Gå til innhold

Hamstring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Oddmund.

Et aldeles nydelig bilde av nøtteskrike, med fin positur, meget bra skarphet, realistiske farger, "catchlight" i

øyet og en uforstyrrende bakgrunn ! Brukt kloneverktøy ?

Nøtteskrike har jeg aldri sett her på Kråkerøy, og ikke fått fotografert den andre steder, heller.

Hadde jeg fått anledning, og resultatet hadde blitt nesten så bra som ditt bilde, ville jeg vært mer enn fornøyd !

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Hei, Oddmund.

Et aldeles nydelig bilde av nøtteskrike, med fin positur, meget bra skarphet, realistiske farger, "catchlight" i

øyet og en uforstyrrende bakgrunn ! Brukt kloneverktøy ?

Nøtteskrike har jeg aldri sett her på Kråkerøy, og ikke fått fotografert den andre steder, heller.

Hadde jeg fått anledning, og resultatet hadde blitt nesten så bra som ditt bilde, ville jeg vært mer enn fornøyd !

 

M v h

Albert.

Hei Albert,

takk for svært hyggelig kommentar, den diffuse bakgrunnen er rett og slett avstanden (og en"ren") vegetasjon som er en skråning med vissent gress, og noen busker bak der igjen. Så intet er klonet her. Og nesten ikke croppet.

Skjulet mitt ligger "nedgravd" under hytteverandaen med kamera/objektiv litt over bakkenivå på stødig stativ, sånn at når jeg fotograferer fuglene på bakken, blir både for- og bakgrunn uskarp. (Ikke brukandes om vinteren)

Har begynt å bruke Capture One til behandling etter at Apple gav opp Aperture..og syns det er veldig bra.

Må legge til at jeg rydder alltid bakgrunnen og tar prøvebilder for å se at den er ok før fuglene kommer :)

Mvh Oddmund

Endret av okjo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...