Gå til innhold

Treningen blir til ingen nytte hver gang, da jeg knekker etter et par dager


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 19år gammel mann. Veldig god form, men vil ha six pack. 63kg.

 

Problemet mitt er at når jeg har "cheat day" knekker jeg dagen etterpå og, det er som om jeg vil ha mer av sukkeret og saltet.

 

For eksempel:

Jeg hadde en styrkeøkt på søndag.

På mandag, Tirsdag, Onsdag; På morningen løper jeg 1,2 mil(800 kcal) på ca under en time og på kvelden styrke.

 

På torsdag tar jeg cheat day, spiste masse sjokolade en hel pizza, og energidrikk. På fredag sprakk jeg, spiste sjokolade, kebab, brus, og subway mat. Så nå har treningen min ikke noe lenger å si.

 

Jeg er et 0.

 

Spiser ca 1700 kcal hver dag. Hjelp meg. Hvis ikke jeg får six pack før sommeren hopper jeg over en bro.

Endret av Haatr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Så dropp spisedagen? Det skal være en motivasjon, ikke ødeleggende.

Ok. Jeg skal slutte å spise mat.

 

 

Mat kan du gjerne spise. Kan knapt kalle pizza, sjokolade og energidrikk for mat. Du er 63 kg, så noe sixpack til sommeren kan du i grunn bare glemme, med mindre du går for en såkalt "skinnypack". En god plan vil være å bygge deg opp resten av året, og heller tenke på sixpack og forming i januar eller februar til neste år.

Endret av Windoge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Jeg er 19år gammel mann. Veldig god form, men vil ha six pack. 63kg.

 

Problemet mitt er at når jeg har "cheat day" knekker jeg dagen etterpå og, det er som om jeg vil ha mer av sukkeret og saltet.

 

For eksempel:

Jeg hadde en styrkeøkt på søndag.

På mandag, Tirsdag, Onsdag; På morningen løper jeg 1,2 mil(800 kcal) på ca under en time og på kvelden styrke.

 

På torsdag tar jeg cheat day, spiste masse sjokolade en hel pizza, og energidrikk. På fredag sprakk jeg, spiste sjokolade, kebab, brus, og subway mat. Så nå har treningen min ikke noe lenger å si.

 

Jeg er et 0.

 

Spiser ca 1700 kcal hver dag. Hjelp meg. Hvis ikke jeg får six pack før sommeren hopper jeg over en bro.

Hvorfor løper du? skal du ha six pack må du brenne fett rundt magen, gjør bare mageøvelser. 100 sit ups om dagen + riktig mat burde fikse det. hvis ikke er det jo bare å hoppe.

Lenke til kommentar

 

Hei. Jeg er 19år gammel mann. Veldig god form, men vil ha six pack. 63kg.

 

Problemet mitt er at når jeg har "cheat day" knekker jeg dagen etterpå og, det er som om jeg vil ha mer av sukkeret og saltet.

 

For eksempel:

Jeg hadde en styrkeøkt på søndag.

På mandag, Tirsdag, Onsdag; På morningen løper jeg 1,2 mil(800 kcal) på ca under en time og på kvelden styrke.

 

På torsdag tar jeg cheat day, spiste masse sjokolade en hel pizza, og energidrikk. På fredag sprakk jeg, spiste sjokolade, kebab, brus, og subway mat. Så nå har treningen min ikke noe lenger å si.

 

Jeg er et 0.

 

Spiser ca 1700 kcal hver dag. Hjelp meg. Hvis ikke jeg får six pack før sommeren hopper jeg over en bro.

Hvorfor løper du? skal du ha six pack må du brenne fett rundt magen, gjør bare mageøvelser. 100 sit ups om dagen + riktig mat burde fikse det. hvis ikke er det jo bare å hoppe.

 

 

Man kan ikke bestemme hvor kroppen skal forbrenne fett. Magetrening vil ikke fjerne mer fett fra magen enn annen trening som forbrenner like mange kalorier. 

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

 

 

Hei. Jeg er 19år gammel mann. Veldig god form, men vil ha six pack. 63kg.

 

Problemet mitt er at når jeg har "cheat day" knekker jeg dagen etterpå og, det er som om jeg vil ha mer av sukkeret og saltet.

 

For eksempel:

Jeg hadde en styrkeøkt på søndag.

