Gå til innhold

Kommentartråd: Kraftig pc i Teak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken HW skal du kjøre, og hvor stort kjøleareal ser du for deg?

 

Maskinvare:

[*]CPU: Intel i7-5930k

[*]SSD: Samsung 950PRO 512GB M.2

[*]GPU: MSI GeForce 980Ti

[*]RAM: HyperX Predator 3GHz 32GB DDR4

[*]PSU: Corsair AX850

[*]HK: ASUS X99-PRO Socket 2011-3

 

Når du sier kjøleareal, hva tenker du på da? Jeg skal bruke 2stk EK coolstream 4x120 PE radiatorer. Som har en FPI på 38.

 

Artig prosjekt! Jeg er litt skeptisk til utseendet på de sammenføyningene, har du vurdert en mer skjult løsning?

 

Edit: runde hull i begge, også treplugger.

 

Har vurdert, men synes slike "fingerjoints" ser litt stilig ut. Jeg vurderte "dove tail", men det krever fryktelig presisjon og/eller en god mal.

 

Har også vurdert å sage 45 gradere, for å få en helt plan overgang, men det ble litt vanskelig å få helt nøyaktig.

Endret av GreenRay
Lenke til kommentar

Hvis du liker looken så er det jo greit. :)

 

Det jeg mente var sånn, btw: :)

33zAMHG.png

Bor hull i begge, og lim treplugger i den ene.

 

Jeg vurderte å gjøre det slik først, hadde vært mye enklere også... Men synes fingerjoints ser litt kult ut.

 

2x480 er myyyye.

Trenger du så mye for en sekskjerner og ETT skjermkort?

Også så høy fpi da, må ha høy viftefart.

Hvorfor ikke gå for lav fpi og lav viftefart for å få lav støy?

 

Trenger langt i fra så mye :) Men det passer bedre med designet å ha to 4x120mm radiatorer. Mulig det kommer et 980Ti kort til i løpet av året.

 

Stusset litt over høy FPI jeg også... Mulig det står feil på Digital Impuls sine sider, for jeg sjekket nettopp EK sine nettsider, og der står det 19FPI. Som høres litt mer fornuftig ut på en slik radiator.

 

Lenke til kommentar

Hei.

 

Det skal bli spennende å se hvordan det blir.

Svalehaleskjøter eller fingerskjøter er veldig fint å se på, men det krever nøyaktighet.

 

Det må bli svinedyrt den hardwaren du har valgt.

 

Har selv lyst på den lagringsenheten du har valgt, men det blir for dyrt å betale så mye.

Får nok fortsette med SSD

 

Er litt spent selv, begynner å bli knapt med tid! Kommer en liten oppdatering på byggeprosessen snart.

 

Det kostet litt ja, men fikk en ganske grei pris, så da er det vanskelig å si nei :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spennende prosjekt :D

 

Takk for det :)

 

Spennende at du lager alt fra bunn. Syntes selv det er vanskelig å lage fungerende løsninger, for eksempel dører. Så skal det jo se pent ut. Men det seg ut som et interessant prosjekt.

 

Skal du bruke lexan eller Plexi i åpningen på siden?

 

Morro å høre :)

 

Dører er alltid et problem! Vanskelig å få til en praktisk og enkel løsning. I dette prosjektet kommer jeg ikke til å bruke hengsler, kun skruer.

 

Er litt usikker på om jeg skal bruke lexan eller glass, men jeg tror det blir lexan.

Lenke til kommentar

Jeg bruker 4 mm lexan siden det ikke sprekker. Det kan også bøyes.

 

Skal bli interessant å se hvordan du løser styring av vifter, lys og pumpe..

 

Du kunne jo bruke magneter for å feste sidedøren . Har noen fine hos Clas ohlson

 

Brukte magneter i et tidligere prosjekt, og det funket dårlig. Mulig dørene var litt tunge, men de falt av og løstnet under transport. Aldri igjen. Da bruker jeg heller tommelskruer eller noen andre pene maskinskruer :)

 

Sitter og programmerer på kontrolleren nå. Kommunikasjon går over USB, men vurderer å bytte til Bluetooth, da kan jeg ha styring og overvåkning på både mobil og pc :)

Endret av GreenRay
Lenke til kommentar

Tror jeg ville sett på en løsning som dro sidedøren bak. Ellers kan jo utvendige hjørnelister i teak kjøpes mange steder, dersom kantene blir for usexy.

 

 

Det er smart å kunne la sidedør gli i et spor. Kjekt å ha lett tilgang.

 

Joda, det er en god ide det. Men hvis jeg skal bruke skyvedør må jeg flytte PCn slik at den står 40cm fra veggen hver gang den skal åpnes. Har også kommet litt for langt i prosjektet til å få til dette. Men en god ide var det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...