Gå til innhold

Beste kompakt-lommekamera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste det akkurat, virker da som et greit kamera for mitt bruk ,eneste jeg er litt usikker på er zoom på den, med tanke på distanse bilder?

Hva tenker dere?

Noen med god erfaring på dette rundt kameraet her?

 

 

Tele-enden vil du nok ikke synes er de største problemet siden utsnittet ikke vil bli så himla stor forskjell på, men å gå fra 24mm til 28mm "ekvivalent" på vidvinkel er et større sprang i hva du får med deg på bildet synes jeg, på kort avstand kan det utgjøre et par meter synsfelt.

 

Her kan du selv sjekke hvor mye forskjellen er.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Leste det akkurat, virker da som et greit kamera for mitt bruk ,eneste jeg er litt usikker på er zoom på den, med tanke på distanse bilder?

 

Du må komme deg i en fotobutikk og finne ut hvor mye zoom du trenger. Eller få lånt et kamera for å prøve litt. Krav til zoom er veldig individuelt og noe du må finne ut selv.

Lenke til kommentar

 

Leste det akkurat, virker da som et greit kamera for mitt bruk ,eneste jeg er litt usikker på er zoom på den, med tanke på distanse bilder?

 

Du må komme deg i en fotobutikk og finne ut hvor mye zoom du trenger. Eller få lånt et kamera for å prøve litt. Krav til zoom er veldig individuelt og noe du må finne ut selv.

 

takk for svar begge to.

som dere skjønner er jeg ikke inn hva gjelder kameraer i det hele tatt, men jeg vil nok tro jeg ikke går like mye i detaljer som mange av dere ville gjort kanskje.

Vil nesten tro dette er kameraer som dekker mitt behov i stor grad.

 

Jeg var ute etter følgende:

Lommekamera

Wi-fi

Tar gode bilder

Enkel i bruk

 

Og føler egentlig jeg får alt dette i Canon sitt kamera, selv om kanskje 5k for et kamera som ikke skal bli brukt hver dag kan virke litt mye.

 

 

Lenke til kommentar

Og føler egentlig jeg får alt dette i Canon sitt kamera, selv om kanskje 5k for et kamera som ikke skal bli brukt hver dag kan virke litt mye.

Det positive er at du har et kamera i mange år og behøver ikke å bytte med det første.

 

Bruker selv en  gammel Panasonic LX3 "avansert i 2008", som holder i massevis den dag i dag til hverdagslig fotografering.

 

Kjøpte også et billig 2delt lærfutteral på eBay til kameraet så det ikke blir stygg/ødelagt og du behøver ikke å være så påpasselig.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

 

Og føler egentlig jeg får alt dette i Canon sitt kamera, selv om kanskje 5k for et kamera som ikke skal bli brukt hver dag kan virke litt mye.

Det positive er at du har et kamera i mange år og behøver ikke å bytte med det første.

 

Bruker selv en  gammel Panasonic LX3 "avansert i 2008", som holder i massevis den dag i dag til hverdagslig fotografering.

 

Kjøpte også et billig 2delt lærfutteral på eBay til kameraet så det ikke blir stygg/ødelagt og du behøver ikke å være så påpasselig.

 

Det er definitivt et pluss. Med tanke på at jeg bruke det såpass lite i året vil jeg tro dette kan være et kamera som kan brukes i noen år fremover:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...