Gå til innhold

Veltrent og muskuløs, men magen stikker ut?


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Om man bare trener styrke så kan man ta så mange situps og crunches man bare vil, man vil fortsatt ha mage. Eneste som hjelper er å få ned fettprosenten og det gjør man best ved jogging.

Klassisk sitat fra noen som har null peiling på kroppsbyggning.

 

 

Jeg har sett folk stå dag etter dag på treningssenteret og trene magemuskler uten at den store ballen av en mage forandrer form, utenom å bli større og rundere fordi fettet som ligger utenpå magemusklene ikke forsvinner. Man trenger ikke mastergrad i menneskets anatomi for å skjønne hvorfor.

 

Jeg synes det er spesielt at du bidrar på et treningsforum når du åpenbart har så lite kunnskap om kroppsbygging. Det første innlegget ditt er så dumt at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne. Først skriver du at uansett hvor mange crunches man tar vil man ha magefett, for så å lire av deg at den beste metoden å senke fettprosent på er jogging - uten å nevne det eneste som faktisk spiller noen rolle, nemlig kaloriunderskudd. Du kan jogge så mye du vil, uten et bra kosthold med et kaloriunderskudd kommer du aldri til å bli kvitt magefettet. Joggingen i seg selv har dessverre ikke en dritt å si, og hva du mener er "best" er så ufattelig uinteressant. Selv er jeg tilhenger av kardio, men snakker vi om treningsopplegg for definert mage tror jeg alle utenom deg skjønner at et systematisk opplegg med mageøvelser tar deg nærmere det målet enn å stå og svette på tredemøllen.

 

Selvfølgelig vil man ikke få vaskebrett ved å ete hamburgere og frossenpizza og drikke litervis av brus og øl. Men å trene situps og crunches alene vil man ikke få noen særlig resultat av. Du kan jo prøve så mye du vil, men det hjelper lite. En god blanding av godt kosthold og kondisjon vil gi bedre resultater enn å ta mageøvelser. Jeg skjønner ikke hvorfor du har så vanskelig å forstå dette. Jeg foreslår at du søker hjelp hos en kvalifisert personlig trener, for det virker som om du ikke har kunnskapen som skal til for å få resultater. Det blir litt som å injisere anabole steroider og ta benkpress og forvente at man blir Mr. Universe etter en måned. Lykke til.

 

lol, klarer ikke bli konfrontert med ting du skriver, så du sletter svarene. Butthurt

 

 

Jeg slettet ingenting, det var en moderator som slettet ditt innlegg etter at du begynte med fjortisaktige personangrep. Om du ønsker å ha en konstruktiv debatt om helse og trening der du blir tatt seriøs, så er du velkommen til det. Det har du derimot ikke greid så langt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

Om man bare trener styrke så kan man ta så mange situps og crunches man bare vil, man vil fortsatt ha mage. Eneste som hjelper er å få ned fettprosenten og det gjør man best ved jogging.

Klassisk sitat fra noen som har null peiling på kroppsbyggning.

 

 

Jeg har sett folk stå dag etter dag på treningssenteret og trene magemuskler uten at den store ballen av en mage forandrer form, utenom å bli større og rundere fordi fettet som ligger utenpå magemusklene ikke forsvinner. Man trenger ikke mastergrad i menneskets anatomi for å skjønne hvorfor.

 

Jeg synes det er spesielt at du bidrar på et treningsforum når du åpenbart har så lite kunnskap om kroppsbygging. Det første innlegget ditt er så dumt at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne. Først skriver du at uansett hvor mange crunches man tar vil man ha magefett, for så å lire av deg at den beste metoden å senke fettprosent på er jogging - uten å nevne det eneste som faktisk spiller noen rolle, nemlig kaloriunderskudd. Du kan jogge så mye du vil, uten et bra kosthold med et kaloriunderskudd kommer du aldri til å bli kvitt magefettet. Joggingen i seg selv har dessverre ikke en dritt å si, og hva du mener er "best" er så ufattelig uinteressant. Selv er jeg tilhenger av kardio, men snakker vi om treningsopplegg for definert mage tror jeg alle utenom deg skjønner at et systematisk opplegg med mageøvelser tar deg nærmere det målet enn å stå og svette på tredemøllen.