På mandag, Tirsdag, Onsdag; På morningen løper jeg 1,2 mil(800 kcal) på ca under en time og på kvelden styrke.

 

På torsdag tar jeg cheat day, spiste masse sjokolade en hel pizza, og energidrikk. På fredag sprakk jeg, spiste sjokolade, kebab, brus, og subway mat. Så nå har treningen min ikke noe lenger å si.

 

Jeg er et 0.

 

Spiser ca 1700 kcal hver dag. Hjelp meg. Hvis ikke jeg får six pack før sommeren hopper jeg over en bro.

Hvorfor løper du? skal du ha six pack må du brenne fett rundt magen, gjør bare mageøvelser. 100 sit ups om dagen + riktig mat burde fikse det. hvis ikke er det jo bare å hoppe.

 

 

Man kan ikke bestemme hvor kroppen skal forbrenne fett. Magetrening vil ikke fjerne mer fett fra magen enn annen trening som forbrenner like mange kalorier. 

 

Tull, når trente du sist? alt brenner fett, men klart magetrening gir et mye bedre resultat mot magemuskler/six pack

Lenke til kommentar

 

 

 

Hei. Jeg er 19år gammel mann. Veldig god form, men vil ha six pack. 63kg.

 

Problemet mitt er at når jeg har "cheat day" knekker jeg dagen etterpå og, det er som om jeg vil ha mer av sukkeret og saltet.

 

For eksempel:

Jeg hadde en styrkeøkt på søndag.

På mandag, Tirsdag, Onsdag; På morningen løper jeg 1,2 mil(800 kcal) på ca under en time og på kvelden styrke.

 

På torsdag tar jeg cheat day, spiste masse sjokolade en hel pizza, og energidrikk. På fredag sprakk jeg, spiste sjokolade, kebab, brus, og subway mat. Så nå har treningen min ikke noe lenger å si.

 

Jeg er et 0.

 

Spiser ca 1700 kcal hver dag. Hjelp meg. Hvis ikke jeg får six pack før sommeren hopper jeg over en bro.

Hvorfor løper du? skal du ha six pack må du brenne fett rundt magen, gjør bare mageøvelser. 100 sit ups om dagen + riktig mat burde fikse det. hvis ikke er det jo bare å hoppe.

 

 

Man kan ikke bestemme hvor kroppen skal forbrenne fett. Magetrening vil ikke fjerne mer fett fra magen enn annen trening som forbrenner like mange kalorier. 

 

Tull, når trente du sist? alt brenner fett, men klart magetrening gir et mye bedre resultat mot magemuskler/six pack

 

 

Det du sier skrev var at han burde trene situps istedet for å jogge, da dette vil forbrenne mer fett rundt akkurat magen. Det er tull, og det er det sannsynligvis mange her som kan bekrefte. 

Lenke til kommentar

Ikke at jeg er noe guru, men å få en bra six-pack er en to-delt sak.

Forbrenne fett/ned i fettprosent og bygge magemuskler. Klart, man kan kombinere dette og kun ta situps for å både forbrenne fett og bygge magemuskler, men situps er ikke akkurat den beste måten å forbrenne fett på.

f.eks situps eller andre måter å trene magen på kombinert med noe som gir mye fettforbrenning, f.eks jogging er definitivt best.

 

Å ta situps vil forbrenne fett på hele kroppen, i likhet med all trening. Det forbrenner ikke mer fett rundt magen og er langt fra en god måte å forbrenne fett på.

 

Det finnes forresten bedre måter å få magemuskler enn situps også...

Lenke til kommentar

Yippee bare troller deg.

6pac vises når fettprosenten er lav nok, for å få en lavere fettprosent må man ha kcal-underskudd og med et underskudd så vil man ikke kunne bygge kjøttboller, bare til nød, sammen med proteinrink mat og styrketrening beholde det man har fra før av muskelmasse.

 

Derav hjelper heller ingen magetrening... 

 

For å refse trollet enda et nivå, så er sit-ups den dårligste mageøvelsen som finnes. 

Kjernen skal stabilisere og vidreføre krefter mellom armer og ben.
Korsryggen ønsker primært å unngå belastet fleksjon.
Hele greia med magetrening er å motvirke bevegelse, istedet for å skape ekstensjon burde fokuset ligge på antiekstensjon, i steden for å skape fleksjon burde fokuset være antifleksjon, isteden for å skape rotasjon bør fokuset ligge i antirotasjon og isteden for å skape sidebøy burde fokuset ligge i anti-sidebøy.

