Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reach slippes rundt kl 17 i dag, det neste "store" VR spillet, personlig har disse ofte skuffet meg, (ser på Behemoth spesielt) men ble jo positivt overasket over Arken age.

Allerde er det litt bob bob følelser her, på PC støtter ikke spillet virtual desktop, det setter jo en automatisk stopper for mange som bruker Quest 3, det er heller ingen offisiell støtte for Pimax headsets, men vi får se.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og da er det ute, og ja som standard med disse spillene, er det fubar. Har ikke prøvd selv. Men tydeligvis er vinkelen på kontrollene helt off på mer eller mindre alle type headsets. Så det er uspillbart. 

Folk rapporter også krasing 

Skrevet

Hvordan kan folk bruke millioner på å lage et spill, og syns dette er bra gameplay?

Jeg likte parkor saken frem til dette, ble totalt dratt ut av innlevelsen med den styggeste kjipeste combaten jeg har sett i et VR spill, de skal ha 450kr for dette spillet. Og dette er på toppen av de tekniske problemene

Skrevet
Gunfreak skrev (18 timer siden):

Blir ikke VR på den på en stund. Ikke på release i november i hvert fall. Så intervju med utviklerne i går. De har en fungerende VR nå, men det var for dårlig til å gi ut den delen i november. Men de skulle jobbe videre med det. Ser jo ellers veldig bra ut.

• Liker 1
Skrevet
15 minutes ago, Dr.Peedee said:

Blir ikke VR på den på en stund. Ikke på release i november i hvert fall. Så intervju med utviklerne i går. De har en fungerende VR nå, men det var for dårlig til å gi ut den delen i november. Men de skulle jobbe videre med det. Ser jo ellers veldig bra ut.

Ja fikk med meg det etterhvert,  nå er vel ikk VR i EVO super heller enda, har ikke kjøpt EVO da så mye mangler. 

Ellers kommer Forefront (VR BF) tidlig i november, har ikke testa open beta saken, jeg er meget skeptisk til at de skal greie å flylle 32 player servere i et VR spill..

Skrevet

Testa forefront open beta nå(var vist bare å laste ned på steam) MEN her møter jeg samme problem som jeg har gjort i en del andre spill, spillet mister grepet på høyre kontroller, noe som fører naturlignok vis til at da jeg har i høyre han faller ned, nå begynner lista av spill dette skjer med bli lengre og lengre, Metro, Tactical assault vr, arken age og nå dette.

I arken age kunne dette bli fikset i spillets egen settings med å juseter grip følsomheten, men dette er eneste spill som har hatt denne option. Jeg hadde dette problemet med min orginale crystal, men der hadde høyre kontroller fått juling, så trodde det var derfor, men dette har skjedd med light controllen siden jeg fikk den og den var helt nye, det rare er at pimax crystal super sin kontroller ikke hadde dette problemet(som er samme kontroller som light bruker, faktisk pairet jeg super kontrollene til lighten og da funket alt bra, var nesten fristet til å beholde super kontrollene og sende tilbake light med super headset, men det er jo ikke ærlig) Så det må være en produksjons feil med kontrollene, det rare er at jeg har aldri hatt problemer med høyre kontroller.

Skrevet

Etter kontakt med pimax support, virker det som grip problemet mitt er løst. 

Ved grip kalibrering skulle jeg holde kontrolleren vannrett i stedet for loddrett. Og bare så vidt klemme inn grep knappen så den registerer. 

Og det så ut til å funke.

Så da fikk jeg endelig testa Tactical Assault VR

Skrevet (endret)

Dere har sikkert fått det med dere, men Samsung og Google har lansert Samsung Galaxy XR, deres nye flaggskip headset som tar opp konkurransen med Apple Vision Pro. Det virker som en oppgradert Meta Quest Pro, med eye & facetracking (foveated rendering), Micro OLED skjermer. Foreløpig kun lansert i Sør Korea og USA, men den ble annonsert for to dager siden og kunder har allerede fått den. Kobles til PCVR med Virtual Desktop.

Jeg er veldig interessert i dette headsettet faktisk, ser ut til å være en solid pakke, og VRchat brukere spesielt er ganske gira. Kan være spennende å følge med på, så krysser jeg fingrene for at det ikke koster over 20k når/om det blir lansert i Norge 😅

https://www.youtube.com/watch?v=vC4khmuM8FI

Endret av Alak87
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Stalltips til evt andre som har ventet i evigheter på  Pimax Crystal light face cushion, disse er 3 igjen på lager til 99 hos Proshop nå. Vanligvis håpløse å få tak i. (obs, ikke 15mm, disse tror jeg ikke man får tak i her hjemme dessverre).

Endret av ps5
Skrevet
On 10/23/2025 at 8:31 AM, Alak87 said:

Dere har sikkert fått det med dere, men Samsung og Google har lansert Samsung Galaxy XR, deres nye flaggskip headset som tar opp konkurransen med Apple Vision Pro. Det virker som en oppgradert Meta Quest Pro, med eye & facetracking (foveated rendering), Micro OLED skjermer. Foreløpig kun lansert i Sør Korea og USA, men den ble annonsert for to dager siden og kunder har allerede fått den. Kobles til PCVR med Virtual Desktop.

Jeg er veldig interessert i dette headsettet faktisk, ser ut til å være en solid pakke, og VRchat brukere spesielt er ganske gira. Kan være spennende å følge med på, så krysser jeg fingrene for at det ikke koster over 20k når/om det blir lansert i Norge 😅

https://www.youtube.com/watch?v=vC4khmuM8FI

Ja! Denne begynner faktisk å bli interessant nå. Særlig til vrchat!

Den har også tracking av tungen ;)https://nitter.net/SadlyItsBradley/status/1981895304229109982#m

Men ikke øyenbryn, enda? 

Håper den kommer i salg i Norge. Godt mulig at jeg kjøper da.

Men ser an til Valve sitt er ute og kan sammenligne dem. 

Galaxy XR sine kontrollere er forløpig utsolgt til en gang ut på nyåret.

Skrevet

Leker meg forsatt med TAVR.

Er mye kult der, men div ting mangler (sånn bortsett fra grafikken) 

Men tror dette kan være jævlig kult i coop om man tar det litt seriøst. 

Det beste er vel fienden. Det er utrolig vanskelig å ha gode AI finder. Og dette er noe som ødelegger mange taktiske skytespill. Noen ganger er fienden litt uoppmerksom. Men ellers er de gode. De kan drepe deg om du er ukonsentrert i et brøkdel av et sekund. Alle møter med fienden er er potensielt dødelig. Samtidig føles de ikke for gode. Deres reaksjonsevne og treffsikkerhet virker innen for realistiske normer. 

Ellers kommer spillet med en egen recorder sak som automatisk bytter mellom forskjellige kamra angles. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...