Gunfreak Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai 64gig ram er ikke nok for DCS i VR på det nye Cold war Germany kartet. Ikke med masse enheter og i F4 som er en krevende cockpit. Jeg kan fly oppdraget greit. Men prøver jeg å lagre oppdraget eller gå ut av oppdraget. Går jeg tom for alle 64 gig med minne. De kommer sikkert til å forbedre minne bruken på kartet. Men kan ikke vente. Så jeg skal prøve brute force og kjøpte 64gig til. 1
Gunfreak Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai Kontaktet Pimax. Og vi i som har brukt pimax til å kjøpe OG Crystal er vist bare rævkjørt. You can find information about our authorized dealers here: Partner with Pimax. The navigation bar at the top allows for quick location of regional dealers. For customers in Norway and Switzerland, if no local dealer is selling the Crystal Super, you can consider purchasing from our EU authorized dealers, many of whom ship to Norway and Switzerland. OG Crystal owners can receive a $399 USD discount when paying the Prime fee. Please note that some dealers may only sell the full version of the Crystal Super. As an OG Crystal owner, you are eligible for the $399 USD discount only if you purchase the Prime version. If this applies to you, please inform us, and we will contact the dealer to provide a listing for the Prime version. After you receive your headset, you can submit your OG Crystal order number and serial number on Pimax Play. Once verified, you will be able to claim the $399 USD membership discount. Proshop selger ikke prime super(vet ikke hva prime er en gang) Og det virker som den pimax super proshop selger ikke har kontrollere?
ps5 Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai 1 hour ago, Gunfreak said: Kontaktet Pimax. Og vi i som har brukt pimax til å kjøpe OG Crystal er vist bare rævkjørt. You can find information about our authorized dealers here: Partner with Pimax. The navigation bar at the top allows for quick location of regional dealers. For customers in Norway and Switzerland, if no local dealer is selling the Crystal Super, you can consider purchasing from our EU authorized dealers, many of whom ship to Norway and Switzerland. OG Crystal owners can receive a $399 USD discount when paying the Prime fee. Please note that some dealers may only sell the full version of the Crystal Super. As an OG Crystal owner, you are eligible for the $399 USD discount only if you purchase the Prime version. If this applies to you, please inform us, and we will contact the dealer to provide a listing for the Prime version. After you receive your headset, you can submit your OG Crystal order number and serial number on Pimax Play. Once verified, you will be able to claim the $399 USD membership discount. Proshop selger ikke prime super(vet ikke hva prime er en gang) Og det virker som den pimax super proshop selger ikke har kontrollere? Du må ha vært uheldig med hvem du har snakket med her, Proshop selger jo light med prime. https://www.proshop.no/VR-utstyr/Pimax-Crystal-Light-Prime-version-SUBSCRIPTION-REQUIRED/3321584 nå skal jeg uansett ikke oppgradere men blir lett irritert på dine vegne 😂
Gunfreak Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai 2 minutes ago, ps5 said: Du må ha vært uheldig med hvem du har snakket med her, Proshop selger jo light med prime. https://www.proshop.no/VR-utstyr/Pimax-Crystal-Light-Prime-version-SUBSCRIPTION-REQUIRED/3321584 nå skal jeg uansett ikke oppgradere men blir lett irritert på dine vegne 😂 Light kommer med prime. Crystal super har de bare en type av. Ikke prime og veldig usikker på om det er med kontroller
ps5 Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai 2 minutes ago, Gunfreak said: Light kommer med prime. Crystal super har de bare en type av. Ikke prime og veldig usikker på om det er med kontroller Jo men de kan da ikke hevde å ikke vite hva prime er når de selger prime.. Prøve klassikeren "kan jeg få snakke med sjefen?"
Gunfreak Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai Just now, ps5 said: Jo men de kan da ikke hevde å ikke vite hva prime er når de selger prime.. Prøve klassikeren "kan jeg få snakke med sjefen?" Mente jeg aner ikke hva prime er bortsett fra at det koster penger.
