Gå til innhold

[Løst] Lurer på å kjøpe PC men vet ikke om 32 GB SSD er nok til windows 10


Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg lurer på å kjøpe en datamaskin med 32 Gigabyte SSD disk, men vet ikke om det er nok plass til å lagre windows 10 med oppdateringer som kommer rennende inn etter hvert, skal bare ha windows 10 på disken, alt anet skal forvises til eksterne harddisker :) noen som vet om jeg får problemer med for lite plass?

 

(På min laptop så tar jo windows 10 ca. 40 Gigabyte plass, men vet ikke om det er fordi jeg ikke gadd customisere installasjonen...)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

SSD'er i 128GB klassen får du kastet etter deg.

Se på Crucial BX250, billig og god

Takk, men vil ikke "mekke" på pc'en... garanti vet du... :)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Hvor er det du tenker kjøpe, er det snakk om stasjonær eller bærbar pc, og hva slags budsjett er det du ser for deg?

Hvor som helst i Norge (på nett) stasjonær, budsjett så lite som mulig. Men jeg har tenkt litt og legger det på is litt lenger... :)

Lenke til kommentar

 

Hvor er det du tenker kjøpe, er det snakk om stasjonær eller bærbar pc, og hva slags budsjett er det du ser for deg?

Hvor som helst i Norge (på nett) stasjonær, budsjett så lite som mulig. Men jeg har tenkt litt og legger det på is litt lenger... :)

 

 

Lite som mulig er litt svak beskrivelse. Vet du har lagt det på is, men hva slags sluttpris var det du forventet ting i banen av? 3000kr, 6000 kr, eller noe mer normalt rundt 9000 kr?

Lenke til kommentar

Neppe veldig manger PC'er for salg med 32GB SSD nå.

Antar trådstarter vurderte denne:

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE80NR0021MX/lenovo-miix-300-2-i-1-10-1-sort

Men det er jo nettbrett som ligner på en PC fordi den har festet et tastatur. De klarer seg fint med 32GB ram - her laster man jo i prinsippet ikke ned noe som helst - dropbox etc.....

 

Mente 32 gb disk...

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Delvis enig, men det er nok den eneste PC-liknende devicen på markedet med Win10 og 32GB SSD nå, derfor jeg gjettet på den.

Litt plass trenger man uansett, et sted skal jo Dropbox og slikt caches lokalt.

 

Side note: Denne "maskinen" kan utvides med microSDXC som alterntiv til loddet SSD. Ram er det lite å gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Delvis enig, men det er nok den eneste PC-liknende devicen på markedet med Win10 og 32GB SSD nå, derfor jeg gjettet på den.

Litt plass trenger man uansett, et sted skal jo Dropbox og slikt caches lokalt.

 

Side note: Denne "maskinen" kan utvides med microSDXC som alterntiv til loddet SSD. Ram er det lite å gjøre noe med.

Ja det er ikke sikkert TS mener den typen heller, svært sparsommelig med info :)  - bare et spørsmål om 32GB HD er nok. Svar =tja hvorfor ikke, kanskje, nei, ja, vet ikke osv - vi vet ikke hva TS er ute etter 

 

Men ja WIN10 klarer seg fint med 32 GB HD i mange tilfeller, avhengig av type. LUMIA telefoner kjører jo WIN 10 i prinsippet - mobilversjonen. Win Home 32 bit krever forøvrig 16 GB.

 

Ingen har vel etterlyst eller nevnt utvidelse av RAM....

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Windows sier at 64 bit windows 10 home krever 20 Gigabyte så da stoler jeg på dem. Kjøpte PC'en da det kom supertilbud nå :)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-329093

1888,- kroner for asus vivomini UN42-M092Y var ikke verst kjøp, nå er den oppe på 2499,- igjen. Jeg tenkte å kjøpe den da den kostet 1999,- for en måned eller to siden, men nå fikk jeg den enda billigere :) Alle som ikke kjøpte kan skylde på seg selv... ;) etter clean install av windows 10 så tok windows 10 Home 64 bit ca. 14GB av den 32GB disken, og siden jeg for det meste bruker skylagring og bare backer opp dokumenter på disken så funker dette som fjell.

 

Men til de som ikke fikk kjøpt i tide, kanskje kommer det tilbud på den igjen, dette var andre eller tredje gangen... :)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...