Gå til innhold

[Løst] Koble høyttalere sammen med aux


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har to litt eldre "macrom?" høyttalere som ligger og slenger. Hadde planer om å bygge en kasse og ha disse i for å spille musikk, men spørsmålet er. hva trenger jeg å koble disse inn i for å kunne styre musikken med en aux? Forstår såpass at jeg trenger en slags forsterker av et slag, men finner ikke noen som har aux inngang. (har høyttaler kabel) 
Takk

post-284299-0-92538400-1461786177_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger en forsterker med AUX-inngang og høyttalerutgang.

Det enkleste er en bilradio, eller et byggesett du lodder selv på Ebay.

 

Jeg har selv kjøpt en latterlig billig blåtann stereomottaker med høyttalerutgang. Intensjonen er å bygge en blåtannhøyttaler. Det koster et par tiere med gratis frakt på Ebay.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Du trenger en forsterker med AUX-inngang og høyttalerutgang.

Det enkleste er en bilradio, eller et byggesett du lodder selv på Ebay.

 

Jeg har selv kjøpt en latterlig billig blåtann stereomottaker med høyttalerutgang. Intensjonen er å bygge en blåtannhøyttaler. Det koster et par tiere med gratis frakt på Ebay.

Kunne du ha gitt meg en link? :)

Lenke til kommentar

Har sett litt på disse, men har så lang leveringstid og tenkte på noe jeg bare kunne bestille og få i "nær fremtid"

 

Hvis du skal være skikkelig tøff, hva med en grisebillig rørforsterker?

Det finnes også på Ebay, men koster en del mer pga. dyre komponenter som transformatorer og rør. Du skal virkelig vite hva du driver med pga. høyspent, knust glass og brannfaren. Men utrolig stilig.

Tror nok ikke det er så lurt for meg, er ikke så utrolig flink til dette med høyttalere (eller høyspent for den saks skyld)

Lenke til kommentar

Da unngår du rørforsterker.

Selv er jeg veldig fascinert av dem, og har en Music Angel KT88 på hytta og en Elekit TU-879S under bygging.

 

Ebay-varer har ikke nødvendigvis lang leveringstid. Ofte ankommer varen raskt.

Ønsker du å betale mye mer for å få kort frakttid, så krymper utvalget betraktelig.

Har aldri bestilt noe fra Ebay, så da tar jeg deg for det og kjører på med en av de på ebay. Skal heller oppdatere om det blir problemer, takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Tror ikke målet her er å lage en audiofils drømmehøyttaler.

Men et artig kveldsprosjekt som forhåpentligvis låter ålreit.

Bare det at blåtann er involvert vil få lyd-entusiastene til å rynke på nesen, men det holder til MP3 og Youtube.

 

Høyttalere koster mer i frakt, men det er mulig Biltema har noe greit for prisen. Vet ikke hvor kraftig du tenker å bygge.

Lenke til kommentar

Tror ikke målet her er å lage en audiofils drømmehøyttaler.

Men et artig kveldsprosjekt som forhåpentligvis låter ålreit.

Bare det at blåtann er involvert vil få lyd-entusiastene til å rynke på nesen, men det holder til MP3 og Youtube.

 

Høyttalere koster mer i frakt, men det er mulig Biltema har noe greit for prisen. Vet ikke hvor kraftig du tenker å bygge.

Har bare disse to 120w macrom høytalere, så målet var bare å få disse til å spille sånn ålreit som du sier, for ikke altfor dyr pris.

Lenke til kommentar

Tror ikke målet her er å lage en audiofils drømmehøyttaler.

Men et artig kveldsprosjekt som forhåpentligvis låter ålreit.

Bare det at blåtann er involvert vil få lyd-entusiastene til å rynke på nesen, men det holder til MP3 og Youtube.

 

Høyttalere koster mer i frakt, men det er mulig Biltema har noe greit for prisen. Vet ikke hvor kraftig du tenker å bygge.

En kompis av meg kunne selge denne for en rimelig pris, men vil denne fungere med mine høyttalere, og vil jeg kunne styre musikken med en minijack med denne? (Kenwood KA-54) coQIKx3.jpg6vN5hWy.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...