Gå til innhold

Senetic og toll/mva


Anbefalte innlegg

Jeg søker etter nettverksutstyr via prisguide.no og får følgende advarsel når jeg klikker på komponenter som leveres av Senetic.no:

 

 

Utenlandsk butikk

Dette er ikke en norsk butikk og du må derfor selv betale toll og mva. for ordre som overstiger kr. 350,- inkl. frakt. Samme rettigheter som for norske nettbutikker gjelder nødvendigvis ikke.

 

Når jeg besøker nettbutikken deres er språk og URL på norsk, samt priser oppgitt med mva.

 

Jeg finner heller ingen informasjon om toll/mva under "regler og vilkår".

https://www.senetic.no/site/regler_og_vilkar/

 

Hvis det viser seg at dette er en utenlands nettbutikk som fører til fortollingsgebyr og mva ved levering, hvordan skulle jeg som forbruker visst dette om jeg ikke så advarselen fra prisguide?

 

Er det noen som har handlet med de som vet hva som gjelder?

 

 

edit:

Da jeg (for nysgjerrighetens skyld) prøvde å fullføre en bestilling så fant jeg etterhvert et lite ?-ikon ved mva-linjen i oppsummeringen hvor man får vite litt mer:

"Selgeren er det polske selskapet Senetic. For å gjøre kjøp i et annet land og unngå å betale mva, må du ha et europeisk mva-nummer. Deretter betaler du lokal avgift. Har du ikke et europeisk mva-nummer, kan du benytte deg av vårt tilbud for individuelle kunder der avgiften betales i landet varen sendes fra."

 

Da er vel saken avklart.

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse

Ja fikk epost fra de er nok fra polen men forstår norsk, antakelig bruker de google translate og skriver engelsk tilbake.

De sier også moms kommer i tillegg. Så godt mulig man må betale det når de blir stoppet i tollen?

 

Styr unna usikkert hvordan de er på reklamasjon. Hadde heller kjøpt på finn\ebay så sant det var i norge i så fall.

 

Inkludert moms\fortolling blir det dyrere en å handle hos komplett.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...