Gå til innhold

konsulent-pris


Anbefalte innlegg

Når komplett tilbyr sammensetting av PC+instalering av OS for 600, vil jeg si det kanskje ikke er noe særlig grunn til å gå over denne prisn,og da følger det med 3 års garanti på hele PC-en i tilleg til komponentgarantien...

 

 

Hvor har du denne prisen ifra?? Setter du sammen en maskin i "byggern" og en i løse komponenter, så blir forskjellen 2-3000kr.... Prøvde å forhøre meg med dem om hvilken pris de lå på, men fikk bare svar at dette varierte med hvilke komponenter jeg valgte....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her på bruket tar vi 990 kr. Kun for å legge inn Windows. Annen installasjon av drivere, programvare, tilpassing osv. tar vi 690 kr. timen ekstra for. Egentlig ganske rimelig.  :yes:

Javel! Får jeg lov tilå spørre hvilket bruk du arbeider for? Syntes VELDIG synd på de kundene som lar dere legge inn windows for dem for en tusing! Skjønner hvilket forhold du har til ordet "rimelig". :)

 

Når komplett tilbyr sammensetting av PC+instalering av OS for 600, vil jeg si det kanskje ikke er noe særlig grunn til å gå over denne prisn,og da følger det med 3 års garanti på hele PC-en i tilleg til komponentgarantien...

Hvis kunden kjøper komponentene hos oss, gjør vi det for 345 kr. At det var rimelig var ment som ironi. :) synes selv det er en veldig stiv pris, men kunder betaler gjerne prisen, og det er ikke jeg som har satt prisen bare slik at det er sagt. Men har sett steder der det er dyrere. :)

Lenke til kommentar

det som irriterer når folk skal ha hjelp til å fikse en maskin er når de kommer med et gammelt vrak av en maskin som sikkert ikke er verdt 5 kr gang. Blir jo flau når du får alt fra 200-500 kr for å hjelpe dem.

 

Og det værste av alt er at et par dager seinere har de gjort samme feilen igjen... Eller de får ikke til å åpne filen som du satt å viste dem en million ganger hvordan det skulle gjøres et par dager før..

 

Regel 1 må være å¨ha en maskin det er verdt å fikse

regel 2 ha litt peiling i hvert fall..

Lenke til kommentar
Når komplett tilbyr sammensetting av PC+instalering av OS for 600, vil jeg si det kanskje ikke er noe særlig grunn til å gå over denne prisn,og da følger det med 3 års garanti på hele PC-en i tilleg til komponentgarantien...

 

 

Hvor har du denne prisen ifra?? Setter du sammen en maskin i "byggern" og en i løse komponenter, så blir forskjellen 2-3000kr.... Prøvde å forhøre meg med dem om hvilken pris de lå på, men fikk bare svar at dette varierte med hvilke komponenter jeg valgte....

Sorry min feil!!! Var et dårlig eksempel med komplett!!! Men ta f.eks. PSdata da, de tar litt over 600 kroner for det! Dessuten mener jeg at en butikk som holder til i Oslo, Amraam tar litt under 400 for det samme hvis du kjøper delene derifra!

Lenke til kommentar

Ser det reageres på at et firma tar rett under tusen kroner for en re innstall av windows, det er ingen u-pris, dere sitter jo her å sammelikner prisene på svart arbeid og momspliktig arbeid, det blir for dumt bare.

 

En 15 åring (no offence) kan nok ta 400 for å hjelpe deg med hva som helst,,men skal du ha en i tredveåra m gode kunnskaper og lang erfaring blir jo selfølgelig prisen deretter.

 

Jeg foreslår at du priser tjenestene dine etter hvor glad du er i fritiden din... synes du det er j...... gøy å mekke maskiner,så jobb for 100 kr timen og få masse erfaring, jobber du med data og tar kun et svart oppdrag i ny og ne kan du jo ta 1000 kr timen om du vil.

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at du priser tjenestene dine etter hvor glad du er i fritiden din... synes du det er j...... gøy å mekke maskiner,så jobb for 100 kr timen og få masse erfaring, jobber du med data og tar kun et svart oppdrag i ny og ne kan du jo ta 1000 kr timen om du vil.

Masse erfaring liksom, du har ikke mekket mange maskiner før du ikke lærer så mye mer. Får jo ikke xp og kan gå opp i nye levels med nye skills akkurat... :lol:

Lenke til kommentar

Er delvis enig i at en ikke skal ta betalt av venner, en må passe på at en ikke blir utnyttet... Altså, nære venner er jo ofte ingen problem, men bekjente som hele tiden skal ha deg til å gjøre noe for dem kan vel bli litt mye. (Ikke at jeg har opplevd det :) )

 

Å ta det mange mener er en rimelig stiv pris er i utgangspunktet ikke noe problem. Har du en utdanning innenfor dette, og driver med det til vanlig, skal du jo leve av det. Er det bare småjobber, blir kanskje prisen en annen.

 

Det mest avgjørende er etter min mening hva slags garanti du stiller for at det virker etterpå, og hva slags "supportavtale" dere har. Er det slik at du stiller opp og fikser problemer et år i etterkant, blir selvfølgelig prisen mye høyere!

 

Det er kanskje lurt å legge seg på en tusing, da slipper du å skatte for det (så vidt jeg vet).

Lenke til kommentar

For venner så tar jeg ingenting. Bruker å si at dem spanderer kaffe'en ;)

Men for å være ærlig så begynner jeg å bli litt lei. Blir faktisk sittende en god del å fikse pc'er rundt omkring og jeg bruker ganske mye tid på dette. Synes jo at det er morsomt å holde på med pc men ikke så morsomt at jeg vil holde på med det flere dager i uka gratis.

 

Sitter derfor nå og leker med tanken på å ta betaling. Vil isåfall bli fastpris. par hundre for å legge inn win + alle drivere etc. Det er jo ikke særlig ublu mener jeg. På den annen side så vil dem kanskje tenke seg litt mer om før dem ringer for hver minste ting. Virker som dem ikke bryr seg om hva dem gjør ettersom dem vet at det bare er å ringe meg så fikser jeg det gratis. Irriterer meg litt.

 

Men som sagt så er jo det meste venner da........ :shrug:

Lenke til kommentar
Men for å være ærlig så begynner jeg å bli litt lei. Blir faktisk sittende en god del å fikse pc'er rundt omkring og jeg bruker ganske mye tid på dette. ... Virker som dem ikke bryr seg om hva dem gjør ettersom dem vet at det bare er å ringe meg så fikser jeg det gratis. Irriterer meg litt.

Akkurat det jeg mente :) Problemet er at det er litt vanskelig å be venner eller familie om penger for slikt. Selv har jeg ingenting i mot å hjelpe famillie og sånt over telefon en gang i blant, men skjønner deg når folk ikke bryr seg om hva de gjør siden du kommer og fikser helt gratis..

Lenke til kommentar
Her på bruket tar vi 990 kr. Kun for å legge inn Windows. Annen installasjon av drivere, programvare, tilpassing osv. tar vi 690 kr. timen ekstra for. Egentlig ganske rimelig.  :yes:

En tusenlapp for å legge inn windows? Er du splitter pine gal? Det er jo så å si bare å trykke Next - Next - Next - Next - Finish! På nye maskiner går jo installasjonen så fort at du knapt kan gå og drite før den er ferdig! Ærlig talt!

Det er ikke selve installasjonen som tar tid.

Det som tar tid er å installere alle programmer og drivere som skal være på maskinen og konfigurere de

 

PS.

bruker ikke å ta betalt for å bygge en maskin og klargjøre den hvis det er en kompis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...