Gå til innhold

Hvordan overklokke et skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hadde tenkt å klokke mitt gigabyte 7800gt kort med rivatuner. Jeg har lest guiden, men etter at jeg har trykt på det lille bildet som skal forestille et skjermkort, så kommer ikke bildet der man kan stille på frekvensene som i guiden. Det kommer bare et bilde der det står "NVstrap driver" også masse gråe felt jeg ikke kan trykke på, eneste jeg kan trykke på er "install".. Har ingen peiling på dette og har ikke så lyst til å prøve meg fram..

 

Når jeg starter programmet, står det at driverversjonen min ikke er støttet. Kan det ha noe med saken og gjøre? Har en av de nyeste nvidiadriverne..

5123377[/snapback]

 

sjekk bildet

post-54604-1136239889_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg hadde tenkt å klokke mitt gigabyte 7800gt kort med rivatuner. Jeg har lest guiden, men etter at jeg har trykt på det lille bildet som skal forestille et skjermkort, så kommer ikke bildet der man kan stille på frekvensene som i guiden. Det kommer bare et bilde der det står "NVstrap driver" også masse gråe felt jeg ikke kan trykke på, eneste jeg kan trykke på er "install".. Har ingen peiling på dette og har ikke så lyst til å prøve meg fram..

 

Når jeg starter programmet, står det at driverversjonen min ikke er støttet. Kan det ha noe med saken og gjøre? Har en av de nyeste nvidiadriverne..

5123377[/snapback]

 

sjekk bildet

5374673[/snapback]

 

Ok:) Takker

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Jeg bruker ExpertTool fra Gainward til og sjekke hvor mye jeg klarer. Når jeg har funnet ut maxgrensa bruker jeg NVTweak til å få opp "Clockfreqency" i nVidia panelet og velger samme klokken som i ExpertTool :green:

5743043[/snapback]

den gainward greia: funker den på andre skjermkort også? (fra andre produsenter)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei! Jeg har et Sapphire Radeon 9700 non pro som jeg tenkte jeg skulle overklokke litt. Har prøvd med RivaTuner samtidig med 3dmark 06 og har justert core frekvensen med ca 5 mhz og har testet helt til jeg fant den øverste grensen på ca 330-340 og minnefrekvens på 300-310. Men når jeg setter både core og minnefrekvensene på disse og tester med et spill eller 3dmark 06 så får jeg med en gang artifacts. Kan dette ha mest med kjøling å gjøre? Har også prøvd å sette ned begge ca 20 mhz uten hell.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...