Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun er gravid, hva skal vi gjøre? Gutt på 13 som lurer.


Anonym11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fikset det nå sånn at en ny tråd er opprettet.

Må nesten spørre deg om du har pratet med foreldrene dine? Det er viktig at du gjør så fort som mulig , hvis det ikke er lenge siden hun ble gravid så kan abort fortsatt være en mulighet , men dette er noe alle sammen må bli enige om.

 

Å få et barn i en så lav alder er både risikofylt og vanskelig , men det er ikke umulig , det vil dog kreve at dere alle engasjerer dere og hjelper hverandre så godt dere kan.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei eg og kjæresten min har hatt sex 2 ganger den første sankket vi veldig mye, men den andre gangen glemte vi beskyttelse så hun er nå gravid hva skal vi gjøre hun er 14 og eg er ein gutt på 13. Vi liker småbarn.

 

Er ho gravid eller ikkje? I tittelen spør du, mens i inlegget ser det ut som du veit det. Har ho tatt graviditetstest?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Jeg forstår at rådene om å snakke med voksne er velmenende, men hvor lett er det for en gutt på 13 å si til foreldrene sine at han hadde sex og dama er gravid? Vet dere hvor langt hun er på vei, TS? Ville kanskje snakket med helsesøster i første omgang.

Lenke til kommentar

En 13-åring har ikke evne til å fatte konsekvensene av dette eller ta en kalkulert avgjørelse basert på hva noen sier her i tråden.

 

Det ENESTE rådet som jeg kan si meg enig i er det fra Pessimistisk - snakk med helsesøster og/eller foreldre. Det er det eneste som gjelder.

 

Hvis det er vanskelig å finne mot til å gjøre det, få hjelp av noen du stoler på.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Snakk med noen voksne så fort som mulig.

Det er jo det han gjør nå.. de fleste som har svart i tråden er voksne

Det er en vesens forskjell på å spørre om råd her og å fortelle dette til ansvarlige voksne. Helst noen på skolen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jeg forstår at rådene om å snakke med voksne er velmenende, men hvor lett er det for en gutt på 13 å si til foreldrene sine at han hadde sex og dama er gravid? Vet dere hvor langt hun er på vei, TS? Ville kanskje snakket med helsesøster i første omgang.

Voksne trenger ikke å være foreldre. Voksne er personer med nok alder og erfaring til å kunne bidra konstruktivt i denne situasjonen. Det er heller ikke slik at alle foreldre er de rett å snakke med.
Lenke til kommentar

Hei eg og kjæresten min har hatt sex 2 ganger den første sankket vi veldig mye, men den andre gangen glemte vi beskyttelse så hun er nå gravid hva skal vi gjøre hun er 14 og eg er ein gutt på 13. Vi liker småbarn.

Hei, jeg anbefaler dere å prate med foreldrene deres om det. Dere er jo ganske unge.... Har hørt om unge som har vært i samme situasjon som dere, og med god støtte av foreldrene gikk det bra. Men huff... : dere er egentlig altfor unge... Og min anbefaling er å vente med sex til man er minst 16 år. Men gjort er gjort. 

 

Det er flere dere kan prate med: enten foreldre, helsesøster på skolen, eller en lege. Men viktig at dere finner noen som dere føler kan støtte dere på best mulig måte. Det skal egentlig foreldre være bra på, men jeg forstår at dere kan grue dere til å ta det opp med dem. Spørs hvilke type foreldre dere har. Jeg tror aldri mine barn hadde gruet seg til å ta opp et slik emne med meg, for de vet at jeg ville være en støtte for dem, og at jeg ikke ville reagert med å bli sint. Men de hadde nok gruet seg mer til å sagt det til faren sin, for han ville nok blitt helt fortvilet, tiltross for at han er en kjempebra far. 

 

Jeg ber dere finne noen rundt dere eller noen å prate med om det. Håper dette går bra :)

Endret av heartlife
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

 

Jeg forstår at rådene om å snakke med voksne er velmenende, men hvor lett er det for en gutt på 13 å si til foreldrene sine at han hadde sex og dama er gravid? Vet dere hvor langt hun er på vei, TS? Ville kanskje snakket med helsesøster i første omgang.

Voksne trenger ikke å være foreldre. Voksne er personer med nok alder og erfaring til å kunne bidra konstruktivt i denne situasjonen. Det er heller ikke slik at alle foreldre er de rett å snakke med.

 

Det er sant, men jeg tror det kan være lurt å snakke med noen som ikke er følelsesmessig involvert i ts og dama hans. Jeg tror kanskje foreldrenes/annen familie osv reaksjon kan gjøre mer skade enn nytte faktisk. Helsestasjonen er en grei ide. Jeg liker ikke å råde noen til å ta abort, men i dette tilfellet tror jeg faktisk det er best for alle parter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...