ps5 Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai (endret) 8 minutes ago, Gunfreak said: Mente jeg aner ikke hva prime er bortsett fra at det koster penger. Ah. du flytter deler av betalingen til abonnement. Vanligvis katastrofal modell, men med betydelig rabatt blir det straks annerledes (du kan velge å betale alt med en gang). Hvis jeg skuile se i spåkulen tipper jeg Proshop tilbyr dette når endelig norsk pris er klar og super kommer i ordinært salg en eller annen gang i juni/juli. Preorder godene er allerede fjernet så nå kan man likevel vente. Jeg tror prime initielt var tilgang til deres egen spillbutikk som gav mening med standalone. men ettersom standalone ble kastet på sjøen etter originale Crystal er det vel gitt opp. Endret 5. mai av ps5
Dr.Peedee Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai Jeg kunne jo avbestille min Crystal Super hos Proshop og håpe de innfører abonnementsordning etter hvert, og så bestilt det på nytt med abonnement. Man må da registrere headsettet sitt online via Pimax Play programmet, håpe Pimax gir deg discount kode osv… kunne spart 400 dollar… i teorien. I teorien. Det som er frustrerende med Pimax er at de endrer ting, så ikke sikkert det avslaget er gyldig lenger innen Proshop eventuelt innførerer det. Selv om jeg kjøpte min Crystal OG direkte fra dem så vil de altså ikke selge ekstrautstyr til meg. Faktisk når jeg logger meg inn hos Pimax så har de fjernet hele mitt kjøp av Crystal OG headsettet som om det aldri skulle skjedd. Finnes ikke under mine kjøp. Garantien er jo utgått så ingen katastrofe. Og jeg har jo emailene med hele kjøpsprosessen om det skulle vært nødvendig. Men litt rart. Så, jeg lar ordren hos Proshop stå så lenge. Livet er kort.
ps5 Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Siden DMAS nå ikke er mulig å få kjøpt og Reverb G2 ikke engang selges til 900 på finn, lurte jeg på å prøve gjenbruk av DMAS og hive resten. Ingen som har forsøkt dette med hell på Crystal Light? https://www.xrtropolis.one/t/hp-reverb-g2-speakers-on-crystal/3290
ExcaliBuR Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai ps5 skrev (27 minutter siden): Siden DMAS nå ikke er mulig å få kjøpt og Reverb G2 ikke engang selges til 900 på finn, lurte jeg på å prøve gjenbruk av DMAS og hive resten. Ingen som har forsøkt dette med hell på Crystal Light? https://www.xrtropolis.one/t/hp-reverb-g2-speakers-on-crystal/3290 Jeg kjøpte DMAS herfra, står på lager: https://unboundxr.com/catalog/product/view/id/1295/s/pimax-dmas/category/2/ 1 1
ATi9800Pro Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai (endret) Jeg har bestilt Crystal Super fra Proshop og står at det er forventet levering mellom 09.05 - 13.05 MEN det kan jeg nok bare glemme. Tror nok juni er mer sannsynlig etter hva jeg leser på discord. Rimelig sikker på at det er med kontrollere. Da hadde det nok stått "uten kontrollere". Prisen tilsier også det. Edit: Hørte direkte med Pimax. Ja, kontrollere er inkludert. Endret 6. mai av ATi9800Pro 1
Trene Arnholdt Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai 6 hours ago, ExcaliBuR said: Jeg kjøpte DMAS herfra, står på lager: https://unboundxr.com/catalog/product/view/id/1295/s/pimax-dmas/category/2/ Jeg tok av det som satt orginalt på Crystal Light. Bruker et headsett nå, men det er litt klompete og knotete. Hvor mye bedre er DMAS egentlig?
ps5 Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai 18 minutes ago, Trene Arnholdt said: Jeg tok av det som satt orginalt på Crystal Light. Bruker et headsett nå, men det er litt klompete og knotete. Hvor mye bedre er DMAS egentlig? DMAS fjerner i praksis behovet for eget, klompete headset så det blir mest et praktisk og komfort spørsmål. Tror jeg forsøker meg på gjenbruk av hp sitt, må jo tenke litt miljø. 1
Dr.Peedee Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai ATi9800Pro skrev (2 timer siden): Jeg har bestilt Crystal Super fra Proshop og står at det er forventet levering mellom 09.05 - 13.05 MEN det kan jeg nok bare glemme. Tror nok juni er mer sannsynlig etter hva jeg leser på discord. Rimelig sikker på at det er med kontrollere. Da hadde det nok stått "uten kontrollere". Prisen tilsier også det. Edit: Hørte direkte med Pimax. Ja, kontrollere er inkludert. Når bestilte du? Jeg bestilte mot slutten av april står foreløpig med levering 3-6 juni. Ikke det at jeg tror det stemmer akkurat. Men.. får se.
