navy kjøper. I et høykost land som Norge, er vi nødt til å satse på teknologi.

Dette er en pengegruve for Norge, og det trenger vi.

Jeg husker godt uttrykket "kirurgisk presisjon" når amerikanerne bombet Irak i sin tid. Kjempebløff! Utrolig mange uskyldige sivile ble drept.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...