Gå til innhold

NetOnNet Angrefrist & Åpent kjøp


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en skjerm for 1 veke siden, og har 30 dagers returrett, åpent kjøp..

 

Kan jeg bare  pakke ned skjermen, med alle delene inpakket, alt i samme stand som når jeg fekk skjermen og få tilbake alle pengene bare fordi jeg ikke er 100% fornøyd? 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpent kjøp gjelder nesten alltid bare uåpnede varer.

 

Men du har 14 dagers angrerett, og da kan du prøve produktet. Så ja, du kan pakke det ned i originalemballasjen i samme stand og få alle pengene tilbake, unntatt porto tilbake til netonnet.

 

Åpent kjøp gjelder nesten alltid også når varen er brukt å testet...

 

For hvert eksempel du finner på at en butikk gir åpent kjøp ut over loven men kun på uåpnede varer skal jeg finne 3 som gir åpent kjøp selv om varen er testet.

 

Snakker da ikke om unntak som film/musikk/programvarepersonlig pleie, etc

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Kanskje butikkene gir bedre og bedre vilkår, da.

 

Det er litt vanskelig å finne byttevilkårene på fysiske butikker på nettet (det først og fremst fysiske butikker som tilbyr åpent kjøp, ettersom de ikke har angrerett) ettersom vilkårene for nettbutikken ofte er annerledes.

 

Komplett: https://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=45dager

(Man kan åpne, men ikke teste)

 

Jernia: http://www.jernia.no/om-jernia

(uåpnet originalemballasje - skulle tatt seg ut om de tillot uåpnet annen emballasje :p)

 

Jysk fysisk butikk.

 

Netonnet ( :p) (for bedriftskunder)

(Som bedriftskunde har du 10 dagers åpent kjøp og emballasjen må være uåpnet.)

 

Lampehuset: https://www.lampehuset.no/infosenter/3264

(Varene må være ubrukte i original emballasje)

 

Ikea

(Vi gir deg som kunde åpent kjøp på ubrukte varer. Ved bytte eller retur må du huske kjøpsbevis.)

 

Hos Spaceworld Soundgarden har du 30 dager åpent kjøp. Det betyr at du kan få pengene tilbake om du ombestemmer deg. Varene må være ubrukte, i original ubrutt forpakning og du må fremvise kvittering. http://www.spaceworld.no/default.aspx?pageId=43

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en skjerm for 1 veke siden, og har 30 dagers returrett, åpent kjøp..

 

Kan jeg bare  pakke ned skjermen, med alle delene inpakket, alt i samme stand som når jeg fekk skjermen og få tilbake alle pengene bare fordi jeg ikke er 100% fornøyd? 

Alt står jo her: https://www.netonnet.no/Content/CustomerInformation/PurchaseOnApproval

 

 

Om du ønsker å angre kjøpet ditt kan du bruke produktet i inntil 30 dager før det må returneres. Ved eventuelt verditap som oppstår ved bruk av produktet ut over avdekking av varens art, egenskapter og funksjon må du som kunde dekke.

 

Om du velger å benytte deg av din angrerett, ber vi deg tenke på at produktet skal være i vesentlig uforandret stand, dvs. ikke ødelagt eller skadet.  Tenk på at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned produktet, og bruk helst original produktkartong/produktemballasje og medfølgende innpakkingsemballasje, samt evt. ytterkartong eller minst likeverdig fraktemballasje som varen ankom med. Et tips er derfor å ta vare på all original emballasje samt kartonger til du er sikker på om du ønsker å beholde varen. Varen skal returneres i komplett stand, det innebærer at alt tilbehør som f.eks. fjernkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. skal inngå i returen.

 

NetOnNet forbeholder seg retten til å debitere en selvkostnadspris for manglende deler ved en ikke-komplett retur til oss. Manglende fjernkontroll debiteres med kr. 500,-. NetOnNet tar heller ikke imot pakker som sendes i postoppkrav.

 

Slik returnerer du en vare:

Skriv ut en returblankett og fyll ut den nødvendige informasjonen. Legg denne ved returforsendelsen....

Print og fyll ut angrefristskjema som finnes vedlagt i leveransebeskjed-eposten som ble sendt til deg samme dag som vi plukket og pakket din ordre. Om ønskelig kan du gi beskjed til oss på e-post eller tlf. om at du ønsker å benyttet deg av din angrerett. Ved å gjøre dette hjelper du oss, slik at vi kan gi deg bedre og raskere service.

 

osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...