Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til rimelig forsikring av lett MC?


Snerk

Anbefalte innlegg

Yamaha MT-125, har delkasko hos IF til 6350kr pr år med 20% bonus.

 

Ganske sikker på at det er mulig å finne billigere forsikring enn dette.

Dessuten burde det holde med en halv-års forsikring kontra helårs som jeg har nå.

 

Noen som har tips til forsikringsselskaper jeg burde høre med?

Endret av Snerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir like overrasket hver gang jeg leser slike innlegg. det tar jo mye kortere tid hvis du skriver "forsikringsselskaper" på google og klikker "søk". Klikk deg inn på en etter en og sjekk priser. Alle har ikke kalkulatorer så da tar du en telefon.

 

Det du ber om her er i hovedsak og få listet opp noen forsikringsselskaper. Dette klarer Google langt bedre.

Lenke til kommentar
Ok...

 

Blir jo vanskelig å anbefale når det er en del preferanser og ta hensyn til. Der jeg får et godt tilbud bør ikke du få et godt tilbud osv. En ringerunde er det jeg anbefaler deg.

 

Gjensidige

Storebrand

Tryg

Codan

Etc.

 

http://lmgtfy.com/?q=Forsikringsselskaper

 

Jeg har brukbar pris på privat reiseforsikring gjennom Gjensidige, så er nok de som er billigst på lett MC også. :wee:

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

 

 

Det du ber om her er i hovedsak og få listet opp noen forsikringsselskaper.

Nei.

 

Ok...

 

Blir jo vanskelig å anbefale når det er en del preferanser og ta hensyn til. Der jeg får et godt tilbud bør ikke du få et godt tilbud osv. En ringerunde er det jeg anbefaler deg.

 

Gjensidige

Storebrand

Tryg

Codan

Etc.

 

http://lmgtfy.com/?q=Forsikringsselskaper

 

Det blir selfølgelig en omgang med googling, priskalkulering og evt. tlfsamtaler.

 

Det jeg ønsket med denne tråden var ikke en vilkårlig listing av forsikringsselskaper.

 

Men spesifike erfaringer (og som gjerne hadde vært gjennom nevnt googling/ringerunde) brukere hadde med med et forsikringsselskap de var fornøyd med.

Og gjerne prisen på forsikringen sin i tillegg selv om det er en del variabler involvert.

 

Slikt kan være fin info å ha når man setter i gang med å finne en ny forsikringstilbyder.

Endret av Snerk
Lenke til kommentar

Jeg har hatt mye positive erfaringer med terra/Eika da kontoret dem her lokalt består av kjentfolk med mye iver på å få kunder så prisen her har ofte vært vesentlig bedre enn hos konkurrentene.

 

Unntaket er nå i nyere tid da gjensidige tydeligvis hadde begynt å samarbeide med NAF igjen og via medlemskap og ansettelsesforhold har jeg veldig gode rabatter hos disse nå.

 

Når det kommer til pris, og hvem som er billigst i ditt tilfelle så aner jeg rett og slett ikke. Du nevner f. Eks ikke alderen din, bosted og lignende detaljer.

 

Om jeg hadde hatt bostedsadresse i nabokommunen min hadde prisen på et tidligere kjøretøy blitt tredoblet iflg selgeren. Men som alt nevnt så virker gjensidige ofte til å være prisvinner på MC.

 

Skal du ha et faktisk svar må du nesten ta kontakt med de forskjellige selskapene.

 

For parkerkngsforhold, bostedsadresse, aldre og mye mer spiller inn på prisen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er vel bare å få foreldrene dine til å flytte bilforsikringen over til dette selskapet det vel? Evt. i ditt navn. Du har vel flere forsikringer også? Ofte kan det lønne seg å bli totalkunde selv om de andre forsikringene er noe dyrere. Det viktigste er jo at totalsummen blir til å leve med.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...