Gå til innhold

Er Dexter bra?


Anbefalte innlegg

 

Sesong 5 var nedtur etter en god 4. sesong, men fortsatt ganske god. Sesong 6 er kanskje den dårligste sesongen. Sesong 7 tar seg opp igjen, før man avslutter med en middelmådig sesong 8.

 

Jeg følte likevel at det var greit å bruke tiden på det. I motsetning til Lost, hvor jeg ble forbanna etter siste episode...

 

 

Hvorfor det? Hva var galt med avslutningen på Lost?

Elendig avslutning på Lost. Det ble bare verre og verre. Tidenes kalkun.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat.

Som sagt dette er noe som ikke treffer bra for deg , men mange av oss andre liker slike serier.

 

Om du mener serien er full av ondskap så tror jeg faktisk at du ikke forstår litt av poenget i den og i korte trekk er det at Dexter faktisk gjør alle sammen en tjeneste ved å ta knekken på seriemordere og andre farlige mennesker som gang på gang slipper unna ustraffet.

Lenke til kommentar

Poenget er at Dexter er like ond og full av djevelskap som de han tar livet av. Er det riktig at folk skal ta seg til rette, og ta livet av folk man ikke liker? Dexter er en ond seriemorder og var med på drapet av Doakes. En forferdelig figur. Legger skylden på andre for å redde sitt eget skinn. Feigt. 

Lenke til kommentar

Poenget er at Dexter er like ond og full av djevelskap som de han tar livet av. Er det riktig at folk skal ta seg til rette, og ta livet av folk man ikke liker? Dexter er en ond seriemorder og var med på drapet av Doakes. En forferdelig figur. Legger skylden på andre for å redde sitt eget skinn. Feigt. 

 

Ja.

Men om Dexter ikke tok livet av noen av disse seriemorderne , hvem skulle da sørge for det? Dextar tar liv men i det han gjør berger han også svært mange liv.

 

Er det ikke verre at de slipper unna ustraffet og tar livet av barn og voksne som er helt uskyldige? Dexter har i det minste noen premisser på de drapene han begår selv om han i noen tilfeller faktisk dreper for å forsvare seg selv eller ikke bli tatt.

 

Dexter er ikke akkurat en uskyldig person heller , bare så det er klart og jeg forsvarer ikke alt han gjør. Men med tanke på hva han har vært igjennom så er det kanskje ikke så rart at han er den personen han er?

Lenke til kommentar

Han er medskyldig i drap på uskyldige, som den politimannen. Han er ikke nødt til å drepe, men han er en lystmorder som elsker å drepe mennesker. Tidenes verste figur? Og ikke alle han dreper skyldig i noe, det er det som gjør meg så forbannet. Her er det snakk om en lystmorder. Som elsker å drepe for fornøyelsens skyld. Det er helt forferdelig. Har ingen medlidenhet med et sånt svin. 

Lenke til kommentar

Jeg synes Dexter var knallbra, med en liten down i sesong 5. Sesong 6 og 7 er god, mens 8 er litt langtekkelig. Serier jeg ikke liker, gidder jeg heller ikke se mer av. 

 

Når det kommer til Dexter:

Den setter i gang treskeverket, og jeg skulle ønske vi hadde en lignende helt i alle verdens byer. [/troll]

Lenke til kommentar

Det skrev det største trollet her inne. Dexter er elendig, nesten like dårlig som House of Cards. Der er det en annen psykopat som får herje uten å bli stoppet. Skjønner ikke folk som liker slikt avskum. Men det er jo bare troll. 

Jeg håper virkelig du er humoristisk nå.

Du godtar trolig at man har forskjellig smak? Har du forresten fått de svarene du ønsket i tråden? Eller gjort deg opp din egen mening sånn at vi kan komme oss videre?

Lenke til kommentar

Jeg likte Dexter-serien. Den er intelligent, spennende og en del bra skuespill. Etter sesong 2 sluttet jeg å irritere meg over Morgan, søstera til Dexter.

 

Nå skal jeg ikke trolle, men noen vil kanskje oppfatte dette som tegn på sinnsykdom:

Om du hater Dexter-serien, foreslår jeg at du finner noe annet å se.

 

Det å tvinge seg gjennom en serie man åpenbart ikke liker.. Hvor langt har du sett nå da?

Lenke til kommentar

 

Det skrev det største trollet her inne. Dexter er elendig, nesten like dårlig som House of Cards. Der er det en annen psykopat som får herje uten å bli stoppet. Skjønner ikke folk som liker slikt avskum. Men det er jo bare troll. 

Jeg håper virkelig du er humoristisk nå.

Du godtar trolig at man har forskjellig smak? Har du forresten fått de svarene du ønsket i tråden? Eller gjort deg opp din egen mening sånn at vi kan komme oss videre?

 

Ja nå skal vi videre. Dette er ferdig nå. Nå kan vi diskutere House of Cards, den er like dårlig. Utrolig nok. 

Lenke til kommentar

Jeg likte Dexter-serien. Den er intelligent, spennende og en del bra skuespill. Etter sesong 2 sluttet jeg å irritere meg over Morgan, søstera til Dexter.

 

Nå skal jeg ikke trolle, men noen vil kanskje oppfatte dette som tegn på sinnsykdom:

Om du hater Dexter-serien, foreslår jeg at du finner noe annet å se.

 

Det å tvinge seg gjennom en serie man åpenbart ikke liker.. Hvor langt har du sett nå da?

Jeg tvinger meg ikke gjennom, jeg har sluttet å se på elendigheten. Vil se filmer der skurken får "juling" hele tiden. Hater kjeltringer, til og med på film. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...