Gå til innhold

Dersom jeg ikke blir skikkelig sliten etter trening, får jeg dårlig samvittiget


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg trenger styrke flere ganger i uken. Rundt 4 i gjennomsnitt. Da følger jeg treningsprogram som x phat osv. Det som er problemet er at, jeg har denne samvittigeten, at dersom jeg ikke føler at jeg har ødelagt, er skikkelig svett eller er sliten i musklene, får jeg dårlig samvittiget. Dette gjør at jeg gjerne ser høyintensitets- intervall løpe trening som mer gunstig for meg, fordi da føler man at man er sliten og veldig svett, og HAR trent.

 

Derfor sliter jeg også med å følge slike allerede oppsatte programmer. En brystpress økt med 6 reps fire sets blir gjerne flere sets, selvom jeg har gjort oppimot maks-reps på disse settene. Det flere  " til failure" sets , slik at jeg kan kjenne på musklene at jeg faktisk har trent?

 

Hvor sliten må man være etter trening??

 

19 år gammel, mann.

Endret av Haatr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av min erfaring jo lengre en holder på med trening over tid jo lettere blir det.. du har generelt mye mer energi orker mer osv, dermed ikke like lett å oppnå følelsen av å være supersliten.  Økter der jeg økte maksløft ble såklart mer merkbart enn de vanlige øktene. 

 

Er sikkert noe bedre svar på det enn meg, men hvertfal slik jeg føler det..

Lenke til kommentar

X-size og Phat og lignende er ganske tunge programmer i utgangspunktet og du vinner absolutt ingenting på å gjøre flere sett enn oppgitt eller legge til failure/dropset. Tror du at du vet bedre enn Layne Norton eller Thomas Fjeldberg? Skal du følge ett program så følg programmet, legger du til 5 sett benk så kan du ikke kalle det x-size/phat osv lengre.

 

Selv får jeg dårlig samvittighet om jeg legger til for mye tull til den grad at jeg vet det får ringvirkning på neste økt. Du bør lære deg å tenke litt mer konstruktivt, hver økt er liksom bare ett trappetrinn og du må opp iallefall 100-150 for å gjøre noe ekte framgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...