Gå til innhold

Telia gir alle mobilabonnement gratis roaming i hele EU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

NB! Dette gjelder datatrafikk + tale/sms til Norge og det landet man befinner seg i. Fra ett EU/EØS land til ett annet gjelder gammel pris, 1,96 per minutt og 0,62 per sms. Har ikke sjekket MMS ennå.

Lenke til kommentar

NB! Dette gjelder datatrafikk + tale/sms til Norge og det landet man befinner seg i. Fra ett EU/EØS land til ett annet gjelder gammel pris, 1,96 per minutt og 0,62 per sms. Har ikke sjekket MMS ennå.

 

Iforhold til telenor hvor du ikke betaler noe Mellom EU/EØS land utenom Fra Norge og ut. Ringer du fra spania til Frankrike f.eks. koster ikke dette noen ting. Enten om det er Ring, meld eller MMS ! OG vil si dette med datapakker. kan man binde seg opp for å få en bedre pris om det er avslag på pris på abo. Eller om det er en ekstra datapakke. Dette er også med veldig lavt bruddgebyr på rundt en 400 kr

Lenke til kommentar

@Nic3Guy: har du en link til der hvor det står at trafikk *mellom* landene er inkludert?

 

https://www.telenor.no/privat/mobil/utlandet/#country=Spania+segment=Privat Her er prisene i Spania F.eks. Legg merke til det står øvrige abo. under dette gjelder da mobil og komplett serien til telenor, med tanke på at FriHet serien har fri bruk mellom alle EU / EØS land. utenom fra NORGE til EU / EØS. da har telenor fri ring til HELE NORDEN (Sverige, Danmark, Island, Åland og Finnland for 9 kr mnd. Jeg vet dette også pga jeg selger selv abo fra telenor. Og om du tviler på meg kan du godt ringe Kundeservice og få det bekreftet der. Og om jeg har feil. Vær så snill å si ifra. Er ganske sikker i min sak her : )

Lenke til kommentar

Et spørsmål: Betyr dette at man bruker av den inkluderte datakvoten når man er i utlandet? Eller at man fortsatt må betale ekstra per megabyte, men at prisene per megabyte er lik de prisene man ville få i Norge hvis man overskrider den inkluderte datamengden ...?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

NB! Dette gjelder datatrafikk + tale/sms til Norge og det landet man befinner seg i. Fra ett EU/EØS land til ett annet gjelder gammel pris, 1,96 per minutt og 0,62 per sms. Har ikke sjekket MMS ennå.

 

Da er det bare å ringe over nett. Messenger, skype osv

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et spørsmål: Betyr dette at man bruker av den inkluderte datakvoten når man er i utlandet? Eller at man fortsatt må betale ekstra per megabyte, men at prisene per megabyte er lik de prisene man ville få i Norge hvis man overskrider den inkluderte datamengden ...?

 

Du bruker samme datamengde i utlande som i Norge, samme gjelder med Ring, Meld og MMS samme med Telenor som med Telia : )

Lenke til kommentar

Tek.no sover i timen og driver tullete overskrifter nok en gang!

 

Nok en gang driver tek.no med svada overskrifter for å skaffe klikk. Jeg har gitt flere eksempler på denne praksis tidligere der

overskriften ikke samsvarer med artikkelen...

 

La det være klart: Telia gir IKKE alle mobilabonnement gratis roaming i EU. Det gjelder kun nye Smart abonnement.

Altså alle som har noen navngitte abonnement.

Alle som har pakkeabonnement med andre navn enn Smart, er ikke med. Da må man skifte til Smart, som for mange blir en del dyrere enn det man har.

Telia kjører samme taktikk som Telenor. Man må ha et ganske nytt abonnement, eller skifte abonnement.

Så alle som har ulike gigabytepakker under andre navn hos Telia, må skifte til lik datapakke med nytt navn.

 

Håper flere Teliakunder som ikke har abonnement med det nyere Smart navnet, kommenterer her også.

