Gå til innhold

Dette gjorde sterkt inntrykk....


heartlife

Anbefalte innlegg

Dette gjorde sterkt inntrykk på meg. Tårene rant da jeg så dette innslaget, og fikk lyst å adoptere den lille gutten med en gang. 

Mener vi i vest burde få adoptert og hjulpet slike barn... Hva tenker dere om det? Er det ikke nok mennesker som ønsker seg barn, og ikke får... Det er jo helt forferdelig å tenke på at det fins hjemløse barn, mens jeg hører andre står i kø for å adoptere og har problemer å få adoptert. 

 

http://www.tv2.no/v/1022531/

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

For å adoptere barn så må man ha en viss inntekt (høy) og visse levestandarder som de færreste har. Det er kjempe strengt. 

Nei til rus, utroskap, vold, agressivitet, de må ha tilgang til mye ting altså. Språkkurs, spesielle skoler, spesielle priser på skolene, spesielle hus, man må ha vært gift/samboere i et visst antall år, man kan ikke ha over 1-2 barn i en gitt periode, osv. De må igjennom intervjuer, tester og masse annet. 

 

Så å få til det - da må amn virkelig brenne for det. Jeg tror at de få som er så snille og velger å adoptere eller bli fosterfamilie ofte er barnløse. Det er litt fordomsfullt men mange av de kan ikke få barn. Når det er sagt så er ikke det en gyldig grunn til å bli fosterforeldre. faktisk så foretrekker de en fosterfamilie med minst et til to barn i fra før av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...