Gå til innhold

Ringenes Herre eller Matrix?


Earendil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I tillegg til Hobbiten, Silmarillion, og Ringenes Herre boka, vil jeg anbefale alle og også lese "Unfinished tales"! Her får du så og si hele historien om numenors fall, og får vite mer om småhistoriene i silmarillion som silmarillion-boka ikke tar med. Bl.a. om Tuor? Er det det han heter? Eller Turin? :wow: (*blande blande*)

Lenke til kommentar
I tillegg til Hobbiten, Silmarillion, og Ringenes Herre boka, vil jeg anbefale alle og også lese "Unfinished tales"! Her får du så og si hele historien om numenors fall, og får vite mer om småhistoriene i silmarillion som silmarillion-boka ikke tar med. Bl.a. om Tuor? Er det det han heter? Eller Turin? :wow: (*blande blande*)

Du mener nok begge deler. Første historie heter "Of Tuor And His Coming to Gondolin"og handler naturlig nok om Tuor. Andre del, "Narn I Hîn Húrin" handler om Turin, og er mye lengre enn førstnevnte. Tilsammen utgjør de to historiene det som omhandler 1. tideverv i Unfinished Tales.

Lenke til kommentar
I tillegg til Hobbiten, Silmarillion, og Ringenes Herre boka, vil jeg anbefale alle og også lese "Unfinished tales"!  Her får du så og si hele historien om numenors fall, og får vite mer om småhistoriene i silmarillion som silmarillion-boka ikke tar med. Bl.a. om Tuor? Er det det han heter? Eller Turin?  :wow:  (*blande blande*)

Du mener nok begge deler. Første historie heter "Of Tuor And His Coming to Gondolin"og handler naturlig nok om Tuor. Andre del, "Narn I Hîn Húrin" handler om Turin, og er mye lengre enn førstnevnte. Tilsammen utgjør de to historiene det som omhandler 1. tideverv i Unfinished Tales.

Takker for informasjonen. Tydelig at jeg kanskje må børste støvet av boken igjen. :yes:

 

Er det også i denne boken vi får en mer detaljert beskrivelse av hva en palantir egentlig er? hukommelsen er ikke helt på plass lenger... :roll:

Lenke til kommentar

Lord of the rings kicker ass på matrix trilogien enhver dag i året (også skuddår)..

 

Reloaded = skuffende deluxe

Revolution = tok seg litt opp, men ikke mye... kam scenen i sion var ganske kul, men ellers...pfft...

 

(btw, jeg tror forresten Matrix storyen hadde gjort seg bedre som anime (forutsatt at den var produsert med samme høye standard som, f.eks. ghost in the shell :) )

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...