I mitt tilfeller koster det meg over 1200 kr mer i året å skifte fra min nåværende 6 GB pakke hos Telia til samme pakke med nytt navn, "Smart".

 

Det som blir interessant er når selskapene blir tvunget til å gi billig eller "gratis" roaming til alle abonnementer med datapakker. -Uten å måtte tvinge kundene til å skifte til identisk dyrere abonnement.

Lenke til kommentar

Nei, Telia gir ikke "alle" gratis roaming i hele EU. På nettsidene til telia.no står det at de ikke gjelder 'SMART 1GB' abonnementene.

 

Bytt overskrift! Dette er misledene!

 

Det er mange abonnement dette ikke gjelder for hos Telia.

Tek.no har oftere misvisende artikler de seneste år. Kvalitetskontrollen på artikler er, kort sagt blitt null i for mange tilfeller. Så dessverre har Tek.no bare blitt en skygge av det tidligere hw.no

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Nei, Telia gir ikke "alle" gratis roaming i hele EU. På nettsidene til telia.no står det at de ikke gjelder 'SMART 1GB' abonnementene.

 

Bytt overskrift! Dette er misledene!

 

Hei!

 

Takk for feedback, jeg misforsto visst Telias oversikt litt da jeg skrev tittelen. Har oppdatert nå :)

 

- Niklas

Lenke til kommentar

 

Nei, Telia gir ikke "alle" gratis roaming i hele EU. På nettsidene til telia.no står det at de ikke gjelder 'SMART 1GB' abonnementene.

 

Bytt overskrift! Dette er misledene!

Hei!

 

Takk for feedback, jeg misforsto visst Telias oversikt litt da jeg skrev tittelen. Har oppdatert nå :)

 

- Niklas

 

Smart Mini 1 GB er ikke i Telias porteføje og har heller ikke vært det siden 01.03.2016. Så ikke feil slik overskriften er. 

 

Da må man jo begynne å klage på at det ikke er med på Youngtalk, Flexitalk, iTalk etc etc etc. 

 

Telenor kom jo med helt nye abonnement for å kunne få dette. Hadde du ett Telenor abonnement måtte du oppgradere for å få fordelen. Hos Telia får du det automatisk om du har hatt Basis, Pluss og Total. Disse har vært til salgs de siste årene.

Lenke til kommentar

Tek.no sover i timen og driver tullete overskrifter nok en gang!

 

Nok en gang driver tek.no med svada overskrifter for å skaffe klikk. Jeg har gitt flere eksempler på denne praksis tidligere der

overskriften ikke samsvarer med artikkelen...

 

La det være klart: Telia gir IKKE alle mobilabonnement gratis roaming i EU. Det gjelder kun nye Smart abonnement.

Altså alle som har noen navngitte abonnement.

Alle som har pakkeabonnement med andre navn enn Smart, er ikke med. Da må man skifte til Smart, som for mange blir en del dyrere enn det man har.

Telia kjører samme taktikk som Telenor. Man må ha et ganske nytt abonnement, eller skifte abonnement.

Så alle som har ulike gigabytepakker under andre navn hos Telia, må skifte til lik datapakke med nytt navn.

 

Håper flere Teliakunder som ikke har abonnement med det nyere Smart navnet, kommenterer her også.

I mitt tilfeller koster det meg over 1200 kr mer i året å skifte fra min nåværende 6 GB pakke hos Telia til samme pakke med nytt navn, "Smart".

 

Det som blir interessant er når selskapene blir tvunget til å gi billig eller "gratis" roaming til alle abonnementer med datapakker. -Uten å måtte tvinge kundene til å skifte til identisk dyrere abonnement.

 

Har da hatt smart abonnomang i flere år alt, men uansett ikke helt feil i overskriften. De som vet dem bruker data i utlandet finner jo fort ut at det er smart abonnomang som vil lønne seg i såfall. Under overskriften nevner jo også dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...