Gå til innhold

Idé til pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Din har

 

Bedre skjermkort, gjør det bedre i spill.

Dårligere primær-drev (SSD er raskere enn SSHD)

Mindre lagringsplass (1,5 TB mot 1 TB)

Sansynligvis dårligere trådløst nettverk

Trangere kabinett - mer knot å montere og litt mindre fleksibelt. Ikke integrert viftekontroller.

Ingen egen CPU kjøler . noe mer støy / mindre sirkulasjon i kassa.

Ikke dual-channel på minnet

 

I ren ytelse vil selvsagt ett oppsett med GTX 970 være bedre enn R9 380 i spillsammenheng

Lenke til kommentar

Ok da gjør jeg sånn, min er bedre for usbdongelen er mer praktisk, jeg trenger ikke 500gb ssd, så da har jeg 250gb, jeg har også annen CPU-kjøler, kabinettet ser bedre ut.

 

(Hva har det å si med dual-channel ram? Fordele "vekta"?)

Endret av Lesh02
Lenke til kommentar

Når budsjettet ditt er såpass lavt så ville jeg droppet alt som heter SSD og egen kjøler til CPU. Mye bedre å spare de pengene til et bedre skjermkort. Ville iværtfall ikke gått under R9 380, men om du er villig til å kjøpe brukt eller presse budsjettet så er nok GTX 970 det beste du kan gjøre. Selv GTX 960 har begynt å slite i en del nyere spill titler dersom man ønsker høy grafikk.

Lenke til kommentar

Ok da gjør jeg sånn, min er bedre for usbdongelen er mer praktisk, jeg trenger ikke 500gb ssd, så da har jeg 250gb, jeg har også annen CPU-kjøler, kabinettet ser bedre ut.

 

(Hva har det å si med dual-channel ram? Fordele "vekta"?)

"kabinettet ser bedre ut" .. Joda, smak og behag. Men å kjøpe datakomponenter på slike premisser er epic fail spør du meg. :)

 

Det er ingen krise med å ha bare 1 DIMM, men systemet er laget for 2 (dual channel). Forskjellene er realtivt små, og noen kjøper bare 1 stick slik at de kan oppgradere i fremtiden. Personlig liker jeg å bygge slik det er ment, i dette tilfellet 2 sticks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...