 

Core skal være sterk, ikke stor. 

Google noen bilder av bodybuildere som boler, finn frem linjalen og se hvor høye radene på magemuskel er på en som jukser litt med hormonene og trener flere ganger dagen... 

 

Hvordan de ser ut er genetisk, de blir nesten ikke større om man trekker ifra lys, farge og bol og de vises bare kroppsfettet er lavt nok. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Så dropp spisedagen? Det skal være en motivasjon, ikke ødeleggende.

Ok. Jeg skal slutte å spise mat.

 

Bruce Lee brukte et magebelte for å brenne vekk fett , tipper det svir etterpå dog :p

Lenke til kommentar

Yippee bare troller deg.

6pac vises når fettprosenten er lav nok, for å få en lavere fettprosent må man ha kcal-underskudd og med et underskudd så vil man ikke kunne bygge kjøttboller, bare til nød, sammen med proteinrink mat og styrketrening beholde det man har fra før av muskelmasse.

 

Derav hjelper heller ingen magetrening... 

 

For å refse trollet enda et nivå, så er sit-ups den dårligste mageøvelsen som finnes. 

Kjernen skal stabilisere og vidreføre krefter mellom armer og ben.

Korsryggen ønsker primært å unngå belastet fleksjon.

Hele greia med magetrening er å motvirke bevegelse, istedet for å skape ekstensjon burde fokuset ligge på antiekstensjon, i steden for å skape fleksjon burde fokuset være antifleksjon, isteden for å skape rotasjon bør fokuset ligge i antirotasjon og isteden for å skape sidebøy burde fokuset ligge i anti-sidebøy.

 

Core skal være sterk, ikke stor. 

Google noen bilder av bodybuildere som boler, finn frem linjalen og se hvor høye radene på magemuskel er på en som jukser litt med hormonene og trener flere ganger dagen... 

 

Hvordan de ser ut er genetisk, de blir nesten ikke større om man trekker ifra lys, farge og bol og de vises bare kroppsfettet er lavt nok. 

Dette kommer fra en som sikkert veier 100 kg og har aldri løfta en vekt i hele sitt liv... LOL

Lenke til kommentar

Men hvor har du rådene dine ifra? høres jo ut som tips man hører på gymmen mellom fjortenåringer på 50kg. Altså brosciense uten like, hvis ikke kan du jo nevne et par punkt hvor war tar feil og vær helst punktlig og hvenvis gjerne til kilder.

Har da vel trena sjæl, og 100 sit- ups om dagen i et par mnd. gikk fra vanlig mage til 6 pack in no time, med vanlig spising. hører og leser ikke, tester ting ut sjøl før jeg kommer med tips . men virker ikke som TS er så interessert her uansett.. så trur vi kan legge denne tråden død...

Lenke til kommentar

 

tester ting ut sjøl

 

Det er vel og bra, men det betyr vel ikke at du skal lukke øra for folk som vet hva de snakker om.

Å finne opp nytt krutt i 2016 ender som oftest opp med dårlig futt.

 

Den treningen man får på mage, da i form av kjernetrening som gjør den sterk som war snakker om, fra øvelser som knebøy, markløft og planker er mer enn nok. Situps er i tillegg bevist å være en av de stooore nei-øvelsene den dag idag, både grunnet i skaderisiko og unødvendighet.

Det sagt - min mening er at alle sunne og normale mennesker som trener styrke da bør inkludere baser i programmet sitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

tester ting ut sjøl

 

Det er vel og bra, men det betyr vel ikke at du skal lukke øra for folk som vet hva de snakker om.

Å finne opp nytt krutt i 2016 ender som oftest opp med dårlig futt.

 

Den treningen man får på mage, da i form av kjernetrening som gjør den sterk som war snakker om, fra øvelser som knebøy, markløft og planker er mer enn nok. Situps er i tillegg bevist å være en av de stooore nei-øvelsene den dag idag, både grunnet i skaderisiko og unødvendighet.

Det sagt - min mening er at alle sunne og normale mennesker som trener styrke da bør inkludere baser i programmet sitt.

 

er du helt mø eller? det funka for meg, og da driter jeg vel i hva du mener og har lest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...