Gå til innhold

KOMMENTAR: HTC Vive er en utrolig opplevelse, men er dette virkelig fremtiden for spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedproblemet med VR og spill er jo muligens det å bevege seg rundt/dukke/hoppe/skyte etc KUN ved bruk av sin egen kropp. Tenk dere hvor sliten man blir etter 10 min kamp i e.g. battlefield om man liksom skal etterligne alle bevegelsene til en soldat i kamp.

 

Og hvordan er det med "sjøsyke"?

 

Personlig er jeg heller ikke FAN av 3D på kino eller noe annet sted. Det føles rett og slett aldri "rett" og jeg forestrekker 2D. Alltid når jeg ser på 3D så føler jeg at det er noe "galt " med det jeg ser...noe "kunstig" som jeg ikke får følelse av når jeg ser 2D.

 

Det er når jeg leser slike kommentarer at jeg igjen må få presisert hvor viktig det er å få på plass mulighet for hvermansen å prøve VR. 

Lenke til kommentar

Hovedproblemet med VR og spill er jo muligens det å bevege seg rundt/dukke/hoppe/skyte etc KUN ved bruk av sin egen kropp. Tenk dere hvor sliten man blir etter 10 min kamp i e.g. battlefield om man liksom skal etterligne alle bevegelsene til en soldat i kamp.

 

Og hvordan er det med "sjøsyke"?

 

Personlig er jeg heller ikke FAN av 3D på kino eller noe annet sted. Det føles rett og slett aldri "rett" og jeg forestrekker 2D. Alltid når jeg ser på 3D så føler jeg at det er noe "galt " med det jeg ser...noe "kunstig" som jeg ikke får følelse av når jeg ser 2D.

Anbefaler deg å prøve Vive ved en anledning, det er verken slitsomt eller kvalmende.

 

Var bekymret for "sjøsyke" i forkant, men har ikke hatt et fnugg av det i room-scale. Sittende hvor man beveger seg med mus/tastatur/kontroll er umulig for meg, blir svimmel etter noen sekunder.

 

Unner virkelig de med OR at touch blir sluppet ASAP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...