Gå til innhold

Php/perl programmerer til utvikling av nytt produkt.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi har en forretningside som vi har lyst å realisere.

I den forbindelse så lodder vi interressen for å få noen med som kan utvikle dette.

Det er ingen penger i dette fram til produktet er utviklet men markedet produktet er ment for skriker etter en god løsning og vi har den på papiret.

 

Tanken er at vi blir en 3-4 stk som jobber med dette og når vi klarer å få fram produktet så får deltakerene eierandeler i as'et vi starter.

Plattformen må kjøres på linux/unix så perl/php er vel kanskje mest nærliggende her.

 

Noen som kunne tenkt seg å blitt med på noe sånn?

Må være entusiastiske og brenne litt for saken for det kan være virkelig mye penger å hente om vi klarer å utvikle et bra produkt.

 

Send pm isåfall

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt ikke ute etter en slave.. :)

Jeg kan selvfølgelig sette ut dette til utenlandske programmerere med lav kost. Det har jeg gjort med andre ting tidligere.

Dog har vi et ønske om at vi alle kan leve av dette produktet i framtiden så vi kan starte opp as'et med alle involverte parter som ansatte med eierandeler når vi kommer dithen.

 

Her er snakk om å utvikle et produkt for masseproduksjon mot et spesielt marked.

Lenke til kommentar

Stusser litt på hvordan du/dere landet på konklusjonen om at perl/php er det som må til for å kjøre på linux. Hadde personlig gått mange runder med meg selv før jeg hadde satset på de språkene på et greenfield prosjekt :p

Vi har testet forskjellige løsninger og vi vet at det fungerer med php for å hente dataene som trengs.

Vi er åpne for det meste av forslag uansett til koding og dette er helt sikkert feil plass å høre om noen vil joine et sånt prosjekt men vi prøver likevel.

Lenke til kommentar

Vi ønsker i utgangspunktet 2 programmerere.. Jeg er nettverksmann. Siste mann er kontaktpunkt og kjører kontakt mot potensielle kunder og utarbeider dokumentasjon ettersom han har nettverket som skal til for å markedsføre dette.

 

Vi har i utgangspunktet investor til prosjektet men vi dekker hardwarekost av egen lomme.

Kjører vi med investor så får alle mindre til slutt.

Planen er å utvikle flere modeller av produktet som blir solgt mot sluttbruker. Ikke beregnet på privatmarked bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Ah, enda en idea guy.

 

- Om du setter deg ned og tenker i gjennom; er det du ønsker å lage virkelig nødvendig, eller klarer man seg fint uten?

- Du er sikker på at det ikke finnes noe (omtrentlig) tilsvarende allerede som leveres av noen andre?

- Det er ingen store aktører i markedet som med enkelhet kan kaste seg rundt og gi ut noe som ligner?

 

Om det ikke er noe virkelig unikt som er svært vanskelig å kopiere er ikke en god idè lengre nok: For etter idèen er ferdig implementert kommer all etterutvikling som det aldri blir en stopp på. I tillegg må du kjøre på med markedsføring så lenge intensjonen er å fortsatt selge produktet/tjenesten du tilbyr. Og om idèen faktisk er noe verdt får du konkurranse, hvor enden på vise blir at du må kjempe med nebb og klør for å holde det hele i livet. Sånt blir det jævlig mye arbeid og hodepine av og du kan si adjø til all fritid de neste 10 årene.

 

Fortsatt like gira? I såfall send meg en PM hvor du forteller litt mer.

Endret av nightowl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...