Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny sykkel (A2) - Trenger hjelp til å velge


Anbefalte innlegg

Jeg bruker min Zero DS på motorveien i 90 km/t regelmessig til og fra jobb.

Hvorfor mener du at den ikke er egnet?

Den er stabil, lettkjørt, lydløs og uten vibrasjoner.

Det er ingen annen sykkel jeg heller ville brukt.

Jeg har prøvd noen tunge bensinsykler på kjøreskolen da jeg tok lappen klasse A i fjor.

 

 

Jeg slipper å kaste bort tid på bensinstasjoner. Jeg lader i garasjen, og den har 100% når turen starter.

Den er driftssikker, og ladingen foregår når jeg ikke bruker den. Det er ikke mye stress å koble en ledning i veggen. Den bruker vanlig stikkontakt.

Trådstarter får selv velge om rekkevidde over 20 mil per dag er viktig. Lading fra tomt til fullt tar flere timer, men det er ikke noe problem når du uansett har parkert for dagen.

Med "ikke egnet" så mener jeg ikke at den ikke kan kjøres på motorvei, men at kreftene fra 100-120km/t og oppover ikke er like gode som fra 0-100km/t. Med det så tenker jeg på hyppig forbikjøringer etc. som jo er litt morsomt til tider samt nødvendig. 

 

Ja, dette får bli opp til TS. Nå har han vertfall fått noen synspunkter for og i mot   :)

 

Edit:

Glemmer hele tiden at det er A2 sykkel som er poenget her og disse har vel uansett ikke flust av krefter til overs i slike hastigheter så argumentet mitt i forhold til det jeg skrev rundt dette samt tatt i betrakning TS sitt behov faller litt i grus.

 

Uansett... en spennende sykkel som jeg er litt nyskjerrig på, men som desverre kommer til kort med tanke på mitt bruk. Men det kan jo være dne passer TS perfekt  :)

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...