Gå til innhold

Spille av 4k blueray på PC?


LMH1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

UHD BD shippes med AACS 2.0 DRM noe programmene du forsøker å spille den av med antageligvis ikke støtter.

Endelig fornuftig svar, men kan du gi mere detaljert svar? Er det krypteringen som gjør maskinen blueray platen ikke vil vise disken? Windows 10 etc?

Hvor ligger problemet annet en AACS 2.0 DRM da jeg ikke får noe informasjon i det heletatt om disken, kan platen leses av i linux? Etc andre måter å få vite hvor mange GB disken har? Selv om disken er kryptert tror jeg det er vanskelig å kryptere den så bra at det ikke er mulig å vite hva slags disk det er snakk om men tviler på det er 200 GB plate dette, antagelig 50-100 GB.

Lenke til kommentar

Bruk hodet!

Like tøff i trynet nå?

Kan du ta en litt vennligere tone?

 

Så vidt jeg forstår er det ikke noe problem å fysisk lese innholdet på plata, slik man får i eksemplene dine. Problemet er heller å få dekryptert innholdet i en avspiller. Helt siden DVD har platene vært besudlet av produsentenes kontrollsyke adferd. De var riktignok ganske amatører på kryptering i starten. En av de største norske IT-heltene, 14-åringen DVD-Jon, tok jo knekken på de på gutterommet. Krypteringen av UHD-BD regner jeg med er relativt vrien å kurere for kontrollsyken.

Lenke til kommentar

 

Bruk hodet!

Like tøff i trynet nå?

Kan du ta en litt vennligere tone?

 

Så vidt jeg forstår er det ikke noe problem å fysisk lese innholdet på plata, slik man får i eksemplene dine. Problemet er heller å få dekryptert innholdet i en avspiller. Helt siden DVD har platene vært besudlet av produsentenes kontrollsyke adferd. De var riktignok ganske amatører på kryptering i starten. En av de største norske IT-heltene, 14-åringen DVD-Jon, tok jo knekken på de på gutterommet. Krypteringen av UHD-BD regner jeg med er relativt vrien å kurere for kontrollsyken.

 

DVD Jon knakk aldri DVD DRM'en, han lagde bare GUI til et allerede eksisterende program som knakk den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...