Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HJELP! Nybygget PC booter også rebooter igjen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle viftene spinner og PC'en fungerer som "normalt" ser det ut til. USB innganger funker ( Mobilen lader ).

 

Booter i ca. 15 sekunder før den rebooter. Får heller ikke kontakt med skjermen.

 

har prøvd alle RAM-slottene.

 

Begynner å bli urolig..

Hei, vil du gi litt mer info om oppsettet ditt?. Hk, psu, type ram osv. Har du btw ett debug led på hk ditt?

Lenke til kommentar

 

Alle viftene spinner og PC'en fungerer som "normalt" ser det ut til. USB innganger funker ( Mobilen lader ).

 

Booter i ca. 15 sekunder før den rebooter. Får heller ikke kontakt med skjermen.

 

har prøvd alle RAM-slottene.

 

Begynner å bli urolig..

Hei, vil du gi litt mer info om oppsettet ditt?. Hk, psu, type ram osv. Har du btw ett debug led på hk ditt?

 

GA-z170. 

390x XFX ( demonterte det og prøvde å boote uten.. fortsatt reboot og skjermen kobler ikke hdmi til hovedkortet ) 

16 GB med RAM (har prøvd alle RAM-slottene med kun 1x RAM )

500 GB SSD ( kobla noe feil her kanskje? )

Alt booter som sagt, minus at jeg får noe opp på skjermen osv. Får heller ikke byttet "kanal" på skjermen. Booter opp på hdmi1 også kan jeg ikke bytte..  

Lenke til kommentar

Skylake cpu er tynne iforhold til mange av sine forgjengere.

 

På min 6700k måtte jeg justere socket for å få rett pingap pga stor kjøler.

 

Du har ikke hatt bilde på skjerm etter maskinen vart satt sammen ?

 

Testet integrert grafikk ?

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

er på jobb men en venn kom over for å se på den.

 

Jeg hadde prøvd alle RAM-slottene i forksjellig rekkefølge pluss RAM-slot 1 med den ene RAM'en. ( Kun RAM-slot 1)

Han prøvde den ene RAM'en i RAM-slot 2 og fikk boot.. Jeg sverget på at jeg hadde prøvd det :p

Bootet med den ene først, og har nå satt i det andre. Rart at den ikke ville boote med begge i synes nå jeg..?

PCen har ikke CD-ROM så jeg kan ikke laste ned drivere. Svarer ikke på Ethernet-kabelen ( får ikke nett ). Må jeg ha drivere innstallert for at Ethernet skal fungere? Laste ned via minnepinne isåfall?

Endret av Nanek
Lenke til kommentar

Nei, i manualen til hovedkortet ditt står det hvor dine RAM brikker skal plasseres.

Blinker det bak der du har ethernett kabelen (mesteparten av nyere hovedkort trenger du ikke å laste ned drivere til manuelt)

Ja, og der sto det slot 2 og 4 for "Channel A" , noe jeg prøvde flerne ganger. Prøvde også 1 og 3, 1 og 2 osv.. prøvde også en RAM i slot 1 --> No boot.

 

Gir mening at jeg burde ha prøvd slot 2 og, ettersom det er den "første" i Channel A..

 

lastet ned driverne via minnepinne. Nettet funker nå! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sa tidligere "Alt booter som sagt, minus at jeg får noe opp på skjermen"

Min definisjon av boot og post er at man ser post på skjermen og kan komme seg inn i bios/efi. Boot til OS er siste kallet bios sender ut.

Ser man ikke skjermbilde kan godt cpuen være "non starting". At hovedkortet starter vifte headers (hvilket de ofte gjør) er ikke ensbetydende med boot/post.

 

Er det slik at hovedkortet starter og stopper og starter og stopper ? Uten at noe bios post vises på tilkoplet skjerm ?

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Siden du nå får opp BIOS så antar jeg at pcen er noe brukbar , anbefaler at du laster ned memtest86 og tar en sjekk av minnebrikkene i det sporet du nå bruker, er begge 100% fungerende kan det være hovedkortet som har defekte minneslots.

Jeg kan ikke se annet enn at det er jfr manualen. Og ingen ting TS sier i poster antyder at det er kommet noe skjermbilde.

"Jeg er litt begrepsforvirret her " :)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

Siden du nå får opp BIOS så antar jeg at pcen er noe brukbar , anbefaler at du laster ned memtest86 og tar en sjekk av minnebrikkene i det sporet du nå bruker, er begge 100% fungerende kan det være hovedkortet som har defekte minneslots.

Jeg kan ikke se annet enn at det er jfr manualen. Og ingen ting TS sier i poster antyder at det er kommet noe skjermbilde.

"Jeg er litt begrepsforvirret her " :)

 

Ref innlegg 11 og 13 i denne tråden :

 

 

 

Han prøvde den ene RAM'en i RAM-slot 2 og fikk boot.. Jeg sverget på at jeg hadde prøvd det  :p

 

Bootet med den ene først, og har nå satt i det andre. Rart at den ikke ville boote med begge i synes nå jeg..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...