Gunfreak Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Skuffet over å ikke få noe bedre ytelse i blade and sorcery ved å gå fra 3090 til 5090. Spillet må være utrolig dårlig opimalsiert, med tanke på at grafisk er det jo ikke noe å rope hurra for, mens jeg kan spille Ready or Not i VR, som ser mye bedre ut og kjører veldig bra.
ps5 Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai 1 minute ago, Gunfreak said: Skuffet over å ikke få noe bedre ytelse i blade and sorcery ved å gå fra 3090 til 5090. Spillet må være utrolig dårlig opimalsiert, med tanke på at grafisk er det jo ikke noe å rope hurra for, mens jeg kan spille Ready or Not i VR, som ser mye bedre ut og kjører veldig bra. Kanskje du er cpu limited? Du kan du eks ta en kikk i gpu-z hvordan gpu bruken er.
Dr.Peedee Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai ps5 skrev (10 timer siden): Kanskje du er cpu limited? Du kan du eks ta en kikk i gpu-z hvordan gpu bruken er. Skjønner man kan være cpu limited i simulatorer, bilspill med mange deltagere også. Men Blade and Sorcery slår meg ikke akkurat som den type spill som skal være så tung i bruken av CPU. Men, har ikke spilt det, så mulig jeg tar feil. Ellers - GUNFREAK - har du gjort noen benchmarks med 5090 kortet ditt for å sjekke at alt er på stell med det?
Gunfreak Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai 2 hours ago, Dr.Peedee said: Skjønner man kan være cpu limited i simulatorer, bilspill med mange deltagere også. Men Blade and Sorcery slår meg ikke akkurat som den type spill som skal være så tung i bruken av CPU. Men, har ikke spilt det, så mulig jeg tar feil. Ellers - GUNFREAK - har du gjort noen benchmarks med 5090 kortet ditt for å sjekke at alt er på stell med det? Alt skal være bra med den. Har sjekka temperaturer og alt. Selv i DCS med masse eye candy går ting bra. Og nei jeg skjønner heller ikke hvorfor CPU skulle være en ting. Spesielt siden spillet yter dårligst i store opene områder. Og ikke når det er mye AI folk. Så veldig typisk GPU saker. Jeg har ikke funnet noe måte å tvinge spillet til å kjøre openxr. Den starter alltid steam vr. Uansett hva jeg prøver. Hadde sikkert fått merkbart bedre ytelse uten steam vr. Ellers blir det vanskelig å få noe pimax super på meg med det første. Først 8000 til avlivning av Naisha og nå 8000 til ny stekeovn. Den gamle har hvert halvdau i 1 år. Med bare varmluft og grill som funker. Og nå slutta varmluft og være varm. Dette er type 8 gang greia går I stykker på 7 år. Så nå blir det ny ovn. Sitter venter på de 64 gig rammen. Som skal leveres i dag. For å se om det fikser minne problemet med Cold War Germany kartet i DCS.
Trene Arnholdt Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai 44 minutes ago, Gunfreak said: Alt skal være bra med den. Har sjekka temperaturer og alt. Selv i DCS med masse eye candy går ting bra. Og nei jeg skjønner heller ikke hvorfor CPU skulle være en ting. Spesielt siden spillet yter dårligst i store opene områder. Og ikke når det er mye AI folk. Så veldig typisk GPU saker. Jeg har ikke funnet noe måte å tvinge spillet til å kjøre openxr. Den starter alltid steam vr. Uansett hva jeg prøver. Hadde sikkert fått merkbart bedre ytelse uten steam vr. Ellers blir det vanskelig å få noe pimax super på meg med det første. Først 8000 til avlivning av Naisha og nå 8000 til ny stekeovn. Den gamle har hvert halvdau i 1 år. Med bare varmluft og grill som funker. Og nå slutta varmluft og være varm. Dette er type 8 gang greia går I stykker på 7 år. Så nå blir det ny ovn. Sitter venter på de 64 gig rammen. Som skal leveres i dag. For å se om det fikser minne problemet med Cold War Germany kartet i DCS. Last ned GPU-z og verifiser at du har alle ROP's du skal ha. 176 er vel det du skal ha på 5090 kortet. Det var noe feil og en del kunder fikk kort med for lite antall ROP's. Har ikke hørt status på om dette er fikset, men vel verdt en sjekk. Kortet mitt hadde alle. 💪
ATi9800Pro Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai On 5/6/2025 at 5:06 PM, Dr.Peedee said: Når bestilte du? Jeg bestilte mot slutten av april står foreløpig med levering 3-6 juni. Ikke det at jeg tror det stemmer akkurat. Men.. får se. Bestilte første dagen den ble tilgjengelig (8 april). @Gunfreak Du burde teste timespy i 3dmark for å utelukke at noe er feil med oppsettet ditt. Du skal merke å gå fra 3090 til 5090 UANSETT spill så her er det noe galt. Har du gammel CPU?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå