Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja jeg venter paa patch. Disse utviklerne ass... er det mulig aa feile saa mye! Og det rare er jo at de ikke gir opp heller, jeg vet ikke om det er beundringsverdig eller ei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutes ago, Enceladus said:

ja jeg venter paa patch. Disse utviklerne ass... er det mulig aa feile saa mye! Og det rare er jo at de ikke gir opp heller, jeg vet ikke om det er beundringsverdig eller ei.

Grunnleggende VR fps system har eksistert siden 2017. Og at spill med hundrevis av millioner i budsjett ikke får det til er helt utrolig 

Skrevet

Tydeligvis var kasting for ømfintlig,  men de har i hvertfall gitt deg settings til å tilpasse. Så nå er hitman oppe og går. Full pupp på grafikken. 

Å skyte folk og kaste ting på folk er tilfredsstillende saker

Her er fulle videoen. Sliter med at micen min blir tatt opp 2 ganger og blir blandet med game audio 

• Liker 1
Skrevet

For de som liker skytespill i VR har vi div ting å se frem til, 

Reach ser jo ok ut, er ikke så imponert av vidoene jeg har sett, men div previews er veldig postive, det kommer om sånn 2 uker.

Zero Caliber 2 kommer endelig til PC 30 october og heter Zero Caliber 2 Remastered, og kommer med 4 player coop of PVP.

Og for litt over en uke siden, ble en ny video av Hitman Contracts Standalone vist frem, og fy så bra det spillet ser ut

• Liker 2
Skrevet
15 hours ago, Gunfreak said:

For de som liker skytespill i VR har vi div ting å se frem til, 

Reach ser jo ok ut, er ikke så imponert av vidoene jeg har sett, men div previews er veldig postive, det kommer om sånn 2 uker.

Zero Caliber 2 kommer endelig til PC 30 october og heter Zero Caliber 2 Remastered, og kommer med 4 player coop of PVP.

Og for litt over en uke siden, ble en ny video av Hitman Contracts Standalone vist frem, og fy så bra det spillet ser ut

Shiiit! Gunman Contracts så jo utrolig ut! 

Bruker det source 2 motoren? Samme som Alyx? Ser litt slik ut. 

Skrevet
5 hours ago, Enceladus said:

Shiiit! Gunman Contracts så jo utrolig ut! 

Bruker det source 2 motoren? Samme som Alyx? Ser litt slik ut. 

Ser conflicting evidence. Noen påstår detn bruker source 2, men offisielt er det UE5 tror jeg

Skrevet

Proshop har fått inn Pimax Crystal SUPER - ULTRA WIDE version nå. Den er jo 50PPD også, men altså med noe større FOV enn den jeg har. Ikke all verdens større, men merkbart vil jeg tro. Så det frister litt. Kjøpe en, hvis den er «golden sample» som min vanlige 50PPD Super, så beholde Ultra Widen, og selge den vanlige Supern min brukt… Tør påstå at den jeg har er rimelig golden. Bitte litt mura hvis jeg ikke holde øyets fokus på det som er på skjermen, altså ikke synlig under spilling, gode linser. Ultra Wide har oppgitt 140 degrees som maks FOV. Mange måler 127 degrees på den Super jeg har. Og, vil vel tro at de 140 oppgitte på Ultra Wide brått blir noe mindre for folk flest. Så maks 13 grader ekstra…. Hmm.. 

Nå har jeg aldri målt FOV på min Crystal Super.  Så en link her på forumet til noe program man kunne kjøpe for å sjekke, men det var fra et selskap jeg aldri har hørt om, så har hoppet over det. Fant ingenting på Steam. Men jeg synes jeg har svært god FOV, merker det veldig godt i bilspill ikke minst! Og - Pimax Play (software for headsettet) har som default på noe som heter «Hidden Area Mask» - visste ikke det var på, men skrudde av det i går og fikk noen degrees FOV til virket det som! 

Skrevet
3 hours ago, Dr.Peedee said:

Proshop har fått inn Pimax Crystal SUPER - ULTRA WIDE version nå. Den er jo 50PPD også, men altså med noe større FOV enn den jeg har. Ikke all verdens større, men merkbart vil jeg tro. Så det frister litt. Kjøpe en, hvis den er «golden sample» som min vanlige 50PPD Super, så beholde Ultra Widen, og selge den vanlige Supern min brukt… Tør påstå at den jeg har er rimelig golden. Bitte litt mura hvis jeg ikke holde øyets fokus på det som er på skjermen, altså ikke synlig under spilling, gode linser. Ultra Wide har oppgitt 140 degrees som maks FOV. Mange måler 127 degrees på den Super jeg har. Og, vil vel tro at de 140 oppgitte på Ultra Wide brått blir noe mindre for folk flest. Så maks 13 grader ekstra…. Hmm.. 

