Gå til innhold

Limitless, Milight, Applamp, EasyBulb og mere til


Anbefalte innlegg

20m LED-strips i en lengde? Da får du voltage drop og det lyser svakere i den ene enden. Definitvt med 12v og i mindre grad med 24v.

Det menes kanskje parallell kobling?

Jeg ville beregnet  30% ekstra mer strøm ut fra det jeg har lest meg opp til.

Mine varmhvite RGBW LED-strips var varmhvite, heldigvis. Men jeg kjører på litt ekstra svak RGB-mix for å få litt varmere lys.

 

Tro for øvrig aldri på specs'ene til LED-strips fra ebay/aliexpress. De kan være god kvalitet, men de smører tykt på.

 

De fleste LED-strips, inkludert de det lenkes til,kan kuttes med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

30% trur jeg blir litt mye, ikke at det gjør noe. Men unødvendig å smøre for tykt på. Ser litt forskjellig rundt om kring og trur ikke du gjør feil med å beregne 20% ekstra. Fins mange fine kalkulatorer for hvordan strømforsyning du trenger.

 

Foretrekker egentlig kaldhvite selv, men hadde bestilt varmhvite siden noe annet lys i nærheten var det. Du kan muligens strekke deg til å kalde de jeg fikk for varmehvite, men ikke helt.

Endret av GeneralVirus
Lenke til kommentar

@Morgens

Mener du Philips Hue vanlige pærer eller strips? Jeg bruker vanlige Philips Hue med HS3, det funker utmerket. Jeg kjøpte JowiHue-pluginen selv om jeg like godt kunne klart meg uten plugin. Hue er «dønn stabilt» som du sier, så lenge du har bridge'n eller en annen Hue pære sånn i rimelig nærhet.

Hue er i utgangspunktet ikke «last state» dersom man slår av/på med fysisk bryter, men du kan bruke plugin'en til å restore state i løpet av noen sekunder. Hue har jo heller ikke E14 sokkel og har en helt annen pris enn pærene som diskuteres primært i tråden. Dessuten er levetiden

 

 

 

Takk, utfordring å finne de med lite hode, eller E14 plugg.

 

Overgang synes litt jalla-løsning.  :nei:

Lenke til kommentar

 

@Morgens

Mener du Philips Hue vanlige pærer eller strips? Jeg bruker vanlige Philips Hue med HS3, det funker utmerket. Jeg kjøpte JowiHue-pluginen selv om jeg like godt kunne klart meg uten plugin. Hue er «dønn stabilt» som du sier, så lenge du har bridge'n eller en annen Hue pære sånn i rimelig nærhet.

Hue er i utgangspunktet ikke «last state» dersom man slår av/på med fysisk bryter, men du kan bruke plugin'en til å restore state i løpet av noen sekunder. Hue har jo heller ikke E14 sokkel og har en helt annen pris enn pærene som diskuteres primært i tråden. Dessuten er levetiden

 

 

 

Takk, utfordring å finne de med lite hode, eller E14 plugg.

 

Overgang synes litt jalla-løsning.  :nei:

 

Osram Lightify fins med E14 sokkel og skal kunne brukes med Hue bridge dersom du ikke bryr deg om slikt som Apple Home Kit og sånt. Det har jeg ikke testet selv, og du må nok bestille fra utlandet. Det har lenge vært snakk om at Hue skal komme med E14 sokkel. Det kan skje i morgen, om ett år eller aldri...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy

Tusen takk! Da skal jeg finne meg noen passende MiLight siden jeg vet jeg kan få dem som varmhvite.

 

@Alfred_01: Hvorfor anbefaler du generelt ikke EasyBulb?

Fordi det er dobbelt så dyrt, de skal ha penger for frakt i tillegg, og de spammer deg ned med mail og linkedin-forespørsler!

Har bestilt vanlig MiLight-pære nå, så håper de er interopable, men jeg kjøper ikke mer easybulb hvertfall.

 

Er godt fornøyd med pærene, men det vil være billigere å kaste EasyBulb-setup'en jeg har nå og kjøpe alt nytt med miLight, fremfor å fortsette med easybulb på resten.

 

Kvaliteten er det ingenting å utsette på dog, men hvis man får det samme til halv pris på aliexpress, med gratis frakt i tillegg... Why bother?

Lenke til kommentar

http://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/lyskilder/tilbehor/sokkeladapter/lampesokkeladapter-e27e14-420600/

 

Her har du en. Ting som blir solgt i Norge skal vel være relativt trygt?

 

Edit: Eller er det andre veien du skal ha?

 

http://www.biltema.no/no/Bygg/Belysning-og-lamper/Tilbehor/Lampesokkeladapter-2000035254/

 

Biltema har bilde av en som er andre veien, men det ser kanskje ikke ut som de har den lenger.

Endret av Rydin
Lenke til kommentar

@Morgens

Mener du Philips Hue vanlige pærer eller strips? Jeg bruker vanlige Philips Hue med HS3, det funker utmerket. Jeg kjøpte JowiHue-pluginen selv om jeg like godt kunne klart meg uten plugin. Hue er «dønn stabilt» som du sier, så lenge du har bridge'n eller en annen Hue pære sånn i rimelig nærhet.

Hue er i utgangspunktet ikke «last state» dersom man slår av/på med fysisk bryter, men du kan bruke plugin'en til å restore state i løpet av noen sekunder. Hue har jo heller ikke E14 sokkel og har en helt annen pris enn pærene som diskuteres primært i tråden. Dessuten er levetiden

 

 

 

Hei igjen.

 

Hue er kjøpt, usikker ang. plug-ins.

 

Hvorfor mener du at du kunne droppet den?

 

Jeg har også Logitech hub som støtter Philips Hue - flott hvis noe med erfaring kan si hva jeg må gjøre.  :hmm:

Lenke til kommentar

Plug-in er sikkert greit. Det er bare velidg lett å interagere direkte med API'en. Man kan bruke http-kommando f.eks med curl, og kan da lage en enkel event for å slå av/på eller dimme lysene.

Fordelen med plug-in er at du slipper å skrive dine egne skript for å holde rede på hvor mange timer lysene har vært på (life exptectancy) samt skript for å sjekke om lysene kommer offline slik at du kan gå tilbake til "last state" etter at noen har brukt lysbryteren.

 

Jeg kjenner ikke til Logitech Hub.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

du slipper å skrive dine egne skript for å holde rede på hvor mange timer lysene har vært på (life exptectancy)

Er dette egentlig en problemstilling? Du finner jo fort ut når de ikke lenger virker...

 

Litt rart at Hue ikke har en levetid lenger enn 15.000 timer, dog. Med 8 timers bruk hver dag blir det ikke mer enn litt over 5 år. Men man har sikkert mistet tellingen før den tid uansett... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...