Gå til innhold

Planlegger vannkjøling CPU/GPU


Anbefalte innlegg

Fant et oppsett på nettet omtrent slik jeg planlegger å bygge min nye GamerPC. Da vet jeg i alle fall at kablene fra skjermkortet rekker fram til front av kabinettet.

Fractal Design Define S

2x EVGA 980Ti Hybrid vannkjøling

post-9575-0-25788700-1459446141_thumb.jpg

 

Det vil bli litt annerledes på mitt oppsett hvor jeg planlegger en Fractal Design Kelvin S36 320mm radiator i top.

Endret av Hårek
Moderator har flyttet disse innleggene ut fra tråden "Deres kabinetter her!"
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, blir sikkert bra :)

EVGA 980 Ti Hybrid har hver en radiator på 120mm. http://www.evga.com/Products/Specs/GPU.aspx?pn=16ADD31D-8463-430A-A2A3-F9F1FD49E9A6

I tillegg skal jeg ha en 320mm radiator for kjøling av CPU. https://prisguiden.no/produkt/fractal-design-kelvin-s36-210346

Disse begge er lukket all-in-one vannkjølingsystemer.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Du får ett oppsett med 3 radiatorer og 3 "pumper" men ingen redundans iogmed alle er på egen sløyfe.

 

Du kunne jo satt opp hva "custom loop" koster mot ekstrakostnad på AIO og tatt en vurdering.

 

Har du sett på swiftech sin 240 og 280 f.eks ?

Det er AIO med "custom" deler og kan utvides.

En radiator i tilegg til swiftech sin aio og du har dekt dine behov samt det kan vedlikeholdes på en helt annen måte, lengre levetid.

 

Med 3 vanlige aio i ett system hadde jeg hele tiden frykta noe lite skulle ryke over tid :)

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

Du får ett oppsett med 3 radiatorer og 3 "pumper" men ingen redundans iogmed alle er på egen sløyfe.

 

Du konne jo satt opp hva "custom loop" koster mot ekstrakostnad på AIO og tatt en vurdering.

 

Har du sett på swiftech sin 240 og 280 f.eks ?

Det er AIO med "custom" deler og kan utvides.

En radiator i tilegg til swiftech sin aio og du har dekt dine behov samt det kan vedlikeholdes på en helt annen måte, lengre levetid.

 

Med 3 vanlige aio i ett system hadde jeg hele tiden frykta noe lite skulle ryke over tid :)

De er ikke på samme sløye vel. Det er 3 selvstendige vannkjølere. 1 for CPU og 1 for hver GPU.

 

Skjermkortet til EVGA til bruk med custom vannkjøling koster mer enn den AIO Hybrid.

EVGA GeForce GTX 980 Ti Hydro Copper

EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid 6GB

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Ok men du må og ta med i vurderingen att ett evga hybrid er ett referansekort med en liten asetek aio og dekselbling.

 

Ett strix + EK vannblokk gir vannkjøling til hele kortet, ikke bare gpukjerne.

 

Dette er kort med bedre layout på printkort, mere påkostet strømtilførsel, noen er av bedre sortering på minne og komponenter generelt om du har planer om overklokking.

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

Ok men du må og ta med i vurderingen att ett evga hybrid er ett referansekort med en liten asetek aio og dekselbling.

 

Ett strix + EK vannblokk gir vannkjøling til hele kortet, ikke bare gpukjerne.

 

Dette er kort med bedre layout på printkort, mere påkostet strømtilførsel, noen er av bedre sortering på minne og komponenter generelt om du har planer om overklokking.

Referansekort. Hva mener du med det?

Dette er jo 980 Ti og ikke vanlig 980 referansekort.

 

Edit: Så på EVGA sine sider hvor de selv kaller det et referance 980 Ti. Usikker da hva forskjellen er mellom reference 980Ti og ellers 980 Ti.

EVGA GeForce GTX 980 TI 6GB

EVGA GeForce GTX 980 Ti ACX 2+ 6GB

EVGA GeForce GTX 980 TI 6GB Superclocked

EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid 6GB

 

Uansett.. Dette sporet kanskje litt for mye utover kabinett-tråden.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Sett/EK/EK-XLC-Predator-360-incl-QDC-R11-360mm-radiator-skikkelig-vannblokk136258-p0000127619

 

+

 

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/GPU/EK/EK-FC-Titan-X-980TI-Nickel-nVidia-Titan-X-and-980-Ti134224-p0000114472

 

eller eventuelt for simplicity; så kommer disse blokkene også ferdigfyllt for integrering med predator med hurtigkoblinger og slanger allerede montert. DI kan sikkert montere slike fittings på blokken over.

 

Custom loop ytelse med enkelheten fra AIO.

 

11798029_1145912072102557_1076199272_n.j

Endret av AveMORphine
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tileggsinfo til dere begge, er jo endel som har skaffa seg hybrid kortet, og det er ingen som har rapportert at dette kortet har gått over 50 grader etter hva jeg har lest, selv ved tung last osv.

 

 

Ligger ofte opp mot 60° på mitt under folding. Rad i front

Lenke til kommentar

 

Tileggsinfo til dere begge, er jo endel som har skaffa seg hybrid kortet, og det er ingen som har rapportert at dette kortet har gått over 50 grader etter hva jeg har lest, selv ved tung last osv.

 

 

Ligger ofte opp mot 60° på mitt under folding. Rad i front

 

Aka under spilling er det skjerldent over 55 grader ville jeg tro.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...