 

Selvfølgelig vil man ikke få vaskebrett ved å ete hamburgere og frossenpizza og drikke litervis av brus og øl. Men å trene situps og crunches alene vil man ikke få noen særlig resultat av. Du kan jo prøve så mye du vil, men det hjelper lite. En god blanding av godt kosthold og kondisjon vil gi bedre resultater enn å ta mageøvelser. Jeg skjønner ikke hvorfor du har så vanskelig å forstå dette. Jeg foreslår at du søker hjelp hos en kvalifisert personlig trener, for det virker som om du ikke har kunnskapen som skal til for å få resultater. Det blir litt som å injisere anabole steroider og ta benkpress og forvente at man blir Mr. Universe etter en måned. Lykke til.

 

lol, klarer ikke bli konfrontert med ting du skriver, så du sletter svarene. Butthurt

 

 

Jeg slettet ingenting, det var en moderator som slettet ditt innlegg etter at du begynte med fjortisaktige personangrep. Om du ønsker å ha en konstruktiv debatt om helse og trening der du blir tatt seriøs, så er du velkommen til det. Det har du derimot ikke greid så langt.

 

Innlegget jeg siterte var gjennomsyret av stråmenn og butthurt attitude, du hadde nesten stilt deg selv i et bedre lys som et troll enn å stå for det du skriver. Konstruktive debatter holder jeg av til mennesker med kompetanse innen emnet, vi som har erfaring med kroppsbygging ser at dette ikke gjelder deg. Ta deg heller en joggetur enn å sitte og hisse deg opp og villede denne tråden ytterligere.

Lenke til kommentar

Kva er poenget med denne diskusjonen? Kunne du ikkje forklare kva som var problemet med det opprinnelege utsagnet og evt. kome med det du meiner er riktig, i staden for å kverulere? Poenget du vil ha fram ligg inni ein masse irrelevant tekst som ikkje hjelper trådstartar noko vei.

 

 

Om man bare trener styrke så kan man ta så mange situps og crunches man bare vil, man vil fortsatt ha mage. Eneste som hjelper er å få ned fettprosenten og det gjør man best ved jogging.

Klassisk sitat fra noen som har null peiling på kroppsbyggning.

 

Han skriv at du må få ned feittprosenten, noko du oppnår ved å ha eit kaloriunderskot som du skriv om. Alle som kan litt om trening forstår at det er implisert at jogging fører til kaloriunderskot som fører til lågare feittprosent. I staden for å skrive det, har de no brukt mange innlegg på å krangle og kverulere, utan at dei som les tråden får noko fornuftig ut av det.

 

Jogging fungerer for mange, så det er eit heilt kurant forslag, sjølv om det gjerne kunne stått meir om kvifor og kva som faktisk gjer at ein går ned i feittprosent. Evt. at ein kan oppnå det same ved å justere på kosthaldet eller andre formar for trening. Uansett bør ein ha ein viss kontroll på inntaket, sidan det er fort gjort å ete opp ein joggetur og ikkje oppnå det ein er ute etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kva er poenget med denne diskusjonen? Kunne du ikkje forklare kva som var problemet med det opprinnelege utsagnet og evt. kome med det du meiner er riktig, i staden for å kverulere? Poenget du vil ha fram ligg inni ein masse irrelevant tekst som ikkje hjelper trådstartar noko vei.

 

 

Om man bare trener styrke så kan man ta så mange situps og crunches man bare vil, man vil fortsatt ha mage. Eneste som hjelper er å få ned fettprosenten og det gjør man best ved jogging.

