Gå til innhold

GUIDE: Actionkamera til vinterferien?


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Fiskeøyeeffekten er mer iøynefallende når det er mange loddrette og vannrette linjer. F.eks i et bybilde. I den videoen er det ikke mange rette linjer å se. Bare en og annen bøyd lyktestolpe når den nærmer seg kanten/hjørnet. F.eks den ved 6:36

 

Jeg synes ikke fiskeøyeeffekten var særlig sjenerende i den videoen, men hakkete video, utbrente skyer og det grumsete landskapet synes jeg var mye verre. Kanskje det er youtube-komprimeringen som ødelegger?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei. Ser at dere skriver at Gopro Hero Session 5 ikke har stabilisering.

 

Dette er feil, den har stabilisering helt likt som Gopro Hero 5 Black.

 

Det eneste som skiller Gopro Hero 5 Black og 5 Session er at Black versjonen har:

 

- Touch Display

- Location Capture

- RAW + WDR Photos.

 

Hei, jeg oppdaget nettopp tabben selv også og har fikset det - men takk for at dere følger med, det trenger vi iblant :-)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet har Session 5 digital bildestabilisering slik som storebroren Black. Kanskje dere bør dobbeltsjekke dette.

Sony har mekanisk så er et hakk vassere enn GoPro sin ja.

 

Hei, nå har vi (endelig) fått Hero5 Session til test, så da skal vi teste stabiliseringen og oppdatere denne saken med det vi finner ut - men regner med at det kommer til å være nokså likt som på flaggskipet :-)

Lenke til kommentar

Har aldrig provat ett actionkamera så jag frågar.

Jag skall enbart ha den till att filma idrottstekniker. I detta fall en golfswing och bowlingansats med avslut.

 

Det är god belysning och 1080p är mer en bra nog.

Skulle någon av de billiga "dx" kamerorna fungera?

Stabilisator får jag liten eller ingen användning av, kamerat kommer vara stationärt.

 

Vilken kamera skulle passa?

Lenke til kommentar

Jeg har et Sony ActionCam HDR-AZ1.

Irriterende fiskeøye-optikk. Burde muligens kjøpt markedslederen Gopro som ikke har dette. Men det var billig på nettauksjon. Jeg kan muligens bruke software for å omgjøre fiskeøye-optikken, men det hadde vært greiest å slippe.

 

Hvilken gratis software kan jeg i så fall brukes for å få fjernet fiskeøye-optikken fra videoene mine?

 

Still kameraet riktig....så har du ikke nevnte problem

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...