Gå til innhold

iPhone 5S bug skjerm


Anbefalte innlegg

Sommeren i fjor mistet jeg telefonen min på bakken og knuste skjermen ganske hardt, såpass at den var nesten ubrukelig. Touch fungerte men hele skjermen var smadret. Måtte bytte skjerm. 

Kjøpte en skjerm på eBay og byttet, det fungerte helt greit. Men nå har problemer begynt å komme.

 

Touchen vil plutselig stoppe å fungere, dette kan skje etter 5 min med bruk eller 7 sekunder. Den nekter å fungere helt til jeg låser/låser opp telefonen igjen. Da fungerer det greit. I og med at jeg har fingerprintsensor så går det raskt å gjør det, men det skjer omtrent 50% av alle gangene jeg bruker telefonen. Virkelig irriterende.

Jeg lurte en periode på om det var dårlig kontakt mellom skjermen og telefonen, så for et par uker siden tok jeg den av og renset (blåste komprimert luft) kontaktene og satt den på igjen. Det hadde liten effekt.

 

Er det noen som har tips til hva som kan være problemet? Det var noe som oppstod etterhvert, litt og litt kom problemet sigende. 

Jeg tenker det kan jo være dårlig kvalitet på skjermen jeg kjøpte, den kostet vel 400kr på eBay.

Eller det kan være ettervirkninger av fallet på selve telefonen? Den fikk seg en skikkelig trøkk, rammen rundt ble bøyd ganske godt. Slik at jeg måtte tvinge den ut før jeg satt på den nye skjermen. Oppe i høyre hjørne var slaget.

 

Kan det muligens være software problemer? Tenkte å oppgradere sånn i tilfelle, for å luke ut en mulig feilkilde. Men ble usikker etter alt oppstyret i avisene med Error 53, at telefonen kunne låse seg hvis det var gjort uautoriserte bytter på delene til telefonen. Nå har jeg iOS 8.4.1.

 

Hva tenker dere kan være feilen? Har lite penger så ny telefon er uaktuelt, sende inn til reparasjon er også ganske uaktuelt. Er litt teknisk kompetent så skal nok klare å ordne det selv vist noen av dere har noen gode ideer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres litt ut som et softwareproblem ettersom det løser seg når du låser og låser opp telefonen, men jeg ville nok likevel tippet på at det er relatert til skaden som har oppstått.

 

Error 53 er vel luket ut av de nyeste oppdateringene, og oppsto kun om man byttet home-knappen/fingersensoren. Normalt beholder man denne når man bytter skjermen.

 

Men det er vel rapportert om noen bugs i den nye 9.3 oppdateringen også, så kanskje greit å vente noen dager med å oppdatere uansett?

Lenke til kommentar

Ja der sier du noe, Error 53 var jo vare på fingerprintsensoren. Det blir jo ikke byttet om man bytter skjerm. 

Jeg tror og håper det er et software problem, men har sett at det har vært litt bugs med 9.3 oppdateringen som du sier.

Får vente noen dager til 9.3.1 kommer ut og tar en oppdatering da, da har de vel fått luket ut de siste småfeilene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...