Gå til innhold

Might & Magic Heroes VII har fått en gratis utvidelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt største problem med de spillene her er at multiplayer er håpløst. Vet ikke hvordan de skal løse hvordan hver spiller har hver sin runde på, men noe ala civ hadde vært MYE bedre. Det blir rett og slett for mye venting.

Er det en måte å omgå dette på så tar jeg tilbake alt jeg har skrevet. Men, de gangene jeg og en kompis har prøvd så har vi gitt opp veldig fort  :tease:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

I combat er det en del animasjoner, effekter og sånt som ikke er helt på plass syns jeg. Og det verste man kan gjøre er å caste noe slow på en fiende. Da er også animasjonen til fienden ekstremt treg, og bruker 20 sekunder på å gjøre angrepet sitt. Heroen snur seg ikke ordentlig når man løper ute på mapet, men har en sånn "smooth turning" så man løper kanskje flere steps sidelengs og sånt. Men det er for all del ting man ev. kan se litt over som er igjen å fikse. Og units er veldig stilige, så det er alltid et pluss for min del.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Elsket alle HOMM spillene siden release av orginale til femmern, er 7 verdt det som en old school fart player med nostalgi bias?

 

 

Om 7ern er verdt det? Nei. Kjøp heller heroes 3 HD om du er nostalgisk

Jeg må si at, som gammel nostalgiker og eier av diverse kopier av heroes 1-6, var jeg veldig skeptisk til kjøp av heroes 7. Det har fått så mye dårlig omtale og rapporter om masse bugs osv, så jeg vurderte å droppe det. Men nå for etpar uker siden fant jeg det til en hyggelig pris på Coolshop og jeg gikk til innkjøp:

 

https://no.coolshop.com/produkt/might-magic-heroes-vii-7-nordic/AJ8PS4??utm_medium=affiliate&utm_source=salestring&utm_campaign=Prisguide.no%E2%80%8B 

 

Førsteinntrykket var ikke spesielt bra, da cinematics var statiske og en del av menyene så ut som de hørte til Heroes 1/2. Men etter litt spilling har jeg skiftet mening. De har med flere av de gode gamle unitene, som f.eks Titan, og det er mye kjent og nostalgisk. Kampsystemet er det samme som før, bortsett fra at de har lagt til "flanking", og det fungerer godt. Unreal 3 engine gjør at kartet ser helt greit ut, men pusher ikke akkurat grenser for hva maskinen takler. AI gjør turen sin mye raskere enn før, noe som er veldig merkbart. Det er også en del quality of life improvements, som at man ikke trenger å trykke OK når det står "its red players turn". Småting, men de merkes. 7 ressurser har vi fått tilbake også, i stedet for kun tre som det var i H6.

 

Er spillet verdt full AAA pris? Kanskje ikke, men 150kr er et røverkjøp. Jeg vil si det er et mye bedre spill enn H6. Kanskje ikke like bra som H5 og H3, men det vil garantert gi mange timer med morro, spesielt i Hot Seat!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...