Klassisk sitat fra noen som har null peiling på kroppsbyggning.

 

Han skriv at du må få ned feittprosenten, noko du oppnår ved å ha eit kaloriunderskot som du skriv om. Alle som kan litt om trening forstår at det er implisert at jogging fører til kaloriunderskot som fører til lågare feittprosent. I staden for å skrive det, har de no brukt mange innlegg på å krangle og kverulere, utan at dei som les tråden får noko fornuftig ut av det.

 

Jogging fungerer for mange, så det er eit heilt kurant forslag, sjølv om det gjerne kunne stått meir om kvifor og kva som faktisk gjer at ein går ned i feittprosent. Evt. at ein kan oppnå det same ved å justere på kosthaldet eller andre formar for trening. Uansett bør ein ha ein viss kontroll på inntaket, sidan det er fort gjort å ete opp ein joggetur og ikkje oppnå det ein er ute etter.

Det er to årsaker til at du ikke forstår: 1. du leser ikke det jeg skriver. 2. Du har ikke tilstrekkelig kompetanse for å bidra i tråden.

 

Det stemmer ikke at jogging fører til kaloriunderskudd. Kaloriunderskudd er heller ikke direkte synonymt med lavere fettprosent. Å gå ned i vekt er ikke det samme som å gå ned i fettprosent. Hvis du går ned i vekt på grunn av tap av muskelmasse, går ikke fettprosenten, som er relativ, ned.

 

Et kaloriunderskudd betyr enkelt og greit at du inntar færre kalorier enn kroppen forbrenner. Det er sant at jogging kan påvirke regnestykket, men hvorvidt du ender i underskudd, overskudd, eller vedlikehold, er åpenbart del av et større bilde, nemlig kosthold. Å skrive om jogging, padling og roing er totalt irrelevant, dersom du ikke har oversikt over kaloriinntaket kan du gjøre kardio i 20 timer uten å gå ned i vekt, det er rett og slett fysisk umulig å rette opp i et dårlig kosthold med trening. Poenget mitt er: KOSTHOLD. KOSTHOLD. KOSTHOLD. Alt handler om kosthold! Å skrive at "jogging er den beste måten å gå ned i fettprosent på" er ren tullprat, og selv om det muligens er velment, har du ingenting å gjøre på et treningsforum hvis du ikke kan se ting i kontekst og gi nøyaktig informasjon og utelukke dine personlige preferanser.

Lenke til kommentar

Takk, Zeph. Det var det som var poenget mitt, man må ned i fettprosent for å få frem magemusklene. Laserflip hadde sikkert en dårlig dag og valgte å ta frustrasjonen ut her på forumet, men jeg tror selv han vet at jogging er en god og effektiv måte å få ned fettprosenten på  :)

Hvis du leser nøye gjennom det siste innlegget mitt, ser du at jogging slettes ikke er noen effektiv måte å få fettprosenten ned på. Men hvis du vil sitte og spre villedende informasjon fordi du kjeder deg, vær så god.

Lenke til kommentar

Det er to årsaker til at du ikke forstår: 1. du leser ikke det jeg skriver. 2. Du har ikke tilstrekkelig kompetanse for å bidra i tråden.

Makan til hersketeknikk på deg...

 

Eg veit veldig godt kva det er snakk om her, har aldri påstått at eg ikkje forstår. Kva veit du om kompetansen eg og FrihetensRegn har? Du er meir opptatt av å poengtere alle andre sine manglar enn å få fram det du meiner er viktig. Sånt fører ikkje til noko god diskusjon, men endar med den type kverulering som skjer her.

 

Du som er så proppfull i kompetanse burde vere i stand til å legge den fram på ein sakleg måte, men i staden for kjem du med hersketeknikkar og fokuserer på person. Det er ei dårleg oppskrift i ein diskusjon.

