Gå til innhold

Skodjevika


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lite stativ er bedre enn intet stativ, men du har kraftig bevegelsesuskarphet i originalen. Når du bruker stativ er det lurt og bruke selvutløser eller fjernkontroll også, så du ikke rugger kameraet når du trykker av.

Flott natur du har, som jeg bare kan misunne deg, og nydelig gjengitt også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lite stativ er bedre enn intet stativ, men du har kraftig bevegelsesuskarphet i originalen. Når du bruker stativ er det lurt og bruke selvutløser eller fjernkontroll også, så du ikke rugger kameraet når du trykker av.

Flott natur du har, som jeg bare kan misunne deg, og nydelig gjengitt også. :)

 

Jeg lurer på hvorfor ingen andre har påpekt det med uskarpheten? Jeg så det når jeg fikk bildet opp på stor skjerm på jobb jeg også, men hjemme på pad'en så jeg det faktisk ikke. Jeg har ikke datamaskin hjemme til billedbruk skjønner du...er så amatør som det bare går an! :D

Kan uskarpheten komme av det lille klikket når kameraet tar bildet? Stativet stod på et svaberg, det er gummi på beina. Men brukte ikke fjernkontrollen denne gang, tror jeg må holde knappen nede gjennom hele panoramafunksjonen. Jeg holder knappen nede og vrir bare på kameraet. (Juks synes sikkert du...;)) Det er vel helst i vrioperasjonen at uskarpheten oppstår. Jaja; øve mer jenta mi!! ;)

Jeg skal sjekke om noen av de andre bildene er bedre på skarphet, så legger jeg ut hvis jeg finner. Ditt bilde ble skarpt og fint synes jeg :)

Lenke til kommentar

 

Lite stativ er bedre enn intet stativ, men du har kraftig bevegelsesuskarphet i originalen. Når du bruker stativ er det lurt og bruke selvutløser eller fjernkontroll også, så du ikke rugger kameraet når du trykker av.

Flott natur du har, som jeg bare kan misunne deg, og nydelig gjengitt også. :)

Jeg lurer på hvorfor ingen andre har påpekt det med uskarpheten? Jeg så det når jeg fikk bildet opp på stor skjerm på jobb jeg også, men hjemme på pad'en så jeg det faktisk ikke. Jeg har ikke datamaskin hjemme til billedbruk skjønner du...er så amatør som det bare går an! :D

Kan uskarpheten komme av det lille klikket når kameraet tar bildet? Stativet stod på et svaberg, det er gummi på beina. Men brukte ikke fjernkontrollen denne gang, tror jeg må holde knappen nede gjennom hele panoramafunksjonen. Jeg holder knappen nede og vrir bare på kameraet. (Juks synes sikkert du...;)) Det er vel helst i vrioperasjonen at uskarpheten oppstår. Jaja; øve mer jenta mi!! ;)

Jeg skal sjekke om noen av de andre bildene er bedre på skarphet, så legger jeg ut hvis jeg finner. Ditt bilde ble skarpt og fint synes jeg :)

Nei, det ser ut som alle har samme sjuka.. Kan det ha med fokusmetoden å gjøre? Jeg har jo forskjellige valg der. Sliter med å få både forgrunn og bakgrunn skarp samtidig..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

To flotte versjoner av dette motivet . Syntes v1 var en anelse mer uskarp enn v2 , men jeg likte panoramaversjonen best .

har jo samme panoramafunksjonen og savner å kunne ta panorama uten å måtte holde utløseren nede under opptaket . Hadde det vært mulig å starte opptaket med f.eks selvutløser og at så opptaket hadde gått til det var ferdig og stoppet . Da behøvde man bare dreie kameraet og de andre kildene til kamerarystelse var eliminert .

Ellers kan man bruke den gamle tungvinte men beste metoden : ta enkeltbilder med overlapping og sette den sammen ved hjelp av et program for det .

Når det gjelder fokusering er det manuell fokus jeg bruker , du ser hva som er i fokus i søkeren ved hjelp av fremhevingsfargen : gul , rød eller hvit. Og som kan stilles inn i høy middels lav . Kan også slåes av .

Du ser umiddelbart resultatet av endringer du gjør med blendervalg og fokusering.

 

God helg til deg !

 

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...