Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Garantiutløpstest hos NAF, en god idé?


Anbefalte innlegg

Jeg har en 2011 Nissan Qashqai +2 kjøpt brukt av forhandler sommeren 2014. Nybilgarantien går ut nå i april.

Bør jeg ta en garantiutløpstest hos NAF før denne går ut, kan jeg vente til jeg har hatt bilen i nesten to år eller skal jeg droppe hele greia?

 

(siste service var i sommer)

 

Jeg regner med det ikke er noe fasitsvar på dette men tar imot tips :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer helt ann på. Jeg tok den "for sikkerhetsskyld" på min da 4 år gammel bruktbil like før garanti fra brutbilforhandler på 1 år gikk ut. Det er siste mulighet for å få noe på den garantien som man ikke ellers er dekket av de vanlige garantier og reklamasjonsretter. Jeg hadde allerede skiftet ac kompressor på denne garantien (sparte meg vel for 5-6k) og ville sjekke at det ikke var noe annet.

 

Denne testen avdekket at bilen hadde vært i en relativt kraftig sidekollisjon med store flater som var rettet opp og omlakkert. Dette ble ikke informert om ved salg, men dessverre så kom jeg ikke videre med saken fordi selger påstod at de heller ikke visste om dette. Bare bullshit selvsagt, men da kommer man ikke videre uten å legge penger i advokater med tilhørende mulighet for at man taper saken.

 

Jeg kommer til å ta samme test dersom jeg kjøper ny/brukt bil igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...