Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sover og våken på samme tid


Haatr

Anbefalte innlegg

Hallo. 19år gammel.

 

Jeg har hatt en veldig forstyrret døgnrytme, hvor jeg sover ganske mye på dagen. Jg sover noen ganger 5-6 timer. Jeg er student og har derfor mye å gjøre. På kvelden blir jeg plutselig trøtt igjen, men jeg ve jeg ikke kan sove, så jeg velger å ta en kort lur uten alarm. 

 

Når jeg gjør det havner jeg i en sånn rar fase. Det er som om jeg drømmer med øynene åpne også har jeg bitte litt paralyse, men ikke mye. Det som fascinerer meg mest er denne balansen mellom å sove. Jeg er ikke sikker på om jeg er klar over mens jeg drømmer eller ikke, men jeg vet på en måte hele tiden i underbevisstheten at eg kan stå opp, eller fortsette å mate min trøtthet ved å sove. Det blir en sånn balanse hvor jeg verken velger å stå opp eller å sove. Så øynene veksler mellom å lukke seg og åpne seg, uten at jeg kan påvirke det. Også har jeg noen gang hallusinasoner, liksom alle drømmene foregår i rommet. Jeg pleier ikke å se hallisunasjonene så klart, det er ikke sånn at jeg blir helt forskrekket fordi hallisunasjonene ikke er så veldig sterke i bilde. 

 

Jeg hører stemmer også vet jeg hvor i rommet disse stemmene kommer fra. Noen ganger ser jeg svake ansikt rett foran meg. Men jeg forstår ikke helt denne tingen med at jeg vet at jeg drømmer liksom,  i underbevisstheten. Og hele drømmen foregår nøyaktig i den ansiktsstillingen jeg står i ut mot rommet, så jeg åpner og lukker øynene i retning mot min synsvinkel.

 

Noen som har hatt slike ?

Endret av Haatr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse