Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gentlemen, douchebags and Nice Guys


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen ting er at kvinner sier de vil ha en mann som er sånn og sånn. Problemet er bare det at realiteten kan være en annen. Det er noe som heter at man ikke skal spørre damene hva de liker og ikke liker. Selvfølgelig vil damer si at de vil ha en som er snill, behandler en med respekt osv osv. Men det er nok en dårlig idé å basere sin tilnærming på hva jenter selv sier. For mange jenter sier en ting og gjør noe annet.

 

 

Problemet er at spørsmålet "hva slags menn vil kvinner ha?" er et ubrukelig spørsmål. For det første, det vil variere fra kvinne til kvinne. For det andre, hva menes med "ha"? Man ser gjerne etter helt andre kvaliteter i et menneske man vil bo sammen med og dele hverdag med, enn et menneske man bare vil ha det litt moro med en kveld.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Så din tilnærming er å være feminist i stede for å være en problemløser?

 

Hvor i all verden skrev jeg det?

 

Det er ikke noe du skrev, det er hvordan du faktisk oppførte deg.

 

Det er både lov og mulig å bedrive vennligsinnet opplysning og læring i stede for nedlatende meningsytring. Det er heller ikke noe tegn på at det har blitt gjort kav på fitte, kun uttrykt enundring og frustrasjon over at det en har blitt lært er måten å sjarmere kvinner på ikke virker. Samtidig som de som gjør alt en har lært en ikke skal gjære får seg ligg så det holder etter. Det er både lov og forståelig. Det er da en som mann tar å forteller guttungen at kvinner liker menn med ryggrad, egne meniger og om ikke er desperate. Å frese til og håne, det er det som feminister bedriver.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

En annen ting er at kvinner sier de vil ha en mann som er sånn og sånn. Problemet er bare det at realiteten kan være en annen. Det er noe som heter at man ikke skal spørre damene hva de liker og ikke liker. Selvfølgelig vil damer si at de vil ha en som er snill, behandler en med respekt osv osv. Men det er nok en dårlig idé å basere sin tilnærming på hva jenter selv sier. For mange jenter sier en ting og gjør noe annet.

 

Problemet er at spørsmålet "hva slags menn vil kvinner ha?" er et ubrukelig spørsmål. For det første, det vil variere fra kvinne til kvinne. For det andre, hva menes med "ha"? Man ser gjerne etter helt andre kvaliteter i et menneske man vil bo sammen med og dele hverdag med, enn et menneske man bare vil ha det litt moro med en kveld.

Det varierer mye mindre enn hva en tror. Å være Mann, og ha Baller, virker alltid. Så må en bare sette det inn i kontekst. Om en er biker eller børsmegler, det er Mann og Baller som teller.

Lenke til kommentar

Det er både lov og mulig å bedrive vennligsinnet opplysning og læring i stede for nedlatende meningsytring. Det er heller ikke noe tegn på at det har blitt gjort kav på fitte, kun uttrykt enundring og frustrasjon over at det en har blitt lært er måten å sjarmere kvinner på ikke virker. Samtidig som de som gjør alt en har lært en ikke skal gjære får seg ligg så det holder etter. Det er både lov og forståelig. Det er da en som mann tar å forteller guttungen at kvinner liker menn med ryggrad, egne meniger og om ikke er desperate. Å frese til og håne, det er det som feminister bedriver.

 

 

For det første: hvis man opplever å ha blitt lært at måten å sjarmere kvinner (underforstått: komme i buksa på dem) på er å oppføre seg med folkeskikk så lurer jeg på hvor man har det fra. Ikke feministene i hvert fall. De vil jo helst at man skal holde seg utenfor buksene deres.

 

For det andre: hvis man blir frustrert over at man ikke får noe, så er det gjerne fordi man mener man har krav på det. At man blir nektet sin rett.

 

Det varierer mye mindre enn hva en tror. Å være Mann, og ha Baller, virker alltid. Så må en bare sette det inn i kontekst. Om en er biker eller børsmegler, det er Mann og Baller som teller.

 

 

Nei, det virker ikke alltid. Det virker en sjelden gang. Det er ikke slik at en gitt mann kan få alle kvinner på jorda, hvis han bare følger de rette reglene. Kvinner som gruppe er ikke en oppgave som må løses hvor sex er belønningen. Hvert enkelt menneske er sin egen gåte, som har flere lag med løsninger, og faktum er at det ikke finnes noen universalnøkkel.

 

Det nærmeste man kommer noen form for universalnøkkel er rett og slett sosiale ferdigheter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Det er både lov og mulig å bedrive vennligsinnet opplysning og læring i stede for nedlatende meningsytring. Det er heller ikke noe tegn på at det har blitt gjort kav på fitte, kun uttrykt enundring og frustrasjon over at det en har blitt lært er måten å sjarmere kvinner på ikke virker. Samtidig som de som gjør alt en har lært en ikke skal gjære får seg ligg så det holder etter. Det er både lov og forståelig. Det er da en som mann tar å forteller guttungen at kvinner liker menn med ryggrad, egne meniger og om ikke er desperate. Å frese til og håne, det er det som feminister bedriver.

 

For det første: hvis man opplever å ha blitt lært at måten å sjarmere kvinner (underforstått: komme i buksa på dem) på er å oppføre seg med folkeskikk så lurer jeg på hvor man har det fra. Ikke feministene i hvert fall. De vil jo helst at man skal holde seg utenfor buksene deres.

 

For det andre: hvis man blir frustrert over at man ikke får noe, så er det gjerne fordi man mener man har krav på det. At man blir nektet sin rett.

Det varierer mye mindre enn hva en tror. Å være Mann, og ha Baller, virker alltid. Så må en bare sette det inn i kontekst. Om en er biker eller børsmegler, det er Mann og Baller som teller.

 

Nei, det virker ikke alltid. Det virker en sjelden gang. Det er ikke slik at en gitt mann kan få alle kvinner på jorda, hvis han bare følger de rette reglene. Kvinner som gruppe er ikke en oppgave som må løses hvor sex er belønningen. Hvert enkelt menneske er sin egen gåte, som har flere lag med løsninger, og faktum er at det ikke finnes noen universalnøkkel.

 

Det nærmeste man kommer noen form for universalnøkkel er rett og slett sosiale ferdigheter.

Jo, Baller og Ryggrad, som gjør at du blir Mann, virker alltid innenfor bestemte demografiske grupper.

 

At du kobler opplevd frustrasjon sammen med å mene at en har krav på noe er et eksempel på å være på jordet. Det er når enønsker å oppnå ne og ikke får det til at en blir frustrert, det er mange mil fra å ønske noe til å kreve noe.

Lenke til kommentar

Jo, Baller og Ryggrad, som gjør at du blir Mann, virker alltid innenfor bestemte demografiske grupper.

Mener du at hvis en fyr ikke klarer å få ei dame til sengs, så er det alltid fordi han gjorde noe feil? Det kan aldri tenkes at dama bare ikke hadde lyst, og ingenting han gjorde eller sa ville kunne endret på det?

 

At du kobler opplevd frustrasjon sammen med å mene at en har krav på noe er et eksempel på å være på jordet. Det er når enønsker å oppnå ne og ikke får det til at en blir frustrert, det er mange mil fra å ønske noe til å kreve noe.

Forskjellen på et krav og et ønske er at et ønske er noe som oppleves positivt hvis det innfris, mens et krav er noe som oppleves som negativt hvis det ikke innfris. Frustrasjon er en negativ reaksjon på noe uforløst, dermed dreier det seg om krav og ikke ønske. "Har jeg lagt ned all denne innsatsen, og så får jeg ikke sex? Buhu!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er en såkalt "nice guy", og synes det er lett å bli misforstått når man lufter frustrasjonen sin.
Kan ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg FORVENTER ikke sex, jeg KREVER ikke sex, jeg synes ikke jeg fortjener det spesielt "fordi jeg er så snill".

Men det er sånn jeg er. Jeg er ganske omtenksom, er ikke aggressiv eller dominant, og misliker bråsikkerhet.
Jeg verdsetter forsiktighet, kalkulering, ydmykhet og selvinnsikt.
Det betyr ikke at jeg lar meg tråkke på. Når jeg faktisk ER sikker i min sak, eller har en mening i saker som er viktige for meg, så sier jeg klart ifra.
Jeg driver med programmering og data, liker dataspill, og er ikke spesielt fysisk aktiv eller eventyrlysten.

Jeg var så heldig å finne en dame som liker meg for den jeg er...til slutt. Og vi har det kjempefint sammen.
Jeg priser meg lykkelig over å ha funnet en dame som klarer å ta egne valg, hvor vi er likeverdige, og jeg slipper å føle meg som om jeg drasser på en emosjonellt ustabil 14år gammel jente som ikke klarer å bestemme seg for hva hun vil.

Men min frustrasjon som singel, var det at så enormt få damer ikke liker min personlighet. For det er ingen rasjonell grunn til å ikke gjøre det.
Jeg fungerer like godt i samfunnet som andre.



Anonymous poster hash: ef72e...aac
Lenke til kommentar

 

Jeg er en såkalt "nice guy", og synes det er lett å bli misforstått når man lufter frustrasjonen sin.

Kan ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg FORVENTER ikke sex, jeg KREVER ikke sex, jeg synes ikke jeg fortjener det spesielt "fordi jeg er så snill".

 

Men det er sånn jeg er. Jeg er ganske omtenksom, er ikke aggressiv eller dominant, og misliker bråsikkerhet.

Jeg verdsetter forsiktighet, kalkulering, ydmykhet og selvinnsikt.

Det betyr ikke at jeg lar meg tråkke på. Når jeg faktisk ER sikker i min sak, eller har en mening i saker som er viktige for meg, så sier jeg klart ifra.

Jeg driver med programmering og data, liker dataspill, og er ikke spesielt fysisk aktiv eller eventyrlysten.

 

Jeg var så heldig å finne en dame som liker meg for den jeg er...til slutt. Og vi har det kjempefint sammen.

Jeg priser meg lykkelig over å ha funnet en dame som klarer å ta egne valg, hvor vi er likeverdige, og jeg slipper å føle meg som om jeg drasser på en emosjonellt ustabil 14år gammel jente som ikke klarer å bestemme seg for hva hun vil.

 

Men min frustrasjon som singel, var det at så enormt få damer ikke liker min personlighet. For det er ingen rasjonell grunn til å ikke gjøre det.

Jeg fungerer like godt i samfunnet som andre.

 

Anonymous poster hash: ef72e...aac

 

 

 

Det er ingen som sier at det er noe galt i å være en rolig, omtenksom og laidback fyr.

 

Det som er galt er å elge seg innpå kvinner under dekke av å bare være omtenksom og vennskapelig, for så å bli snurt når man ikke blir belønnet med sex. "Jeg er snill og grei, hvorfor får jeg ikke sex?" - antakelig fordi du ikke prøver.

 

Det å skulle leve sammen med noen er også noe helt annet enn det skulle ha sex med dem. Det er et helt annet sett med kvaliteter som gjør en mulig å skulle leve sammen med enn de som gjør en attraktiv i senga. Det en jente ikke vil ha sex med deg betyr ikke at hun ikke liker personligheten din. Og vice versa, det at hun liker personligheten din gjør ikke automatisk at hun vil ha sex med deg. Disse to tingene henger mye løsere sammen enn mange ser ut til å tro.

Lenke til kommentar

 

Han sier aldri at det er sex han er ute etter i artikkelen sin, han ønsker tydelig gjensidige romantiske følelser 

 

 

Men ut i fra beskrivelsen han gir av hvordan han oppfører seg er det ingenting som skulle tilsi at det var det han er ute etter.

 

Hvis man ikke ber om, vil man heller aldri få.

 

 

Altså jeg støtter ikke denne ungen, fordi jeg ikke mener han kommer noen vei ved å whine, inkludert at hvis han vet hva han vil og han tydeligvis vet hva som fungerer så hadde han gjort det, men av en eller annen mystisk grunn så gjør han ikke det. 

 

Men utifra artikkelen slik den er skrevet uten å begynne å spekulere så er det hva jeg får et ganske klart inntrykk av. Man kan ikke be om sex, hva faen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ut fra egne erfaringer så har han nok "litt rett" uten at han helt forstår det selv. Han er jo en snørrvalp som mange av dere påpeker, og det tar tid og erfaringer for og lære hva jenter er på jakt etter. (Noe som er like inviduelt som damer selv)

Ut i fra egne erfaringer så er man lite tjent på og passe inn i den typiske nice-guy rollen, gutten som alltid er venner med jenter men aldri oppnår noe mer. Han er jo det selv fordi han ikke klarer skape en dragning mot seg selv.

Gutter som tar litt plass i ett rom, er selvsikre og byr på seg selv trenger ikke nødvendigvis og være bad-guyes. For og bruke meg selv som eksempel så tok det lang tid før jeg mestret sosiale situasjoner, og enda lengre tid før jeg ble komfortabel i dem. Etterhvert går det en slags sport i dette,(fra og være han sjenerte) man må ut av komfortsona, tørre og si hei til hu søteste på fest, blunke litt, skryte litt og ha en god dose selvironi, for meg, skulle det ikke mer til fra og sitte aleine i et hjørne med kompiser til og kurtisere de søteste damene i omgangskretsene.

Lenke til kommentar

Å være ung igjen og føle seg smart(ere enn sin alder)! :) En rørende tåre og klapp på skulderen fra meg.

Jeg gjenkjenner meg 100% og det tok sin tid før jeg fikk min første årnings sikkert som et følge av det. 

 

Heldigvis for Internett og sosial media idag er det lettere å lære en av mange livets harde leksjoner ved å oppsøke kunnskap, debattere og dele sine meninger enn det var på min tid.

 

Håper vår Gentlemann her kan svelge sin stolthet for denne gang og vokse videre på det som han trodde var endestoppet på sosial intelligens skalaen. Så skjer nok det som både Douchbag og Feminsist sier selv han kan oppleve en vakker dag.
Om ikke, så finnes det sikkert et ekko samfunn på nett for bitre menn som mener fortsatt at kvinner er årsaken til alle problemene de har i livet sitt idag.

Lenke til kommentar

Men utifra artikkelen slik den er skrevet uten å begynne å spekulere så er det hva jeg får et ganske klart inntrykk av. Man kan ikke be om sex, hva faen? 

 

 

 

Jo, klart man kan det. "Er du hypp på sex?". Klart, en så direkte fremgangsmåte vil være avskrekkende på mange jenter, men av og til treffer man. Poenget er at man må signalisere det klart og tydelig.

 

Slik han beskriver han oppfører seg, oppfører han seg som om han bryr seg om jentene og ønsker å stille opp for dem - slik venner gjør. Jeg ser ikke noenting til noe slags ønske om seksuelle aktiviteter i de signalene han sender. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...