Gå til innhold

Hvorfor tror folk på religion enda?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Lurer på om eksen din nevnte noe om at du kunne være litt kverulant ... jeg holder med eksen i så fall .. ;)

 

Tja, nå har ikke jeg bekymret meg for eventuell sløsing eller sutret om at det plager meg nevneverdig å bli forsøkt tråkket på av ateister her på forumet. Jeg er som du vel har skjønt fullt ut i stand til å si fra, og da også risikere å bli oppfattet som konfronterende. Det jeg vinner på den innstillingen er at det henger ikke ved meg hva som skjer her inne, så jeg har ingen spesielle følelser med denne typen uformell sludring, men synes det er litt pussig at andre ikke klarer gi slipp på illusjonene som skapes når vi bumper borti hverandre med våre personlige "bobler"

Lenke til kommentar

Lurer på om eksen din nevnte noe om at du kunne være litt kverulant ... jeg holder med eksen i så fall .. ;)

Vi kan alle være litt kverulant fra tid til annen. Det er et pluss å innse dette om seg selv.

Og, nei ... hun har aldri kalt meg kverulant. Det er en egenskap du er alene om å lokke ut av meg. "It takes two", ikke sant?

 

Tja, nå har ikke jeg bekymret meg for eventuell sløsing eller sutret om at det plager meg nevneverdig å bli forsøkt tråkket på av ateister her på forumet.

"Tråkket på av ateister."

Ok. Jeg aner ikke hva du snakker om, men ... ok.

 

Jeg er som du vel har skjønt fullt ut i stand til å si fra, og da også risikere å bli oppfattet som konfronterende.

"Konfronterende" er ditt ordvalg. Ikke glem at andre kan se på deg som noe annet. Jeg påstår ingen sannhet her, men kun gir deg en idè om at ditt ordvalg for ditt synspunkt kanskje er sant for kun deg.

 

Det jeg vinner på den innstillingen er at det henger ikke ved meg hva som skjer her inne, så jeg har ingen spesielle følelser med denne typen uformell sludring, men synes det er litt pussig at andre ikke klarer gi slipp på illusjonene som skapes når vi bumper borti hverandre med våre personlige "bobler"

Det hadde vært ille om man var en nettdebattant og at det gikk inn på en.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg lokker intet ut av deg siden jeg ikke er det du har lagd ut av det som har blitt skrevet

 

Denne samtalen er for det meste bare kjedelig, men det er verdt å legge merke til at du ikke får med deg dine egne formuleringer, og da tenker jeg på "konfronterende" som var din karakteristikk av meg noen få poster tilbake

 

Hva gjelder "tråkket på av ateister", gjelder det den litt for vanlige tendensen man har sett opp gjennom årene på forumet, hvor ateister av den mer ekstreme typen, kaster seg over en enslig troende og teppebomber han med de vanlige slagordene hentet fra egne ateist-profeter uten at de selv har noe spesielt å melde ut fra eget vett og forstand, men har lært seg "leksa" og bruker den ukritisk for å bryte ned "motstanderen" fremfor å snakke noenlunde som vanlige folk

 

De samme "bikkjene" er ganske enkle å sette fast, og da piler de unna med halen ett visst sted, bare synd at ikke flere vet å bite fra seg, men heller blir skremt bort

 

Og til slutt sier man ikke at alle ateister er sånn, heller at det er noen få som går igjen og igjen ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...