Nå har jeg aldri målt FOV på min Crystal Super.  Så en link her på forumet til noe program man kunne kjøpe for å sjekke, men det var fra et selskap jeg aldri har hørt om, så har hoppet over det. Fant ingenting på Steam. Men jeg synes jeg har svært god FOV, merker det veldig godt i bilspill ikke minst! Og - Pimax Play (software for headsettet) har som default på noe som heter «Hidden Area Mask» - visste ikke det var på, men skrudde av det i går og fikk noen degrees FOV til virket det som! 

Wimfov er helt gratis, intuitivt og enkelt å bruke.

https://boll.itch.io/wimfov

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, Dr.Peedee said:

Testet den, men gjør noe feil. Fikk FOV horisontalt på 88. 🤣  Nuvel. Er ikke så nøye, jeg har ganske så stor FOV på Crystal Super. 

88 hørtes veldig rart ut, du ser på korrekte tall?  Du kan også "jukse" og lukke det øyet som ikke måles. Det er i øyeblikket markøren forsvinner du skal sample målingen.

image.png.a6c28349d624f56522f3d4d531db3141.png

Skrevet
25 minutes ago, Papirkurven said:

Får håpe den blir lansert i Norge denne gangen da.

Tviler, vi er fortsatt ikke i EU. Men om det blir populært nok kan det likevel være nettbutikkene tar det inn, slik de gjorde med Steam Deck.

Hvis headsettet lanseres sammen med HLX(HL3?) så kan det få bein å gå på. 

Og folk har jo jå mast om et Meta alternativ i en evighet nå.

Krysser fingrene for at jeg slipper å importere. Jeg vil helst ha norsk garanti.

Skrevet
On 10/9/2025 at 12:48 PM, Enceladus said:

Krysser fingrene for at jeg slipper å importere. Jeg vil helst ha norsk garanti.

Valve er da kjent for problemfri hardware  (wink wink).

Skrevet
20 hours ago, Gunfreak said:

Spillet er nå meget spillbart. Han som lager configen for dette, er samme som har laget den for Ready or not. 

Her har man gesture based force power. Og I VR flyter det jo så bra å bruke force powers og svinge lightsabre.

De nasty RPG folka er lettere å ta hånd om når man får force push

Boss fight i vr

Konge! Jeg har det spillet! Ikke spilt enda!

Skrevet
28 minutes ago, Enceladus said:

Konge! Jeg har det spillet! Ikke spilt enda!

Det er veldig kult.  I starten var litt bob bob(umulig å blokke bolts osv) jeg sleit også med at "lunge" angrepet var på det jeg kaller B knappen. Som er over A knappen(som er den man bruker slå av og på lightsabre) så ofte traff jeg A når jeg trykker på B og slår av lightsabre midt i angrepet.  Men han la til option for å switche så det passer meg mye bedre. Siste oppdatering har også gjort at du nå kan spille gjennom tutorial i full vr. 

Ellers er Pimax super nå levert tilbake og jeg beholder Light, jeg har "vendt meg til" "mura" og legger ikke like godt merke til det lengre. 

Skrevet
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Det er veldig kult.  I starten var litt bob bob(umulig å blokke bolts osv) jeg sleit også med at "lunge" angrepet var på det jeg kaller B knappen. Som er over A knappen(som er den man bruker slå av og på lightsabre) så ofte traff jeg A når jeg trykker på B og slår av lightsabre midt i angrepet.  Men han la til option for å switche så det passer meg mye bedre. Siste oppdatering har også gjort at du nå kan spille gjennom tutorial i full vr. 

Ellers er Pimax super nå levert tilbake og jeg beholder Light, jeg har "vendt meg til" "mura" og legger ikke like godt merke til det lengre. 

Synd du fikk en møkka-Super. Du går kanskje ikke "på den igjen", men Pimax Crystal Super Oled versjonen skal ikke ha mura i utgangspunktet. Og den får pan cake linser også! (Vurderer fortsatt bestille en selv). Men, Crystal Light er bra den! Men rart du fikk mura på den. Trodde problemet var isolert til Super stort sett. Pimax sa vel i en video at alle Super med 50 ppd Qled panel vil ha "noe" mura uansett. That was the nature of the game, liksom, med tanke på panelene de får levert og den høye oppløsningen de har. Så spørsmålet er hvor mye - og det kan virke som kvalitetskontrollørene hos Pimax godtar litt mer enn den vanlige kunde. 

Jeg ser alle disse moddene av spill ikke beregnet på VR egentlig, og tenker godt gjort - de som lager de moddene. Jeg har såvidt prøvd noen av de. Men får liksom ikke det helt store ut av det. Er visst "kun" sim racing og flying på denna gutten i VR :)

Dog - Jeg er skikkelig på Skyrim VR kjøret nå. Dog med kontroller. Alt for slitsomt å veive rundt med armer og/eller stå oppreist. Sitter i godstolen. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...