Gå til innhold

Nettbrett med Android


Nlklas

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er sånn smått på utkikk etter et nettbrett da jeg planlegger ferie til sommern med ca 7-8 timers kjøring hver vei...

 

Tenkte på noe som hovedsakelig skal brukes til nettsurfing, men som og kan være en grei turkamerat til en lengre biltur.

 

Skal nevnes at mulighet for at simkort er et pluss, samme er minnekort, men det er ikke et must. Vil heller ikke at tingen skal være kjempediger. Tar heller noe på 8" enn 10"

 

Har sett meg ut en iPad mini, men er litt usikker da jeg sverger til Android på mobilfronten, da kan jeg synke kontoen min. Og så liker jeg friheten du ikke har med iOS, iTunes og alt det der..

 

Hva er da det beste alternativet? Følte jeg druknet litt når jeg prøvde å søke etter nettbrett med Android, og fikk hundrevis av alternativer. Det beste hadde vært et oppdatert Nexusbrett, men fikk med meg at de ikke selges i Norge..

 

Noen tips fra dere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk til innkjøp av et sony xperia z4 tablet ved jul. Det varer i flere dager med netflix på 75%v lysstyrke, veier ingenting, perfekt skjermstørrelse og god lyd! Hjelper også at det er vanntett, men en fantastisk skjerm og at har kjempebatteritid er det beste. Neste android versjon vil bli mye bedre på nettbrett. mulighet for å kjøre flere apper på likt osv. Z4 blir oppdaert veldig fort, har hatt nyeste android i måneder. 

 

 

edit: også mulighet å få det med simslot, minnekort plass er med

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar

Jeg bruker iOS og Android-dingser om hverandre, det er Ikke noe problem å ha iPad selv om man har Android-telefon. En ulempe med å bruke 2 plattformer er at apper man skal bruke begge steder må kjøpes 2 ganger.

 

Fordelen med iPad er at det finnes mange flere nettbrett-tilpassede apper for iOS enn for Android, på sistnevnte får man som regel samme appen på en liten telefon som på et stort nettbrett, noe som gjør at den ekstra skjermstørrelsen utnyttes dårlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

At iPad krever iTunes har ikke vært sant på mange år. 

 

Jeg har en Galaxy Tab S 8.4" med octa core og 2560x1600 uberdubermegafantastisk (ikke sarkastisk) Super AMOLED skjerm som jeg håper på å bli kvitt rett og slett fordi programvaren ikke holder mål. Skjermen er som sagt fantastisk, og det er en enhet jeg godt kunne brukt som mediaspiller, om den bare hadde hatt en app som er halveis så oppegående som Infuse på iOS: https://firecore.com/infuse 

 

Nettleser som jeg liker like godt som Safari (spesielt plugin-muligheter - har fortsatt mareritt fra Dolphin på Android da jeg brukte det som mobil) finner jeg heller ikke, og alt av software jeg bruker på jobb på iPad har jeg for lengst gitt opp å finne til Android. 

 

Hva du ender opp med blir opp til deg, men gjør deg selv en tjeneste og gjør deg kjent med hva som finnes før du låser deg til et OS. Jeg sitter ikke her med iOS, Android, og Windows tablets fordi jeg har for mye penger, men fordi jeg ikke vil avskrive noe før jeg oppriktig talt har prøvd det. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

HVIS du skal bruke Viaplay og lagre filmer og serier midlertidig på nettbrettet for å se dem mens du ikke har dekning, så sørg for å kjøpe et nettbrett som har nok innebygget lagringsplass, da Viaplay filmer og serier ikke kan lagres på MINNEKORT.

 

Jeg kjøpte et 8GB nettbrett fra samsung før jeg visste det der, nå har operativsystemet tatt nesten all plassen så når jeg vil laste ned EN film fra Viaplay så får jeg bare melding om at det feilet pga. for lite ledig lagringsplass. MINIMUM må være 16GB lagringsplass tenker jeg. Hvis du skal bruke det til å lagre mange filmer og serier offline fra Viaplay så ville jeg gått for størst mulig lagringsplass i stedet for å tenke pris.

 

Dessuten er det kun ytterst få apper som lar seg lagre på minnekort, men hvis man har fullt av filmer liggende på harddisk et sted og bare vil legge dem inn på minnekortet så funker det som fjell, VLC media player finnes som android app og ipad app, men apple lar deg neppe bruke filmer som du har liggende på harddisk, tror jeg. Jeg fikk ihvertfall slettet all min rippede (fra kjøpte CD'er) musikk for mange år siden, da jeg brukte apple. Det gjorde at jeg fikk en aversjon mot apple så jeg er partisk... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 apple lar deg neppe bruke filmer som du har liggende på harddisk, tror jeg. Jeg fikk ihvertfall slettet all min rippede (fra kjøpte CD'er) musikk for mange år siden, da jeg brukte apple. Det gjorde at jeg fikk en aversjon mot apple så jeg er partisk... :)

 

Da tror du veldig feil. Videospillere på iOS har tilgang til HW-dekoding av video og kan derfor spille av det meste av formater uten problem. HEVC har dog ikke HW dekoding foreløpig. Du kan streame rett fra nettverksdisker om du så vil. I praksis er Android og iOS like på dette feltet, bortsett fra at Android-softwaren er ræva. 

 

At du har fått slettet filer betyr at du har trykket knapper du ikke burde trykket på. 

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

 apple lar deg neppe bruke filmer som du har liggende på harddisk, tror jeg. Jeg fikk ihvertfall slettet all min rippede (fra kjøpte CD'er) musikk for mange år siden, da jeg brukte apple. Det gjorde at jeg fikk en aversjon mot apple så jeg er partisk... :)

 

Da tror du veldig feil. Videospillere på iOS har tilgang til HW-dekoding av video og kan derfor spille av det meste av formater uten problem. HEVC har dog ikke HW dekoding foreløpig. Du kan streame rett fra nettverksdisker om du så vil. I praksis er Android og iOS like på dette feltet, bortsett fra at Android-softwaren er ræva. 

 

At du har fått slettet filer betyr at du har trykket knapper du ikke burde trykket på. 

 

Jeg trykket på "synkroniser".

Lenke til kommentar

Jeg trykket på "synkroniser".

Du må først sjekke hvilken vei du synkroniserer. Dersom du har mye data et sted, og ikke noe et annet sted, og ber om å synkronisere det tomme stedet til det som har data, blir selvsagt det som er på stedet du synkroniserer til skrevet over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...