Gå til innhold

Hørte skumle lyder fra rommet til broren min på natten?


Anbefalte innlegg

 

Det har vært artig å hatt et sånnt hus og satt det opp med konvensjonelle kameraer, thermografikameraer, radiospektrografer, seismografer og magnetiske sensorer og overvåket huset noen år.

Misstenker at resultatet hadde blitt veldig kjedelig men værdt det for å avkrefte spøkelsesmyten.

 

Beklager, men det finnes desverre ånder/demoner rundtom på diverse plasser. Har ei venninne som bor i et hus utpå landet, og der har de opplevd helt syke ting. Ikke bare hørt lyder, men sett ting og FØLT ting. Så det å avfeie alt som "myter" blir helt feil, jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord.

 

Og nei, hun er ikke syk i hodet, og er ingen løgner.

 

Ja det finnes ting mellm himmel og jord vi ikke helt kan forklare enda, noe av dette kalles kvantefysikk, noe annet mørk materie og mørk kraft, men ånder og annet fjas, det blir bare for dumt uten at ting dokumenteres skikkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Beklager, men det finnes desverre ånder/demoner rundtom på diverse plasser.

At det finnes mer mllom himmel og jord enn noen annen plass i universet er helt sikkert, men det blir dessverre for dumt å peke på alt vi ikke forstår eller kan forklare å proklamere at vi vet at dette er ånder/demoner... Den blir for tynn altså...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Hvorfor lander endel på disse dumme forklaringene når de blir redde? Er det ulogisk tankegang pga frykt eller er det rett og slett skadelig for enkelte å høre eventyr/sagn/historier når man er barn?

 

Finnes det noe forskning på dette? Har alltid lurt på hvorfor noen fortsetter å tro på slike ting som hører barndommen til. Som barn så ble jeg jaget av et troll i en skog engang, jeg trodde sikkert på himmel og helvete, jeg skrev brev til julenissen og tannfeen var faktisk inne på rommet mitt flere ganger. Når jeg ble voksen så skjønte jeg at alt dette jeg hadde opplevd bare var fantasier i et veldig fantasifylt barnesinn, godt støttet opp av voksne og deres eventyr og religioner, men hvorfor sliter så mange med å skille eventyr fra virkelighet når de blir voksne (i alder)? Ja jeg snakker om de som nevner spøkelser når et trehus lager lyder, som om det liksom var den mest logiske forklaringen de kunne komme på. Eller de som lar gamle religiøse eventyr styre livet sitt.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor lander endel på disse dumme forklaringene når de blir redde?

Tror det har noe å gjøre med at vi mennesker liker å vite, vi liker ikke å ikke vite... og derfor innbilder vi oss at i vet når vi egentlig ikke gjør et... Spøkelser/ånder blir en slags plassholder for å ikke vite....

Lenke til kommentar

 

Det har vært artig å hatt et sånnt hus og satt det opp med konvensjonelle kameraer, thermografikameraer, radiospektrografer, seismografer og magnetiske sensorer og overvåket huset noen år.

Misstenker at resultatet hadde blitt veldig kjedelig men værdt det for å avkrefte spøkelsesmyten.

 

Beklager, men det finnes desverre ånder/demoner rundtom på diverse plasser. Har ei venninne som bor i et hus utpå landet, og der har de opplevd helt syke ting. Ikke bare hørt lyder, men sett ting og FØLT ting. Så det å avfeie alt som "myter" blir helt feil, jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord.

 

Og nei, hun er ikke syk i hodet, og er ingen løgner.

 

 

Du kommer med bombastiske påstander så bevisbyrden ligger hos deg. Om det er slik at det "dessverre finnes ånder/demoner" så regner jeg med at du kan dokumentere dette eller vise til forskningsrapporter som underbygger det du serverer. 

 

Om du ikke kan dette så kan vi trygt slå fast at det mer enn sannsynlig er psykisk sykdom inne i bildet hva angår din venninde og at du er lettpåvirkelig med en ukritisk tankegang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...