Gå til innhold

Samsung Galaxy s6 Edge - Reparasjon mcare


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Samsung Galaxy s6 Edge noen måneder etter at den ble lansert. På sommeren som var klarte jeg å miste den ut av lomma den ene dagen jeg selvfølgelig ikke hadde beskyttelse deksel på.

 

Resultatet var en brist i bakdekselet som ikke var veldig synlig ved første øyekast.

 

Nå i Mars måned dukket det plutselig opp en svak rosa stripe loddrett pp displayet.

Leverte mobilen inn til mcare. Fikk svar at mobilen var klem eller slagskadet, men de skulle fikse displayet på garantien hvis jeg godtok et vedlegg på 900 kr for den brista bakskjermen. Dette sa jeg selvfølgelig ja til.

 

Etter noen dager fikk jeg ny epost der det sto at mobilen min var fuktskadet, så de kunne ikke gjøre noe..

 

Hvis jeg leverer inn mobilen på nytt men denne gang på reklamasjonsrett, må ikke verkstedet da bevise at skaden de påstår er skyld i linjen på skjermen?

 

Fikk mobilen i retur idag og var og hentet den for 1 time siden, når jeg åpner pakken så mangler hele bakskjermen! Denne er jo min og de har ingen rett til og beholde eller kaste den, spesielt når de nektet å sette inn en ny.

 

Har jeg ingen rettigheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke helt hvordan en S6 Edge ser ut eller er bygget opp, men jeg vil anta at bakdekselet kanskje har gått mer i stykker når de åpnet telefonen, slik at det ikke er noen vits/mulig å sette det på igjen. Det er imidlertid ikke noe verkstedet kan holdes ansvarlige for da det hadde en brist i utgangspunktet.

 

Når det gjelder klemskaden, så er det tydelig at de mener det ikke er skyld i stripen i displayet. Men en fuktskade kan gjøre mye rart med en mobil. Du kan be om bildebevis, men hvis bildene viser fukt/irr på nesten et hvilket som helst komponent i telefonen, så har du ikke så mye å slå i bordet med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå vet jeg ikke helt hvordan en S6 Edge ser ut eller er bygget opp, men jeg vil anta at bakdekselet kanskje har gått mer i stykker når de åpnet telefonen, slik at det ikke er noen vits/mulig å sette det på igjen. Det er imidlertid ikke noe verkstedet kan holdes ansvarlige for da det hadde en brist i utgangspunktet.

 

Når det gjelder klemskaden, så er det tydelig at de mener det ikke er skyld i stripen i displayet. Men en fuktskade kan gjøre mye rart med en mobil. Du kan be om bildebevis, men hvis bildene viser fukt/irr på nesten et hvilket som helst komponent i telefonen, så har du ikke så mye å slå i bordet med.

 

Så hvis jeg har en sprekk i bilturten min men verkstedet mener de ikke vil ta det siden forsikringen min ikke dekker det likevel - kan de da levere bilen min tilbake uten frontrute? 

Lenke til kommentar

Det blir mer som at:

Du leverer bilen på service og bytte av rute som er knust.

Du får pris på 900 kroner for bytte av rute, men når de demonterer ruten knuser den helt.

Deretter ser verkstedet at bilens motor er i ferd med å havarere.

 

Du har da følgende valg:

1. Få bilen tilbake uten rute

2. Betale og få tilbake bilen med ny rute

3. Betale for ruta + ny motor

 

Satt litt på spissen.

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...