Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden en vil betale deg hele 8K for din 4930K og hovedkort, så bør du nok slå til ja. Neste år når Skylake-E kommer, så vil jo ditt gamle være enda mindre verdt. Så kan du jo gå for dette hovedkortet, og noen raske DDR4 brikker fra Proshop.no

Tjah, har vurdert det, men sikler på et Rampage V10, har Rampage IV Black Edition for øyeblikket. Er så mye sølv på Deluxe II, som jeg føler kræsjer litt.

 

Holder meg nok til Corsair Dominator Platium, på DDR4, kan bare bytte over coverene som jeg allerede har hvitlakkert fra DDR3 utgaven.

 

https://imgur.com/a/Iuq99 <- nåværende build. Blir Mayhem Pastel White i rørene når 1080er kommer på plass.

 

 

Endret av -CerN-
Lenke til kommentar

DX11 vs DX12 Intel 6700K vs 6950X Framerate Scaling

 

For those enthusiasts running "only" a 4C/8T processor like the 4770K to the 6700K, it looks like they might actually have a slight performance benefit over users with 8 to 10 cores. I think we can all agree that is promising, as most of us will likely be in a GPU-bound gaming scenario like we have tried to outline here.

 

Er Hyper-Threading et problem her kanskje...? Eller er det bare at Skylake sine IPC forbedringer har mer å si i akkurat denne testen.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

 

Etter 6 dager døde min 6850k . jaja gleden varte lenge :hm:

 

RMA sak. Håpe den nye klokker bedre da.

Får håpe det. Kjørte den faktisk stock fordi jeg har ikke bestemt meg for hvem vannkjøling jeg skal ha.

Hvordan klarte du å få den ødelagt? Forresten hvordan fant du ut at CPU var ødelagt og noe annet?

Lenke til kommentar

 

 

 

Etter 6 dager døde min 6850k . jaja gleden varte lenge :hm:

Det er da nesten umulig å drepe en cpu! Jeg lurer også på om det er noe anna enn cpu som er dau :p

 

Testa den på et annet x99 kort null liv

 

Hadde du bodd i Molde, så kunne du ha lånt min uåpna 6850k :p

 

Er ikke så desperat får nok la den gamle 3770k'en jobbe hardt lit til + Jeg hadde rma på cpu alt fordi esken var brutt når jeg fikk den og det var en post it lapp på den. så mistenker hardt kjørt i benchmark

Endret av Zisum
Lenke til kommentar

Har kjøpt 6850k. Når jeg ikke spiller står den å jobber på wcg. Hva er forsvalig temp/overklokk på 2011 når CPU går for fullt 24/7?

 

Hold deg under 1.4v max på vcore, og under 80 grader load på kjernene under max stress. På luftkjøling burde du vel holde vcore under 1.20v ellers blir disse BW-E CPU'ne glovarme.

Lenke til kommentar

 

Har kjøpt 6850k. Når jeg ikke spiller står den å jobber på wcg. Hva er forsvalig temp/overklokk på 2011 når CPU går for fullt 24/7?

 

Hold deg under 1.4v max på vcore, og under 80 grader load på kjernene under max stress. På luftkjøling burde du vel holde vcore under 1.20v ellers blir disse BW-E CPU'ne glovarme.

 

Takker. Jeg har corsair h110 kjøler. Er leeenge siden jeg har drevet med overklokking. Da skal jeg se hva denne duger til.

Lenke til kommentar

 

 

Har kjøpt 6850k. Når jeg ikke spiller står den å jobber på wcg. Hva er forsvalig temp/overklokk på 2011 når CPU går for fullt 24/7?

 

Hold deg under 1.4v max på vcore, og under 80 grader load på kjernene under max stress. På luftkjøling burde du vel holde vcore under 1.20v ellers blir disse BW-E CPU'ne glovarme.

 

Takker. Jeg har corsair h110 kjøler. Er leeenge siden jeg har drevet med overklokking. Da skal jeg se hva denne duger til.

 

 

Fin OC guide her.

Lenke til kommentar

 

 

 

Har kjøpt 6850k. Når jeg ikke spiller står den å jobber på wcg. Hva er forsvalig temp/overklokk på 2011 når CPU går for fullt 24/7?

 

Hold deg under 1.4v max på vcore, og under 80 grader load på kjernene under max stress. På luftkjøling burde du vel holde vcore under 1.20v ellers blir disse BW-E CPU'ne glovarme.

 

Takker. Jeg har corsair h110 kjøler. Er leeenge siden jeg har drevet med overklokking. Da skal jeg se hva denne duger til.

 

 

Fin OC guide her.

 

Takk. Jeg skal sjekke den.

Lenke til kommentar

AIDA64 kræsj 4.3GHz og 1.35V. Aiaiaia :p 
Stabil ved 1.37V derimot. Input satt til 1.92V begge gangene, og minnet kjører som default 2133MHz for å luke ut eventuelle feil. 

Temperaturer opp imot 67-69 grader, noe som er helt greit egentlig, det er jo 10 grader mer enn jeg kan forvente til vanlig bruk
Kommer med mer i kveld/natt, skal ta noen screenshots og kommer med batchnr osv, bare klokket litt kjapt nå inntil videre :)

Lenke til kommentar

AIDA64 kræsj 4.3GHz og 1.35V. Aiaiaia :p 

Stabil ved 1.37V derimot. Input satt til 1.92V begge gangene, og minnet kjører som default 2133MHz for å luke ut eventuelle feil. 

 

Temperaturer opp imot 67-69 grader, noe som er helt greit egentlig, det er jo 10 grader mer enn jeg kan forvente til vanlig bruk

Kommer med mer i kveld/natt, skal ta noen screenshots og kommer med batchnr osv, bare klokket litt kjapt nå inntil videre :)

 

Dette er med EK/BP custom loop? Skal si disse BW-E overklokker dårligere enn HW-E, men siden de har litt høyere IPC så går det greit. Jeg ville være skeptisk til å ha mer enn 1.35v som 24/7 setting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...