Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Installert fiber fra Canal Digital - lav hastighet og irriterende lys


Anbefalte innlegg

Det ble lagt inn fiber i borettslaget her i går (fra Canal Digital). Følgelig har jeg nå et fiber-modem (?) hengende på veggen, samt en router ved siden av. Greit nok. Det første jeg har opplevd er at hastigheten både opp og ned har sunket veldig. Vi snakker 4,3 Mbit ned og 7,1 opp, mens jeg har et abonnement som skal innebære 30/10 (noe det også har ligget omkring). Routeren er av typen P8702N, mens modemet har egentlig ikke noe tydelig merke bortsett fra at det er stemplet med Canal Digital.

 

Modemet (ikke routeren) har følgende lys: Power - Optical - Alarm - LAN - Update - Video.

 

Det mest irriterende er lyset for Video - som blinker konstant (grønt). Kan det være riktig? Noen som har noen tanker om dette lyset, og om hastigheten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Video på ONT'en skal blinke grønt. For å teste hastigheten kan du prøve å plugge en PC rett i ONT'en (jeg går ut fra at du har testet med kabel rett i routeren allerede).

 

Hvis du sender meg kundenummeret ditt kan jeg prøve å huske å søke opp linja di i IMS rett før kl. 0900 i morgen, men det kan kundeservice også (06090).

Endret av Ar`Kritz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"I IMS"? Jeg tror ikke du burde nevne hvilke feilsøkingsverktøy du bruker til offentligheten.. :p

 

Til trådstarter: Anbefaler deg å kontakte kundeservice og samtidig skrive ned sambandsnummeret på hjemmesentralen. En annen ting er at det kan ta 14 dager fra du har fått fibernettet til hastigheten du abonnerer på skal bli aktivert. Har noe med systemet til CD å gjøre og om montørene og aktuell avdeling av kundesupport har gjort jobben korrekt.

 

Siden tilkoblingen er av så ny dato hos deg så er det ingen vits i å feilsøke hastighetsproblemer enda. Men om dette vedvarer i til over 20. april (så nå at tråden her er fra 6. april) så kan du kontakte support for mer feilsøking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En annen ting er at det kan ta 14 dager fra du har fått fibernettet til hastigheten du abonnerer på skal bli aktivert.

Hadde det vært tilfelle ville jeg sagt opp avtalen på dagen.

Det burde ta maks en 1 dag på hverdag eller timer før hastigheten er aktiv.

 

Ellers bør det være feil registert mac adresse til CPE\Modem muligens, det var slik hos meg først gang viste det seg canaldigital hadde oppgradert hastighetet til naboen istedenfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge linja er riktig dokumentert og registrert skal det være umiddelbart, ja.

 

 

"I IMS"? Jeg tror ikke du burde nevne hvilke feilsøkingsverktøy du bruker til offentligheten.. :p

 

Med tanke på at jeg må logge på VPN (eller være innlogget på jobb), og det i tillegg er totrinns-autentisering på siden, hadde det ikke gjort noe om jeg hadde slengt ut både url, brukernavn og passord her. Noe jeg selvfølgelig ikke kommer til å gjøre.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...