 

Jogging kombinert med styrketrening og riktig kosthald er ein grei måte å få ned feittprosent på. TS driv med styrketrening i dag og ingen har føreslått at han sluttar med det.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

 

Det er to årsaker til at du ikke forstår: 1. du leser ikke det jeg skriver. 2. Du har ikke tilstrekkelig kompetanse for å bidra i tråden.

Makan til hersketeknikk på deg...

 

Eg veit veldig godt kva det er snakk om her, har aldri påstått at eg ikkje forstår. Kva veit du om kompetansen eg og FrihetensRegn har? Du er meir opptatt av å poengtere alle andre sine manglar enn å få fram det du meiner er viktig. Sånt fører ikkje til noko god diskusjon, men endar med den type kverulering som skjer her.

 

Du som er så proppfull i kompetanse burde vere i stand til å legge den fram på ein sakleg måte, men i staden for kjem du med hersketeknikkar og fokuserer på person. Det er ei dårleg oppskrift i ein diskusjon.

 

Jogging kombinert med styrketrening og riktig kosthald er ein grei måte å få ned feittprosent på. TS driv med styrketrening i dag og ingen har føreslått at han sluttar med det.

 

Dette er det jeg vet om deres "kompetanse": at å senke fettprosent gjør man ved å jogge. Noe jeg har gått nærmere inn på at ikke stemmer.

 

Du har misforstått hvis du tror jeg er her for å diskutere. Jeg retter på feilinformasjon slik at lesere ikke blir villedet av tull slik som du og vennen din skriver.

 

Du avslutter med "Jogging kombinert med styrketrening og riktig kosthald er en grei måte måte å få ned feittprosent på". Tidligere har FrihetensRegn skrevet "tror selv han vet at jogging er en god og effektiv måte å få ned fettprosenten på". Igjen, dere begge legger ut om ting dere ikke har forutsetning for. Jogging er irrelevant for fettprosent. Selv har jeg hatt flere vellykkede cut-faser, ofte helt uten jogging eller andre former for kardio. Hvis du snakker med andre erfarne kroppsbyggere finner du utallige andre eksempler på dette. Igjen, det understreker poenget om at kosthold er den relevante faktoren i senking av fettprosent, å snakke om jogging er en avsporing. La folk holde seg til de aktivtene de selv trives med, og slutt å fyr opp diskusjoner kun for å forsvare dine egne preferanser.

Lenke til kommentar

Kaloriunderskudd må til så lenge man ikke er nybegynner eller er på Celltech for og få ned fett%.

 

Jogging er en grei måte å forbrenne ekstra kalorier så man er glad i mat så kan man løpe 4 trekvartersturer i uka og legge til 2000ishkcal på ukesmat-kalori-budsjettet. 

 

Hva er det å krangle om?

Endret av Primer4
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Primer4 har allerede satt diagnose for deg som jeg er enig i 100%.

 

Jeg har slitet med dette i så lenge jeg kan huske meg. Har ikke hat det for de siste 5 måneder. Det var etter en tur til napropat som anbefalte meg å stå minst 1 time før lunch og 1 time etter. Jeg har sittende jobb foran PC. Så vekk med stolen når du skal jobbe med PC det funker bedre en å prøve å strekke i min erfaring. Strekking blir unødvendig når orsaken er elliminert. 

 

I tilleg kan jeg anbefale å jobbe med noe som heter thoratic extention. 

 

Lykke til. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Du har et problem med transversus abdominus og de interne obliquus. Disse stabiliserer den nedre delen av magen og sidene. Antakeligvis har du også et pusteproblem.

 

Tren øvelser som deadbug, crunch med rotasjon. Men det viktigste her er holdningsmessig (vanemessig) aktivering, noe som ingen styrkeøvelser kan fikse. For å aktivere TVA i holdningen, skal buken forsiktig suges (IKKE strammes) inn, og synkronisere med pusten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...