Gå til innhold

Analogt kamera med AF?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle Canon fra 1987 som har benevnelsen EOS, men ha i minne at det er to typer innfestninger til objektiver. Den utgåtte FD og den fortsatt eksisterende EF.

 

For og velge kamera, anbefaler jeg og gå til finn.no > Foto og video > Systemkameraer > pris lav-høy. da pleier analoge kameraer og dukke opp først.

 

Beyr det at jeg kan bruke f.eks dette nye objektivet på kameraet? 

Lenke til kommentar

 

Alle Canon fra 1987 som har benevnelsen EOS, men ha i minne at det er to typer innfestninger til objektiver. Den utgåtte FD og den fortsatt eksisterende EF.

 

For og velge kamera, anbefaler jeg og gå til finn.no > Foto og video > Systemkameraer > pris lav-høy. da pleier analoge kameraer og dukke opp først.

 

Beyr det at jeg kan bruke f.eks dette nye objektivet på kameraet? 

 

Ja, det passer men er ikke sikker på om objektiver med STM vil fungerer optimalt. Klarer du og finne en 50mm f/1.4 brukt til en fornuftig pris tror jeg det vil være et bedre alternativ.

Lenke til kommentar

Hva er bruksområdet? Skal du "bare ha et", så finner du sikkert ett til et par hundrelapper.

 

Som Trondster skriver vil nesten alt du finner fungere hvis du ikke har andre krav en autofokus. Men bruktmarkedet er størst for Canon og Nikon og vil du kjøpe Canon 50mm STM må du holde deg til Canon kameraer. Det ligger f.eks en Canon Eos 50e på Foto.no nå til 500 kroner, men det er uten objektiv. De fleste har vel gitt opp å selge sitt analoge utstyr nå så det kan hende det lønner seg å legge ut en kjøpsanonse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...