Gå til innhold

Innloggingsbildet er "brent" fast i skjermen


M-WaWe

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg har ett litt artig spørsmål:

 

En del maskiner står på døgnet rundt med innloggings bildet på skjermen.

Alle disse maskinene har Windows 2000 innstallert.

 

Det har over tid desverre blitt "brent" fast i skjermen, og åpner en word så kan en se innlogginsbildet i word dokumentet.

 

Problemet er at når en slår på maskinen og innlogginsbildet kommer fram, og ikke logger inn så starter ikke skjermspareren opp i det hele tatt.

Jeg kan jo ikke logge meg inn som "default user" eller "all users".

 

Har noen andre vært borti dette problemet?

 

Hadde satt pris på noen gode tips her på hvordan jeg skal få skjermspareren til å starte automatisk uten at en behøver å logge seg inn på maskinen.

Endret av M-WaWe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kan også be brukerene SLÅ av skjermen før de går da... og be de riste litt på skjermen slik at man kanskje får vekk den brente delen fra skjermen :mrgreen:

hehe....

 

Der har vi sendt mange emailer du....og funker det?

 

NOPE!

 

Du kan fortelle det hundre ganger til brukerne men det er kun 5-10 % som hører etter.

Lenke til kommentar
du kan også be brukerene SLÅ av skjermen før de går da... og be de riste litt på skjermen slik at man kanskje får vekk den brente delen fra skjermen :mrgreen:

hehe....

 

Der har vi sendt mange emailer du....og funker det?

 

NOPE!

 

Du kan fortelle det hundre ganger til brukerne men det er kun 5-10 % som hører etter.

Men da skal du gjøre en ting da!! Be de enten slå av skjermen når de går ellers så får de klare seg uten skjerm og da blir de nok redde :lol: ... ;)

 

 

Nei men seriøst jeg har samme problem omtrent da... men jeg vil da si det at hvis dere bruker win 2000 eller xp som operativsystem så bør dere legge på innstillingen skjermsparer på slik at når de logger ut så blir skjermen svart etter ca 10 min eller noe slikt... Eller så kan dere jo egentlig be de om å låse maskinen heller!! (vet ikke om det er sikkert da) men passordet blir jo gjeldene for brukeren..

 

 

Men det er jo i grunn rart at det ikke blir svart skjerm på maskinene.. er skjermsparer på eller? logg inn som administrator på maskinen og slå det på til 10 min.. så hver gang de ikke gjør noe så vil da skjermen bli svart og de må logge seg inn igjen !!!!

 

det funker slikt på jobben der jeg er utplassert 1 gang hver måned...

Lenke til kommentar

hvis det er plasmaskjermer dere bruker så går dette desverre ikke an å reparere, men dror der skal virke hvis du setter en magnet mot skjermen slik at den blir føkka, så skrur man av skjermen og skrur den på igen.......magnetene flytter rundt på fargene som hatr brent seg frast på bilderører og løsner dem, er er IKKE sikkert dette virket, men det er verdt er forsøk

Lenke til kommentar
Jeg fant en artikkel om hvordan du endrer default screen saver. Der står det også hvor i registry du enabler/disabler Logon Screen Saver.

WinGuides

 

Hvis det funker kan du jo legge inn en registry endring i logon skriptet?

Denne var bra og jeg skal teste det i morgen.

 

Det er dette som er bra med forumet. En får utolig mye bra informasjon her og ikke minst hjelp!

 

Så får vi bare håpe at dette er løsningen :!:

Lenke til kommentar
koble alle skjermene på samme krets som igjen er tilkoblet en tidsbryter. Mellom gitt klokkeslett er strømmen av, ergo er skjermene av.

 

Hadde det slik på itakademiet. Lærerne hadde en bryter de slo av skjermene med for å få oppmerksomhet fra elevene.

egentlig ingen dum ide, men..............

 

Vi har totalt ca 1100 maskiner for delt på følgende steder,

 

2 kontorer i stavanger (2 forskjellige bygg)

2 kontorer i Begen (2 forskjellige bygg)

2 kontorrer i Danmark (2 forskjellige bygg)

 

I tillegg så er byggene store og skal en koble dette sammen i hvert bygg så hadde det blitt dyrt er jeg redd for :)

Og en bunt med ledninger med omkrets på ?

Lenke til kommentar

Den beste løsningen er å få monitoren til å slå seg av eller sette seg i strømsparemodus etter x antall minutter uten bruk.

 

Dersom alle skjermene skal kobles i lag og bli tidsstyr må du ha fleire sikringer rekner eg med. Når det blir for mange monitorer på samme kurs så går overbelastningsvernet ganske fort (erfaring fra LAN).

 

Eg ser ingen grunn til at du ikkje kan stille inn hvilemodus. Det har vel ingenting å bety kva skjerm som står i. Eg har ein 19" flat og ein gammel 14" som dual screens og den 14" slår seg fint over i hvilemodus etter angitt tid. Så det er nok instillinger i Windows og evt. BISO som skal til. Det tar nok tid å stille det inn på 1100 maskiner, men du får vel betalt for dette? Og da er det ein permanent løysing som ikkje trenger betjening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...